ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אובמה יקבל עצומה: פעל לשחרורו של אוסטרייכר

חברי מועצת עיריית ניו-יורק יוזמים עצומה שתישלח לנשיא אובמה, כדי שיפעל לשחרורו של יעקב אוסטרייכר, הכלוא בבוליביה • "אחד מאיתנו לא יכול לישון בשקט"

אוסטרייכר. צילום: ABC NEWS
אוסטרייכר. צילום: ABC NEWS

איש העסקים החרדי הכלוא למעלה משנה בבוליביה, יעקב אוסטרייכר, ממשיך להעסיק את התקשורת העולמית.

בימים האחרונים מארגנים חברי מועצה בעיריית ניו-יורק עצומה שתישלח לנשיא ארצות-הברית, ברק אובמה, ובה יבקשו להביא להתערבותו המיידית בעניין שחרורו של אוסטרייכר, היושב כלוא בבוליביה 11 חודשים, למרות שאין הוכחות או ראיות משפטיות נגדו.

איש העסקים נכלא בבוליביה בחשד להלבנת הון ולקשרים עסקיים עם סוחרי סמים.

חבר בית המחוקקים, דוב הייקינד, חבר המועצה, דוד גרינפלד וחבר המועצה, סטפן לוין, פנו לציבור באמצעות התקשורת, כדי שיחתמו על עצומה שתביא לשחרורו של אוסטרייכר. לדבריהם, כשיהיו מספר רב של חתימות העצומה תשלח לנשיא.

"יעקב מבלה 11 חודשים מאחורי סורג ובריח, ללא זכויות אדם בסיסיות. אף אחד מאיתנו לא יכול לישון בשקט אם העוול הנורא הזה יימשך. אחד עשר חודשים הוא בכלא ללא כל אשמה, זאת מחשבה שיכולה לשגע את כולנו", אמר דוב הייקינד, חבר בית המחוקקים.

חבר המועצה דוד גרינפלד אמר: "אנחנו עושים את הכל כדי לעזור לשחרר את יעקב ומבקשים מהקהילה כולה להילחם למען הצדק של שכננו שנמק בכלא הגרוע ביותר בעולם. אנחנו לא יכולים לנוח עד שהצדק ייצא לאור ויעקב יחזור לשהות על אדמת אמריקה".

חברי המועצה הקדישו מספר מקומות בשכונות החרדיות בניו-יורק ובמקומות נוספים ובהם מחשבים וגישה לאינטרנט לשימוש הציבור, זאת בכדי שמשפחות שאין בביתם גישה לאינטרנט יוכלו גם הן לחתום על העצומה.

באתר האינטרנט בו חותמים על העצומה ישנו שעון הסופר את הימים, השעות, הדקות והשניות שהוא נמצא בכלא.

בשבוע שעבר הכריז אוסטרייכר על שביתת רעב בכלא, במטרה לעורר סערה תקשורתית, ובכך לגרום למערכת המשפט בבוליביה לטפל בתיקו המשפטי. כמו כן העניק ראיון טלוויזיוני ראשון מתוך הכלא, בו סיפר בדמעות על הגעגועים למשפחתו ונכדיו.

קישורים:
חיתמו על העצומה
בוליביה דוב הייקינד דוד גרינפלד יעקב אוסטרייכר ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד