י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ברכת הדרך - כל מה שצריך לדעת לפני שקונים רכב יד שניה

ענף הרכב מבוסס על דגמים משומשים שנמכרים במחירים אטרקטיביים ובמסלולי מימון נוחים • אבל מה באמת משפיע על המחיר ואיך יוצאים לדרך בראש שקט? קבלו את המדריך המלא

ברכת הדרך - כל מה שצריך לדעת לפני שקונים רכב יד שניה
רכב ביד שניה צילום: pexels

רכב פרטי מתאים לנהגים בגילאים שונים וממלאים שורה ארוכה של פונקציות גם עבור הורים ובעלי משפחות. מעבר לכך, התחבורה הציבורית בישראל לוקה בחסר ולכן כל מי שיכול להרשות לעצמו פשוט מעדיף לנהוג על רכב פרטי. התוצאה היא ענף רכב שמבוסס על דגמים משומשים והמון עסקאות אטרקטיביות שאותן אפשר למצוא באתרי הלוחות.

עם זאת, החיפוש אחר רכבים למכירה מורכב מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, לא רבים יודעים שישנה חובת גילוי נאות ושהמוכר חייב לעדכן את הקונה הפוטנציאלי בכל מידע שיש ברשותו. אם רוצים למנוע מלכתחילה מצב של עוגמת נפש, צריך לדעת מה לשאול את המוכר ואיזה בדיקות לעשות. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון את עלות האחזקה, הטיפולים, הרישוי השנתי (טסט) והביטוח ולא לשכוח לחשב גם ירידת ערך.

מה בודקים לפני שמשלמים?

רוב האנשים מביאים רכב יד שניה שבו הם מעוניינים לבדיקה במכון מורשה. היתרון של מכון בדיקה מורשה הוא שאפשר לקבל דוח מסודר על מצב הרכב, אך החיסרון הוא שאף אחד שם לא יהיה מוכן לחתום עבורכם על השורה התחתונה – לקנות או לא לקנות. במילים אחרות, האחריות היא שלכם ויש כמה דברים שצריך לבדוק לעומק.

מומלץ לבדוק מתי הרכב עבר טיפול ומה מספר הקילומטראז' שלו. עוד כדאי לשאול את נציג מכון הבדיקה על הבלמים כדי לוודא שהם תקינים, לברר לגבי מצב הצמיגים ולא לשכוח להתמקד ברצועת התזמון (מה שמכונה "רצועת טיימינג"). אם למשל הצמיגים או רצועת התזמון כבר במצב של בלאי מתקדם, כנראה שצריך לבטא את זה בעלות העסקה מול המוכר.

בכל מקרה, נתונים אובייקטיביים על צריכת דלק של רכבים דומים תוכלו לקבל מאתר האינטרנט של היצרן.

כך תדעו כמה הרכב יעלה לכם

התקציב שעומד לרשותכם אמור לשמש כסוג של מצפן עבור קניית רכב יד שניה. מטבע הדברים, ככל שתקדימו להגדיר את מסגרת התקציב כך תוכלו לחסוך זמן בהשוואה בין הדגמים. את התקציב מומלץ לקבוע לפי ההון העצמי שעומד לרשותכם, אפשרויות המימון הרלוונטיות וכושר ההכנסה בטווח הקצר והארוך.

הוצאה חד פעמית על רכב יד שניה היא רק חלק מהעלות האמיתית שלו. מיד לאחר מכן תתבקשו לרכוש עבורו ביטוח חובה וכנראה שתרצו גם ביטוח מקיף, מה גם שיש את עניין הטיפולים התקופתיים כפי שנקבעו על ידי היצרן. בהקשר הזה, מה שצריך לעשות על מנת לדעת כמה הרכב יעלה זה להשוות מחירים לדגמים דומים ובמידת הצורך ליצור קשר עם המוסכים המורשים כדי לברר את אופי האחזקה.

 

רכב יד שניה רכב יד שניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד