י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כבר לא בשוליים: "הצלחתם לפרוץ את הנפש האמנית שלי"

האמנות תמיד הייתה אצלנו בשוליים, כמעט ולא קיימת. נשים שהתברכו בנפש אמנית ויוצרת ויתרו על החלום לממש את עצמן בתחום • בשנים האחרונות כמו בתחומים רבים ישנה פריחה של ממש

כבר לא בשוליים: "הצלחתם לפרוץ את הנפש האמנית שלי"
יצירת אומנות צילום: pixsabay

יש בך ניצוץ של אמנית? בואי ליצור ולעצב עם "אמן", המרכז לאמנות ועיצוב לציבור החרדי.

אמנות באווירה חרדית ברמה מקצועית, שתיתן לך את הכלים הטובים ביותר לתת ביטוי ליצירתיות שלך.

האמנות תמיד הייתה אצלנו בשוליים, כמעט ולא קיימת. נשים שהתברכו בנפש אמנית ויוצרת ויתרו על החלום לממש את עצמן בתחום בשל אופי המסגרות בבתי הספר לאמנות בציבור הכללי.

בשנים האחרונות כמו בתחומים רבים ישנה פריחה של ממש. ההכרה וההבנה של עיריית ירושלים ושל בתי הספר לאמנות ומשרדי הממשלה בחשיבות של אמנות ייעודית לציבור החרדי הביאה לפתיחה של מסלול ללימודי תעודה בתחום האמנות וללימודים אקדמאים.

מי שמוביל את התחום הוא "אמן", המרכז לאמנות ועיצוב לציבור החרדי, היחיד בארץ ובעולם שמשלב בתוכו לימודים מקצועיים ופעילות קהילתית ענפה.

אמן החל את הפעילות האמנותית עוד לפני כ-15 שנה במסגרות אמנות נודדת, בשכונות החרדיות בירושלים. עם ההכרה כי קיים מחסור במסלולי לימוד מקצועיים הקימו ב"אמן" מחלקה שבה תוכלנה בנות ונשים חרדיות להגשים את עצמן וללמוד אומנות באווירה חרדית בלי לוותר על הרמה האומנותית והמקצועית.

האומנות פורחת במגזר החרדי • קרדיט: pixabey

המחלקות מתמחות באמנות פלסטית, צורפות ועיצוב תכשיטים, קרמיקה, עיצוב פנים, צילום ומדיה דיגיטלית ועיצוב אופנה.

בכ- 15 שנות פעילותו "אמן" מוביל פעילות אמנותית ברמה מקצועית גבוהה ביותר. צוות המרצות, המורות והאמניות הפועלות ב"אמן" הן נשים חרדיות בוגרות בתי הספר מובילים לאמנות כמו בצלאל ושנקר. ראשי המחלקות הינן אמנויות פעילות המציגות בתערוכות בארץ ובעולם ומהוות מקורות השראה אמנותית לתלמידות. הן פותחות בפני התלמידות פסגות חדשות בעולם האמנות ופורצות להן דרך להכרה מעשית במרחב האמנותי ובשפה מותאמת לעולם הערכים החרדי.

באמן מספרים על אישה שהגיעה ללימודים בגיל מבוגר, לאחר שנה שחשה שהיא מתקדמת מאוד בחרה לשתף בסיפורה את ההנהלה. היא סיפרה על בחירה שלה בגיל צעיר לוותר על לימודי אמנות ולסגור את החלון האמנותי. 'הצלחתם לפרוץ את הנפש האמנית שלי ואני רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר' אמרה. ואכן היא מגיעה, בימים אלו היא מתחילה את לימודיה בשנה ב' בחטיבה ללימודי תואר של אמן בצלאל.

במהלך הלימודים התלמידות משתתפות באירועים רבים של אמנות תוך הקפדה מלאה על עולם תוכן מותאם לערכים החרדים בלי לוותר על קוצו של יוד.

בואי להכיר אותנו ולתת ביטוי לאומנית שבך >>>

כחלק מתהליך ההרשמה כל מתעניינת עוברת ראיון מעמיק שבו נבדקת מידת ההתאמה שלה ללימודי האמנות.

קיימת אפשרות לקבלת מלגות השתתפות בשכר הלמוד לבנות שעומדות בתנאים. הלימודים נמשכים במשך שנתיים במתכונת של פעמיים בשבוע. הלימודים מתקיימים בירושלים באווירה חרדית מלאה.

בסיום הלימודים מקבלות הבוגרות תעודה מטעם "אמן",  עיריית ירושלים האגף לאמניות ומשרד התרבות

לאחר סיום הלימודים מסייעים לבוגרות אמן להשתלב בשוק האמנות, בתערוכות ובמיזמים חדשניים ומרתקים.

אם יש לך נפש של אמנית את חייבת להכיר את מסלולי הלימוד שלנו. לחצי כאן>>>>

רוצים לשמוע יותר פרטים על מסלולי הלימודים שלנו?

 

אומנות לימודים לחרדים נשים חרדיות נשים עובדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד