י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חבר קונגרס מנותק? • "שרון ועראפת צריכים להניע השלום"

חבר קונגרס אמריקני זכה לתואר "המטומטם של השבוע" בארה"ב, לאחר שכתב בתשובה לאזרח כי "שרון ועראפת צריכים לחדש את תהליך השלום התקוע ולבלום קיצוניות"

יעשה שלום? שרון
יעשה שלום? שרון

מבוכה רבה נגרמה לג'ו פיטס, חבר קונגרס אמריקני, שקרא במכתב רשמי לחדש את השיחות בין ישראל והפלסטינים. הוא הפנה את המכתב ללשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, ואל יאסר ערפאת, שהיה ראש הרשות הפלסטינית ומת ב-2004.

את הדברים כתב חבר הקונגרס בתגובה רשמית לשאילתה שהופנתה אליו, האם הוא מתכוון להתמודד שוב על מושב מטעם אחד המחוזות של מדינת פנסילבניה. בחלק מתשובתו הוא כתב: "מוטלת חובה על ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון, ויו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, לבלום את הקיצוניים שמקדמים אלימות ולהניע מחדש את תהליך השלום שקרס".

השאילתה הופנתה אל חבר הקונגרס בשנה שעברה אך רק בחודש שעבר היא זכתה לתושבה.

באתרי החדשות בוושינגטון כונה פיטוס כ"חבר הקונגרס המטומטם של השבוע". בדברי ההסבר לכך נכתב כי הוא סבור ש"איש מת ואדם במצב צמח יכולים להניע מחדש את תהליך השלום".

מתחריו של פיטוס על המושב בקונגרס ניצלו את העובדה ומיהרו לתקוף אותו ולטעון שהוא מנותק לחלוטין מכל נושא, אפילו כזה הנחשב למרכזי במדיניות החוץ האמריקנית. בלשכתו ניסו להרגיע את המהומה. אתמול פורסמה הודעת התנצלות בניסיון להסביר את הטעות המביכה שנגרמה.

"עשרות אלפי פניות ושאילתות מגיעות למשרד של חבר קונגרס בשנה", אמרו בלשכה, והסבירו כי הקושי לנסח תגובה ייחודית לכל פנייה מוביל לשימוש חוזר בנוסחים, על מנת לתת מענה לשאלות דומות. הנוסח שנכלל בטיוטת התגובה היה צריך להיות בארכיון, וטיוטת התגובה נשלחה בטעות כשנה לאחר קבלת הפנייה. לענות לעשרות אלפי מכתבים בשנה זהו תהליך מורכב. זו הייתה מביכה במיוחד. אנו מתנצלים בפני האזרח ומבצעים בחינה של ההליך הפנימי על מנת לוודא שאירוע דומה לא יישנה".
אריאל שרון יאסר ערפאת פלסטינים ישראל קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד