י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המו"מ התקוע

ב'כחול לבן' מתעקשים על פירוק 'בלוק הימין'

בישיבת הסיעה של כחול לבן שנערכה היום, סיפר יו"ר המפלגה בני גנץ על פגישת המו"מ עם נתניהו "לצערי לא הצלחנו להשיג בה התקדמות ממשית" • חבר הכנסת יעלון רמז לשיתוף פעולה עם הסיעות החרדיות "המפלגות שמכירות בעיקרון היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, יוזמנו להצטרף לקואליציה"

ב'כחול לבן' מתעקשים על פירוק 'בלוק הימין'
ראשי כחול לבן צילום: פלאש 90

בצל המו"מ התקוע ולאחר שהמנדט עבר לידי סיעת 'כחול לבן', במפלגה ממשיכים להתעקש על פירוק בלוק הימין במטרה להרכיב ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן, כאשר בישיבת הסיעה, יו"ר המפלגה חבר הכנסת בני גנץ אמר, כי בפגישתו אמש עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לא הושגה התקדמות, יאיר לפיד העריך כי ניתן להקים ממשלה תוך 48 שעות ואילו חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון אמר, כי הם לא פוסלים את הסיעות החרדיות ותומכים במפלגות שמאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

יו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ עדכן על פגישתו אמש עם נתניהו ואמר, "נפגשתי אתמול עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. זו היתה פגישה עניינית. לצערי לא הצלחנו להשיג בה התקדמות ממשית - שאני מקווה שעוד נשיג. אני רוצה להגיד בצורה ברורה- במשא ומתן שאנחנו מנהלים יהיו על הפרק קודם כל הביטחון, הגרעון והנושאים החשובים הנוספים. לא נבצרות, חסינות או כהונה תחת כתב אישום. אזרחי ישראל לפני הכל. אותם נשרת ועבורם נעבוד. איננו דורשים רק לאחוז בהגה, אנחנו דורשים לקבוע מהי הדרך שבה אנו רוצים לנסוע. דרך שבה נוביל את מדינת ישראל על רקע האתגרים שמולם היא ניצבת. ואלו אתגרים רבים מבית ומחוץ".

גנץ הוסיף, כי: "אחד הקשיים המרכזיים במשא ומתן הנוכחי הוא ההתעקשות של הליכוד, לבוא עם ׳בלוק חסינות׳. מפלגה שנמצאת בשלטון למעלה עשור- אינה מוכנה לנהל דיון ענייני על קווי היסוד שרוב הציבור רוצה בהם".

"אבל אנחנו נמשיך לדבר עם כולם" אומר גנץ, "נקשיב למפלגות הקטנות אבל לא נאפשר להן להכתיב את סדר היום הלאומי כולו. האופציה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות בראשות כחול לבן ביחד עם הליכוד כפי שהעם בחר. האופציה הגרועה ביותר היא בחירות. נחתור ונעשה הכל בכדי להגיע לאחדות של הגדולות. אבל לא נוותר על שום אופציה או ניסיון שיאפשר לנו להקים ממשלה ולהימנע מבחירות. נעשה זאת נוכח כל אלטרנטיבה שעומדת בפנינו".

חבר הכנסת יאיר לפיד אמר, "ההבדל בין 28 הימים שהיו לנתניהו, ל-28 הימים שלנו: נתניהו לא ניסה להקים ממשלה, אנחנו כן. אני יודע איך נראה משא ומתן להקמת ממשלה. אני ראיתי את נתניהו, הייתי איתו בחדר, כשהוא כן רצה להקים ממשלה. הוא ידע לעשות את זה. זה לא המקרה. לא הפעם. הוא לא שם שום הצעה על השולחן. התעקש על ליצמן וסמוטריץ'. התעקש להיות ראשון ברוטציה. עשה הכל כדי לוודא שזה לא יצליח".

"אנחנו לעומתו" אומר לפיד "רוצים להקים ממשלה. ממשלת אחדות ליברלית, אזרחית, כלכלית, שתדע לענות לאתגרי הבטחון. שתדע למנוע משבר כלכלי ולא תשלם מיליארדים לסחטנות פוליטית. ממשלה שכחול לבן תוביל. ישראל ביתנו והעבודה יהיו שחקני מפתח בה. הליכוד יהיה שותף מלא בה. בני גנץ יהיה ראש הממשלה".

 "הוא יהיה ראש הממשלה מפני שניצחנו בבחירות. הוא יהיה ראש ממשלה מפני שהוא כבר הוכיח שהוא יודע להקים ולהוביל צוות מגובש. כל הנסיונות לפרק אותו לא הצליחו ולא יצליחו. הוא יהיה ראש הממשלה מפני שרוב העם הלך לקלפי ואמר שהגיע הזמן לשינוי", הוסיף לפיד שאמר עוד כי, "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים"

חבר הכסת משה (בוגי) יעלון אמר בדבריו, "נתניהו עומד היום בראש ממשלת מיעוט זמנית, שאינה מייצגת את רוב אזרחי ישראל, שלא הצביעו למפלגות קיצוניות או מגזריות. אך נתניהו דואג לנתניהו, ומעדיף את בלוק החסינות, כדי להימלט מספסל הנאשמים! מצביעי הליכוד הצביעו עבור מדינת הלכה? מצביעי הליכוד הצביעו עבור מדינה שראש ממשלתה יהיה מעל החוק? שלא יהיה דין שווה לנתניהו ומשפחתו ולבוזגלו ומשפחתו", הושא מציין כי "נתניהו עשה ותרם למדינה, אך הזמן עשה את שלו והביא להסתאבות, ובכל יום אנו נחשפים לדוגמאות נוספות: שיח חנופה למנהיג ביום הולדתו בנוסח צפון קוריאני, כאילו לא היה פה דבר טוב לפניו, ולא יהיה פה דבר טוב אחריו...שיח בלשון מאפיונרית בין ראש ממשלה למו"ל עיתון, על מניפולציה על מוחותינו".

"השכל הישר ודרך הישר מחייבים ממשלת אחדות המבוססת על "כחול לבן" והליכוד, בהובלת בני גנץ שעומד בראש המפלגה הגדולה", הוסיף יעלון שלדבריו, "אם מסכמים על רוטציה אז הליכוד בחלק השני של התקופה. שאר המפלגות שמכירות בעיקרון היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, יוזמנו להצטרף לקואליציה זו. לא פסלנו ואיננו פוסלים אף מפלגה שמכירה בעיקרון זה", כשהוא רומז לחיברו עם הסיעות החרדיות ופוסל את הסיעות הערביות, או שמא רק את חלקן, כגון סיעת בל"ד.

 

בוגי יעלון בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד