ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הח"כ ספד לפוסק הדור

"חי בצניעות; הציבור הגיע בלי תור ובידוקים"

חבר הכנסת של יהדות התורה יעקב אשר, ניצל את את דיוני המליאה ובמסגרת 'נאומים בני דקה ספד לפוסק הדור הגר"נ קרליץ זצ"ל • "הקים ורומם מערכת בתי דין רחבה בבני ברק שהתפרסה לרחבי העולם היהודי כולו"

"חי בצניעות; הציבור הגיע בלי תור ובידוקים"
ח"כ יעקב אשר עם הגר"נ קרליץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

חבר הכנסת יעקב אשר, ניצל היום (שני) את דיוני המליאה ובמסגרת  'נאומים בני דקה' המאפשר לחברי הכנסת להעלות דיונים, הזכיר חבר הכנסת אשר את דמותו של פוסק הדור הגר"נ קרליץ שהלך לעולמו בשבוע שעבר.

"אני רוצה להעלות על נס, דמות מיוחדת במינה שהלכה לעולמה מיד אחרי החג, מרן פוסק הדור רבי ניסים קרליץ שהיה רב ופוסק מעל 60 שנה", פתח אשר את דבריו והזכיר כי הגר"נ קרליץ "הקים ורומם מערכת בתי דין רחבה בבני ברק שהתפרסה לרחבי העולם היהודי כולו".

אשר סיפר עוד כי "הרב קרליץ העלה את קרנה של מערכת בתי הדין, מיסד אותה והטביע את חותמו וכולנו נהנים מפועלו היום", שהוא הוסיף כי "מתוך היכרות אישית שזכיתי לה במשך הרבה שנים, מרן הרב קרליץ חי בצניעות, בבית קטן, עם סלון מלא ספרים ושולחן וכסאות פשוטים שלא הוחלפו עשרות שנים".

"וכך יכלו כל הציבור להגיע ולשאול שאלות בלי תור ובלי בידוקים", הוסיף אשר שחתם כי "הצניעות הפשטות והיושרה לתת את הביטוי הנכון להלכה היהודית ילוו אותנו ויהי רצון שיהיה מליץ יושר".

הגר''נ קרליץ יעקב אשר מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד