י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

בחירת המנכ"ל שמעוררת סערה; פרוש איים לפטר את סגנו מש"ס

יום אחרי שמינויו של שי נתן למנכ"ל עיריית אלעד אושר בוועדת האישורים של העירייה, נחשף המאבק בתוך מועצת העיר ובמיוחד זה שבין ראש העירייה ישראל פרוש לסיעת ש"ס המקומית • פרוש איים כי באם יהודה בוטבול לא יתמוך במינויו של המנכ"ל, הוא יפוטר מתפקידו כסגן רה"ע 

בחירת המנכ"ל שמעוררת סערה; פרוש איים לפטר את סגנו מש"ס
פרוש/בוטבול צילום: פלאש90/יעקב כהן

יממה לאחר שמינויו של שי נתן אושר בוועדת האישורים של העירייה ולקראת אישור מינויו של נתן למנכ"ל בפני מועצת העיר - הסערה בעירייה מצליחה לעורר מחאה ולהביא לקדמת הבמה את המצוקה הפנימית בעיר בין ש"ס לבין ראש העיר פרוש.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי אמש נערך דיון סוער בועדה שעסקה באיתור מנכ"ל חדש לעיריית אלעד - לאחר שזאב קשש פרש בחודש הקודם. השאלה הגדולה היתה, כיצד ינהגו ש"ס ודגל התורה ששי נתן פעל נגד מועמדם שהתמודד בשנה שעברה לעירייה.

בדיון בו השתתפו שניים מחברי ציר דגל - ש״ס - משה ברדוגו מטעם דגל התורה שתמך במינוי - ויו"ר ש"ס המקומית יהודה בוטבול - שתחילה התנגד למינוי וגרר מהומה קטנה במהלך הדיון כשדרש שינויים בפרוטוקול.

בוטבול טען, כי הוא חשב שהדיון נועד רק לכבד את קישוריהם של המועמדים ולא לאשר את מועמדותם קודם אישור המועצת בשבוע הבא - ולכן ביקש להתנגד למינוי. בדיון אמר בוטבול, כי מדובר בבעיה רוחנית שלדבריו "אנחנו לא שוכחים את העבר ואני צריך לשאול את דעתם של ראשי התנועה".

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, שבעקבות החלטתו של בוטבול הגיע לדיון ראש העיר ישראל פרוש שהפציר בו לתמוך במינוי שכן הוא חבר הקואליציה ומחויב לתמוך בעמדת הקואליציה - מנגד בוטבול השיב כי המחויבות שלו בקואליציה הוא לתמוך במינוי הסגנים ובתקציב ולא השאר הדברים.

בתגובה איים ראש העיר בפיטורי סגנו מש"ס, באם לא יתמוך במינוי ויתנגד לקואליציה אזי הוא לא ימשיך להיות חבר בה, מאחר וההתנגדות של בוטבול ממילא לא הייתה משנה החלטה ועם ההצבעה הייתה עוברת בין כה, וכן משום שהדיון היה רק בגדר המלצה ולא אישור סופי. בוטבול תמך בהחלטת הועדה בכפוף לחוות הדעת.

בוטבול סייג את תמיכתו בכך שיכתב בפרוטוקול כי הודעה רק קובעת כי שי נתן ראוי לתפקיד מבחינה מקצועית על סמך חוות דעת משפטית של משרד הפנים שתבחן את בעיית התואר של נתן וכן תקופת צינון הדרוש בין תקפיד חבר מועצה לבין תקפיד שקשור למכרז עם העירייה הכולל מנע״ל עירייה.

טרם ברור כיצד ינהגו ש"ס ודגל התורה בדיון במועצת העיר, כאשר לשניהם יחד קיים רוב בעירייה והם יכולים לבלום את המינוי של שי נתן לתפקיד מנכ"ל עיריית אלעד.

ניסינו להשיג את תגובתם של המעורבים וטרם התקבלה תגובה.

 

אלעד משה גפני ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד