י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת החרמת הפלאפונים

העיתונאי הבכיר על הפרקליטות: "אני מפחד מהם פחד מוות"

סערת החרמת הפלאפונים: העיתונאי הבכיר אראל סגל על הפרקליטות: "מפחד מהם פחד מוות" • פרקליט רה"מ: "אני מרגיש שאיבדנו פרופורציה או שיש כאן שיקולים לא עניינים... לא נלך כצאן לטבח ונלחם" • יאיר נתניהו קרא לצאת לרחובות ולהקים מחאה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

העיתונאי הבכיר על הפרקליטות: "אני מפחד מהם פחד מוות"
העיתונאי אראל סגל צילום: באדיבות המצלם

על רקע סערת החרמת מכשירי הפלאפון של יועציו הקרובים של נתניהו עופר גולן ויונתן אוריך, העיתונאי והמגיש אראל סג"ל, המזוהה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוקף את הפרקליטות: "אני מפחד פחד מוות מהם. אין להם גבולות".

את הדברים אמר סגל במהלך תכניתו ברדיו 103 FM, בעקבות דבריו של פרקליט של ראש הממשלה עוה"ד עמית חדד: "אני מרגיש שאיבדנו פרופורציה או שיש כאן שיקולים לא עניינים... לא נלך כצאן לטבח ונלחם".

‏אמש אמר סגל כי "חקירות אנשי נתניהו ולקיחת הטלפונים שלהם הכניסו אותי לדיסוננס. מצד אחד מפחיד, מצד שני מרגיע. איך מרגיע? הנה, אני מבין שאני לא מתחרפן אלא פשוט עד למציאות בה מדינת ישראל נלכדה בדיקטטורה משפטית. אשריי, אני לא הזוי ומשוגע. אני פשוט חי בדמוקרטיה של שי ניצן ליאת בן ארי ומנדלבליט".

כזכור, אתמול (ראשון) דווח ב'בחדרי חרדים' כי דובר משפחת נתניהו עופר גולן, נחקר בלהב 433 בחשד למעורבות בהטרדת עד המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר. על פי הפרסום, גם דובר תנועת 'הליכוד' יונתן אוריך יזומן לחקירה בקרוב, על אותן החשדות.

לפני כחמישה חודשים, במהלך חודש מאי, הגיעו פעילי תנועת 'הליכוד' לביתו של פילבר, קראו מחאה באמצעות מערכת כריזה וגידפו אותו, בשל כך הגיש פילבר תלונה במשטרה. על פי החשד, מי שהפעיל את המפגינים, הם גולן ואוריך.

במשטרה התייחסו לפרסומים ואמרו כי בהמשך לחקירה המתנהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433, ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם נאשר כי בימים האחרונים פתחה היחידה החוקרת בחקירה בחשד להטרדת עד.

החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה שי ניצן ובאישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מעבר לכך סירבו במשטרה להתייחס לחקירה המתנהלת.

על פי הדיווח של רועי ינובסקי ב'כאן11', במסגרת החקירה הוחרמו הטלפונים של אוריך וגולן. יצוין כי מאז ט"ז אלול, יממה לפני הבחירות לכנסת ה-22, יונתן אוריך לא צייץ בחשבון הטוויטר שלו, שהיה פופולרי ופעיל עד לאותו תאריך. רבים תמהו על היעלמותו מהרשתות החברתיות.

דובר משפחת נתניהו עופר גולן

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לחקירת הדוברים: "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להאבק בדעת הקהל מול שטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

בתגובה לחקירתו של דובר משפחת נתניהו, עופר גולן, מסר עורך הדין עמית חדד בתגובה: "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי. אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט- הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

בתגובה, יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: ‏"תחשבו על כל מה שיש בפלאפון שלכם. כל מה שיש בוואטסאפ, בתמונות, באינסטגרם, אולי סרטונים אישיים, אולי סתם סודות. תדמיינו שמאות אנשים זרים מחטטים לכם בפלאפון באופן חופשי. פגיעה כזאת בכבוד האדם וחירותו אמורה להיות מוצדקת רק כדי לפענח רצח. אז זהו ש... ‏משטרת ישראל, בהוראת הפרקליטות, החרימה את כל הפלאפונים של כל העוזרים הבכירים של רוה"מ, בגלל שמאשימים אותם שהקימו דוכן ברסלב הומוריסטי מתחת לבית של מומו פילבר והחונטה אומרת שזה "הטרדת עד". זהו אין פאנץ".

הוא סיים את דבריו בקריאה ואמר, כי "אנחנו מדינה דיקטטורית באופן סופי. צאו לרחובות כי אתם הבאים בתור!" (חלק מהדברים צונזרו ק.ב.).

יאיר שרקי כתב 'ערוץ 12' צייץ, "‏גם אדם שלא עשה שום דבר רע, פלילי או מוסרי, לא יסכים שיחטטו לו בפלאפון. זה המרחב הכי פרטי ואישי, כולל כל הקשרים האישיים והמקצועיים. צריכה להיות סיבה מאד טובה כדי לאשר מהלך כזה, בפרט אצל אנשים בתפקידי מפתח רגישים. אפשר לחשוב על שיטות חקירה מתונות יותר כדי לפצח תיק של הטרדת עד".

מהמשטרה נמסר בתגובה לפרסומים בכלי התקשורת על אודות חקירתם של הבכירים המקורבים לנתניהו כי "בימים האחרונים פתחה היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 בחקירה בחשד להטרדת עד. החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות".

אראל סגל פרקליטות עו"ד עמית חדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד