י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההתעללות בחיידר בת"א

אברהם מרדכי רוזנפלד הורשע ב-23 אישומים

שלוש וחצי שנים לאחר שנחשפה פרשת ההתעללות בתלמוד תורה בתל אביב, בית המשפט הרשיע את אברהם מרדכי רוזנפלד בשורה של עבירות חמורות ב-18 ילדים

אברהם מרדכי רוזנפלד הורשע ב-23 אישומים
רועי אלימה, פלאש 90

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע את אברהם מרדכי רוזנפלד, במסגרת פרשת 'המלמדים' מתל אביב, בכתב אישום שתוקן זו הפעם השלישית. מדובר בעשרים ושלושה אישומים בהם הורשע, כאשר הפרקליטות חזרה בה מחלק קטן של האישומים.

השופט גלעד נויטל אמר "פה אחד ומחמת הספק, אנו מזכים את הנאשם מהעבירות הבאות", כאשר מדובר בזיכוי של חלק מאישום שלישי, וזיכוי מלא מאישום 19. "פה אחד אנו מרשיעים את הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן בשלישית".

לאחר ניהול הליך הוכחות, אברהם רוזנפלד ששימש כמלמד בתלמוד תורה בתל אביב, הורשע בעבירות חמורות ואלימות חמורה ב-18 ילדים בגילאי 7-8. רוזנפלד הורשע בריבוי עבירות התעללות בקטין על ידי אחראי, תקיפת קטין על ידי אחראי הגורמת לחבלה ומעשים מגונים מתחת לגיל 16 בניגוד להסכמתו ועבירה של התעללות בבעל חיים. עם זאת, זוכה מחמת הספק מעבירה של מעשה סדום ובמקום עבירה נוספת של מעשה סדום, הרשיע בית המשפט בעבירה של מעשה מגונה.

עו"ד טלי גוטליב, שמייצגת את רוזנפלד, אומרת ל'בחדרי חרדים' כי "הפרקליטות שמה לה למטרה להשחיר את פניו, וייחסה לו שני מעשי סדום עם ראיות חלשות". לדבריה, "המטרה מקדשת את האמצעים, הכרעת הדין היום המזכה מחייבת את הפרקליטות לערוך בדק בית".

עו"ד גוטליב אומרת כי הפרקליטות עשתה הסדרי טיעון עם רבנים אחרים ושלחה אותם לבצע עבודות שירות, בעוד בתיק של רוזנפלד הוסיפו גם עבירות אלימות בתוך המשפחה, שבסופו של דבר הוא זוכה זיכוי מהדהד, בעקבות הליך משפטי נוקב שניהל צוות ההגנה של רוזנפלד. לדברי עו"ד גוטליב, עבירות אלה "מצוצות מהאצבע, מדובר באב שתפקד כאב וכאם, שהתמודד עם קשיים אדירים. אבל כשהפרקליטות רוצה להאשים בן אדם, הכל כשר, הכל".

על פי הכרעת הדין, רוזנפלד שימש כמורם ורבם של הקטינים ואחראי על בריאותם וחינוכם של שלומם בעת שהיו בני 7 שנים לערך ולמדו בכיתה ג'. החל משנת 2003 ועד 2010 הפעיל הנאשם במספר רב של הזדמנויות ועל בסיס יומיומי ושיטתי אלימות פיזית ונפשית שאופיינה באכזריות, בהשפלה ובהטלת אימה תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשם לתלמידים.

מעשיו של רוזנפלד, כך על פי בית המשפט, עולים כדי התעללות גופנית ונפשית בקטינים עקב הצטברותם, התמשכותם, חומרתם ואופיים. כמו כן, במהלך התקופה, במספר הזדמנויות רב, בבית הספר, התעלל הנאשם בקטינים, פיסית, נפשית בכך שתקף אותם באופן יומיומי, וגרם להם לחבלות גופניות ונפשיות, ביצע בהם מעשים מגונים לצורך גירוי, סיפוק או ביזוי שאופיינו באכזריות, השפלה והטלת אימה, והכול תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשם לתלמידיו הקטינים.

בנוסף הרשיע בית המשפט את הנאשם בכך שבמהלך שנת 2006 בכיתה, ולעיני קטינים ששהו בה באותה עת, התעלל הנאשם בחתול אשר נכנס לכיתה, התאכזר וגרם סבל חמור לחתול , בכך שדחף את החתוך מאדן החלון וגרם למותו.   

בית המשפט קבע "אני מקבל את ראיות התביעה ובהן העדויות המהימנות של עדי התביעה, לרבות ובעיקר עדותם המהימנה של התלמידים- המתלוננים , ודוחה את גירסתם הבלתי מהימנה של הנאשם ושל עדי ההגנה", "אדגיש: זיכויו של הנאשם מהעבירות שפורטו לעיל, נובע מספק סביר שעולה מתוכן הדברים כפשוטם בעדויות הרלבנטיות כשלעצמן (וכן באישום 21 חסוי) ואינו גורע מאמינות עדי התביעה שהעידו באותם אישומים עדות מהימנה".

בנוסף קבע בית המשפט "..לכך יש להוסיף, את מערכת היחסים שבין הנאשם (רב ומורה) לתלמידיו – הילדים, קטינים בני כ-7 שנים בלבד, שבה מצויים פערים כוחות משמעתיים; הנאשם נמצא בעמדת כוח ומרות כלפיהם, כשתלמידים- הילדים אין כל יכולת להגן על עצמם מאלימותו הקשה, האכזרית והנמשכת, וממעשיו המגונים בהם, של הנאשם. מצבם של הילדים- המתלוננים היה רגיש ופגיע אפוא אף יותר, וההתעללות בהם מצדו של הנאשם, עוצמתית אף יותר".

לפני כשנה וחצי פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי פרקליטות מחוז תל אביב חתמו על הסדר טיעון עם חמישה מהמלמדים, לפיו הם ירצו עבודות שירות בלבד ולא יוטל עליהם עונש מאסר. חמשת הנאשמים הורשעו בהתעללות ותקיפת קטינים. על ישראל חיים שפירא נגזרו ארבעה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות בעמותת 'בית לשובע' ופיצוי של 10,000 ש"ח ל-10 המתלוננים. על חיים פישגרונד נגזרו 250 שעות לציבור בעזר מציון. על משה הירש נגזרו ארבעה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות במועצה הדתית אשדוד ופיצוי של 3,000 ש"ח שיחולקו ל-3 המתלוננים.


המלמדים בדיון ראשון להארכת מעצרם. צילום: אלי שלזינגר

על מנחם אלברשטיין נגזרו 400 שעות לציבור בעזר מציון ופיצוי של 11,000 ש"ח שיחולקו ל-11 המתלוננים. על אברהם פנחס דייטש נגזרו 5 חודשי מאסר שיומרו בעבורות שירות במועצה הדתית אשדוד ופיצוי של 6,000 ש"ח שיחולקו בין ששת המתלוננים.

מעבר לעבודות שירות או שעות לציבור, נגזרו על חמשת הנאשמים חצי שנת מאסר על תנאי במידה ויעברו על אחת העבירות בהן הורשעו, תוך שלוש שנים, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי'.

על פי כתב האישום המקורי, החמישה הואשמו בעבירות של אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הקטינים. במסגרת הסדר הטיעון, אישומי ההתעללות הוסרו ונותרו אישומים של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפה.

ההליך המשפטי נגד חשוד שישי שהוא למעשה הנאשם המרכזי, טרם הסתיים והוא ירצה ככל הנראה עונש מאסר בפועל. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', התנהל הליך גישור בעניינו בו הציעו כי הוא ירצה 16 שנות מאסר, אולם בנתיים ההליך לא הבשיל דיו מאחר והוא כופר בכל. "אין בתיק הזה הסדר טיעון, מרשי טוען לחפות בלתי מסוייגת ואנחנו נילחם על חפותו כדרכנו בקודש" אמרה ל'בחדרי' פרקליטתו עו"ד טלי גוטליב. "אנחנו תוהים איך זה שהפרקליטות מגיעה להסדר טיעון מקל באופן מופלג, עם נאשמים אחרים שהודו בהתנהגות אלימה וסדיסטית ומסיימת את עניינם בעבודות שירות".

חיידר בתל אביב התעללות בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד