י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל הפלונטר הפוליטי

כנס החורף: הח"כ החדש שיעלה ראשון לדוכן

בצל הפלונטר ששורר במערכת הפוליטית, כנס החורף יפתח היום בכנסת ישראל לפי כללי הטקס, אך באופן מהותי לא יעברו בו חוקים משמעותיים בגלל שאין ממשלה מתפקדת עם רוב • חברי הכנסת הערבים צפויים להישבע אמונים לאחר שביום ההשבעה לא הגיעו במחאה 

כנס החורף: הח"כ החדש שיעלה ראשון לדוכן
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל הפלונטר הפוליטי, הכנסת תפתח היוםאת  כנס החורף, כשטרם ברור אם היא תסתיים בממשלת אחדות, בממשלת מיעוט או שמא בבחירות שלישיות תוך שנה. את דיוני הכנסת בשבועות הקרובים ינצלו הפוליטיקאים לשיחות מו"מ לא רשמיות.

כיוון שמדובר בממשלה ללא רוב, האפשרות של חקיקת חוקים והעברות דרמטיות לא עומדים על הפרק, למרות שראש הממשלה והשרים כבר מושתקים במשך שנה. לטענתם, מדינת ישראל עומדת אל מול אתגרים גדולים ביטחוניים וכלכליים ובנוסף, בקרוב יאלצו להתחיל בדיוני התקציב.

גם במפלגות החרדיות שואפים להעביר מספר חוקים ובראשם חוק הגיוס שבוטל ומועד פקיעתו נדחה שוב ושוב על ידי בג"ץ, כאשר במקרה של אי העברת תקציב, הציבור החרדי יפגע באופן משמעותי, שכן חלק ניכר מתקציבי הישיבות, החינוך העצמאי וועד הישיבות עומד על תמיכות קואליציוניות ולא על בסיס התקציב ובמקרה כזה הוא יופסק.

את דיוני המליאה הקצרים יפתחו היום חברי הכנסת מהסיעה הערבית המשותפת בהשבעת אמונים, לאחר שאלה נעדרו מישיבת הפתיחה החגיגית של הכנסת ה 22 בעקבות מחאה ובליכוד ישנן קריאות להחרים את טקס ההשבעה לאחר שאלו החרימו את טקס הפתיחה כנגד הממשלה שמתעלמת לטענתם מהמצוקה בריכוזים הערביים.

לאחר מכן, צפויים כמה מחברי הכנסת לנאום את נאום הבכורה שלהם, כאשר כמה מהם יהיו חברי כנסת שהושבעו בכנסת ה 21 אך לא הספיקו לנאום את נאום הבכורה שלהם עד שהכנסת פוזרה. הנאום הראשון צפוי להיות של חבר הכנסת משה אבוטבול מסיעת ש"ס שהושבע לראשונה לפני כחודש לכנסת.

בנוסף, צלמי העיתונות והכתבים הפוליטיים ואף הפוליטיקאים ינצלו את דיוני המליאה המשודרים בשידור חי כדי לביים לחיצות ידיים פוליטיות ואולי אף שיחות 'סמול טוק' לעיני המצלמות - בצל המו"מ הפוליטי התקוע, כשלכל תמונה תהיה משמעות משלה.

כנסת הרשימה המשותפת משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד