י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הודעה חריגה

כך יערך החיפוש בניידים של מקורבי נתניהו

"החיפוש ייעשה במתווה זהיר שיאושר על ידי בית משפט" נמסר בהודעה חריגה של משרד המשפטים והמשטרה, בעקבות הביקורת על תפיסת הטלפונים והחיפוש בהם במסגרת החשד להטרדת עד המדינה

כך יערך החיפוש בניידים של מקורבי נתניהו
יונתן אוריך/עופר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/באדיבות המצלם

משרד המשפטים והמשטרה בהודעה חריגה, בעקבות הביקורת על החרמת הטלפונים הניידים של המקורבים לראש הממשלה, במסגרת חקירת החשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

מאז אמש הנושא המדובר ביותר הוא חקירת המקורבים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, עופר גולן, יונתן אוריך ובכיר נוסף, בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר. הסערה היא בין היתר על כך המשטרה החקירה את הטלפונים האישיים שלהם, שם נמצאים פרטי מידע רבים, ואישיים מאוד.

בתוך כך בשעה האחרונה פרסם רועי ינובסקי בכאן חדשות כי החשוד השלישי שנחקר על ידי המשטרה, הוא הקמפיינר של הליכוד, ישראל איינהורן, שגם הטלפון הנייד שלו הוחרם על ידי החוקרים.

בעקבות הסערה, דוברות משרד המשפטים ודוברות המשטרה מתייחסים לחקירה ואומרים כי "רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך".

בהודעה נכתב כי "חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו".

באשר לחקירתם של שלושת המקורבים לראש הממשלה, עופר גולן, יונתן אוריך ובכיר נוסף, אומרים במשטרה ובמשרד המשפטים כי הם אינם מתייחסים מאחר ומדובר בחקירה שעודנה מתנהלת.

"העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים" נמסר בהודעה. עוד הוסיפו כי "נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת".

באשר לסוגיית תפיסת הטלפונים הניידים של החשודים, "הרי שהדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים" נכתב בהודעה. "בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט".

"המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה" נכתב, עוד הוסיפו כי "בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

אמש (ראשון), שעות לאחר הפרסום על החרמת הטלפונים, יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף את ההחרמה וצייץ בטוויטר: ‏"תחשבו על כל מה שיש בפלאפון שלכם. כל מה שיש בוואטסאפ, בתמונות, באינסטגרם, אולי סרטונים אישיים, אולי סתם סודות. תדמיינו שמאות אנשים זרים מחטטים לכם בפלאפון באופן חופשי. פגיעה כזאת בכבוד האדם וחירותו אמורה להיות מוצדקת רק כדי לפענח רצח. אז זהו ש... ‏משטרת ישראל, בהוראת הפרקליטות, החרימה את כל הפלאפונים של כל העוזרים הבכירים של רוה"מ, בגלל שמאשימים אותם שהקימו דוכן ברסלב הומוריסטי מתחת לבית של מומו פילבר והחונטה אומרת שזה "הטרדת עד". זהו אין פאנץ".

שלמה פילבר עופר גולן יונתן אוריך ישראל איינהורן עד מדינה להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד