י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"בגידה ברצון המצביעים"

סדקים בליכוד: קמפיין חוצות נגד הבוס הגדול

סדקים ראשונים בליכוד: הליכודניקים החדשים קוראים לפירוק בלוק ה-55 שיזם רה"מ נתניהו ומגבים את עמדתם בסקר פנימי שביצעו • הפעילים בליכוד: "אנחנו ליכודניקים, לא גושניקים"

סדקים בליכוד: קמפיין חוצות נגד הבוס הגדול
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סדקים ראשונים בליכוד: חברי קבוצת הליכודניקים החדשים השנויה במחלוקת בתוככי המפלגה, יוצאים נגד עמדתו של ראש המפלגה בנימין נתניהו, מבקשים מבכירי המפלגה לפרק את בלוק ה-55 שיזם ולהליכה על מהלך של ממשלת אחדות.

בקמפיין דיגיטלי ובסדרה של שלטי חוצות קוראים חברי הקבוצה למצביעי ליכוד לחתום על עצומה הקוראת למנהיגי הליכוד לוותר על גוש ה-55 ולחתור לממשלה אחדות לאומית מיד.

פעיל הליכוד, ליאור מאירי: "אנחנו ליכודניקים, לא גושניקים. טובת המדינה דורשת ממשלת אחדות על בסיס הערכים המשותפים של רוב הציבור הליברלי בישראל, מעל שני מיליון מצביעים".

את עמדתם הם מבססים על סקר פנימי של מצביעי הליכוד, שנערך על ידי ע"י מכון Kantar ומראה על תמיכה עקבית בממשלת אחדות ובוויתור על גוש ה-55 בתמורה להקמת ממשלה כזו.

למעשה, 57 אחוזים ממציעי הליכוד תומכים בהקמת ממשלה שתתבסס קודם כל על הליכוד וכחול לבן בעוד שרק 30 אחוזים מתנגדים.

לפי תוצאות הסקר, התעקשות על הגוש הנה בגידה ברצון המצביעים. הליכוד וכחול לבן צריכים לסגור את קווי היסוד של הממשלה קודם כל, ועל בסיסם יצטרפו מאוחר יותר מפלגות נוספות. קריאה זו מלווה בקמפיין דיגיטל וסדרה של שלטי חוצות הקוראים לחברי הליכוד להצטרף לעצומה בנושא.

קמפיין חוצות. צילום: באדיבות המצלם

בפוסט בעמוד הפייסבוק הסביר היום ניר הירשמן, מראשי הליכודניקים החדשים, את המהלך, ותקף את ראש סיעות הימין החברים בבלוק הימין: "פרק המטרות של חוקת הליכוד הוא מסמך ליברלי, שאין בינו ובין מצעי מפלגות "הגוש" דבר וחצי דבר מעבר לברית אינטרסים של חשודים בפלילים". נראה את סמוטריץ' חותם על איסור אפליה על רקע גזעי. נראה את דרעי מסכים על 'הבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חרות הפרט', כל אלה חלקים מחוקת הליכוד".

לדבריו "הם לא יסכימו כי אלה לא הערכים שלהם. אלה הערכים שלנו, חברי תנועת הליכוד. עניין נוסף הוא גודל וכמות ההשפעה של הליכוד בממשלת האחדות החדשה. אנחנו לא צריכים להתחלק במספר התיקים, ראשי הוועדות והתקציבים עם מפלגות נוספות, שמצביעינו לא הצביעו עבורן".

עוד הוסיף הירשמן כי "הקמת ממשלת אחדות לאומית בראשות הליכוד היא האינטרס העליון של מדינת ישראל. כרגע אנחנו בשיתוק- אי אפשר להשקיע בכלכלה, בביטחון, אי אפשר להעביר חוקים וליצור רפורמות. אי אפשר לשפר את מערכת הבריאות או להקצות תקציבים לחינוך. אנחנו נהרסים כאן, והפוליטיקאים משחקים בגושים. הגיע הזמן שנפסיק את משחקי האגו ושנחזור לנהל את המדינה".

הליכודניקים החדשים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד