כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ללא ניתוח - כך תיפטרו מבריחת השתן

דליפת שתן בלתי רצונית פוגעת באיכות החיים שלכם? בטח תשמחו לדעת שיש המון שיטות להתמודד עם התופעה גם בלי לעבור ניתוח רפואי מסובך • הנה כל הפרטים

ללא ניתוח - כך תיפטרו מבריחת השתן
אנשים מבוגרים צילום: pixsabay

בריחת שתן היא תופעה שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. אחת הבעיות היא שגברים ונשים שסובלים מבריחת שתן מתביישים לדבר עליה, מה שגורם לפערים בין המידע שקיים אצל הציבור לבין ההתמודדות המומלצת על ידי אנשי המקצוע. מעבר לכך, צריך לזכור שאובדן שליטה על שלפוחית השתן עד כדי דליפה בלתי רצונית של שתן יכולה להופיע בדרגות חומרה שונות.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות על מנת להתמודד בצורה אפקטיבית עם בריחת שתן גם בלי ניתוח רפואי מסובך. הנה למשל כמה דברים שכדאי לנסות:

  1. מוצרי ספיגה למבוגרים

מוצרי ספיגה זמינים עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים ובהתאמה אישית. התאמה מן הסוג הזה באה לידי ביטוי במידות של המוצרים השונים, ביכולת הספיגה שלהם ואפילו במחיר. אם רוצים להתמודד עם בריחת שתן בלי שאף אחד בסביבה יידע על זה, כל מה שצריך לעשות הוא לבחור תחתונים חד פעמיים ולהשתמש בהם כבגד רגיל לכל דבר ועניין.

כמו כן, כדאי להזכיר שהתחתונים ושאר מוצרי הספיגה זמינים בשלל צבעים. העובדה הזו אולי נראית שולית, אך היא הופכת את התחתונים לפריט לבוש ומעוצב ולכן חשובה מאוד עבור מבוגרים וצעירים שלא רוצים לסבול מתחושה של מצב סיעודי ומוגבלות.

  1. שינוי באורח החיים

בטווח הארוך, הדרך להיפטר מבריחת שתן או לכל הפחות לצמצם למינימום את הפגיעה שלה באיכות החיים היא לשנות את אורח החיים. זה אומר שצריך להוציא מהתפריט מאכלים ומשקאות שמגרים את שלפוחית השתן, לוותר על תבלינים חריפים ולהמיר אלכוהול וקפאין בשתיה מבוקרת של מים מינרלים בלבד.

בהמשך, ניתן להתרגל לריקון יזום של השלפוחית במרווחי זמן קבועים. אם מחליטים לעשות את זה, צריך לדעת שעדיף להימנע מביקור בשירותים בין ריקון מתוזמן אחד לשני, כי זו הדרך הכי טובה לאמן את השריר שבדופן השלפוחית ולהרגיל אותו לאגור יותר שתן.

  1. פעילות גופנית וירידה במשקל

משקל גבוה נחשב גורם סיכון לבריחת שתן בדרגות חומרה משתנות. אם רוצים להוריד במשקל ועל הדרך להיפטר מבריחת שתן, כדאי לשלב פעילות גופנית בשגרה השבועית. פעילות 2-3 פעמים בשבוע אמורה להביא לתוצאות טובות בכל מה שנוגע להתמודדות עם בריחת שתן ויש תרגילים שמטרתם לחזק את שרירי רצפת האגן.

תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן מתאימים גם לנשים אחרי לידה ובעזרתם ניתן להפחית בצורה ניכרת את התדירות של אירועי בריחת שתן. אם לא בטוחים כיצד לשלב תרגילים כאלה בשגרת הפעילות הגופנית, ניתן להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהצטרף לחוגים שמתמקדים באזור האנטומי הזה של גוף האדם.

מבוגרים היגיינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד