י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יום חג בשמואל הנביא

אוהל השלום: מפגן אחדות במתחם האוהלים

לאחר הסערה הגדולה בשכונת 'שמואל הנביא' שגרמה לקרבות, נערך במקום מעמד עשרות סיומים לבחורי הישיבות • צפו בתיעוד

אוהל השלום: מפגן אחדות במתחם האוהלים
מעמד הסיומים בשמואל הנביא צילום: אוריאל לוי

לאחר חודשים בהם דיווחנו על מתיחות רבה שנסובה סביב "שטח המריבה" במתחם האוהלים שברחוב שמעון הצדיק בירושלים, התקיים אמש אירוע רב רושם, של מעמד הסיומים לתושבי שכונות אשכולות, בהשתתפות רבנים מכל גווני הקשת, באווירה של אחדות וליכוד השורות.

כזכור, כפי שדווח ב"בחדרי חרדים" סערו הרוחות בכיכר ספרא בחודשים האחרונים, עקב ויכוח על שטח המיועד להקצאה בשכונת שמואל הנביא, כאשר הדבר הגיע לסיומו הטוב לאחר שהצדדים הגיעו לסיכום כי בימי ראש השנה ישהו במקום חסידי קרלין ולאחר מכן הם יחזירו למקומם את האוהלים בהם מתפללים מאות מתושבי השכונה, הנמנים על הקהילות הספרדית, כפי שאכן קרה.

כאמור, אמש התקיים במקום אירוע רב רושם של "מעמד הסיומים", כאשר למקום הגיעו רבנים מכל גווני הקשת, ואלפי בחורי הישיבות המאוגדים תחת מינהל קהילתי אשכולות בשכונת שמואל הנביא ובשכונות הסמוכות, האירוע שהתקיים בהפקה מרשימה, ובליווי מקהלה וגדולי הזמר לאורך האירוע. 
 
במשך זמן רב נהרו לעבר המקום בחורי הישיבות רבים, כשהם נכנסים בסדר מופתי לאירוע שהתנהל בצורה מסודרת ומאורגנת, על הבמה הוכנו מראש מקומות המיועדים לחתני הסיומים, כשהם יושבים על הבמה מתחילתו ועד סופו של האירוע.
 
פתח את המעמד המנחה הרב קסלר שהנחה את האירוע בטוב טעם, וברגש רב דיבר על המושג שהיה מאז ומקדם "בחור ישיבה" ועתה כשרואים בחורים רבים כל כך שמסיימים מסכת, כמה המעמד הזה גדול ונשגב.
 
את המשא המרכזי נשא הגאון רבי צבי ברוורמן ראב"ד ביתר עילית ורבה של הקהילה הליטאית בשכונת שמואל הנביא, בדבריו עמד על כך שהשמחה כפולה, גם לראות מאות מאות בחורי חמד שמגדלת שכונת שמואל הנביא, יחד עם השמחה של אחדות, כאשר התורה היא זו שמאחדת יחד את כל העדות והזרמים יחד לאירוע אחד, כי התורה היא תורה  אחת לכולם, וזה המאחד הגדול ביותר.

בדבריו ציין לשבח, את מנהל אגף בני הישיבות במינהל אשכולות, הרב אלירן סומך שעמד מאחורי תוכנית זו, שתוך תקופה קצרה הצליח לגבש את בני הישיבות של האזור, ומאז כניסתו לתפקיד פעילות רודפת פעילות נוספת, וכי לפעולותיו החשובות יש חלק ניכר בשינוי פני השכונה לטובה.  

כמו כן הודה לר' מוטי קליין מנכ"ל "שיא הפקות" שעמד מאחורי האירוע המוצלח, בדבריו אמר הגר"צ ברוורמן, כי רואים את המסירות והרצון האמתי שהאירוע יצליח לכבודה של תורה, וזו הסיבה להצלחה הגדולה שמלווה את ר' מוטי קליין אירוע אחרי אירוע.  
 
בשלב זה התכונן הקהל ברגש לקבל את פניו של המרא דאתרא הגאון רבי יצחק כהן אלא שלמרות רצונו העז, נבצר ממנו להשתתף באירוע. הרב מסר את ברכתו בשידור חי בטלפון, בדבריו הנרגשים של המרא דאתרא אשר עשרות בשנים משקיע את אונו וזמנו למען ציבור בני התורה הספרדים בשכונה, לצד היותו ראש ישיבת תורה ודעת,  הביע את שמחתו על קיום אירוע חשוב זה, של כבוד התורה בתוך השכונה, הוא הוסיף ואמר  כי כוחה של האחדות גדול הוא עד מאוד, וכשמתאספים יחד כל בחורי החמד של השכונה דבר זה לבדו הוא זכות גדולה ועצומה.  לסיום בירך הרב שליט"א את כל הנוכחים, שיזכו אף הם להיות מן המסיימים, וזה יהיה בחינה של קנאת סופרים תרבה חכמה, שיראו אחרים וילמדו ממעשיהם.

בשלב זה עלו לבמה הבחורים זה אחר זה, וסיימו בהתרגשות כל אחד את המסכתא אותו למד, כאשר בקדיש שלאחר הסיום כובד הגר"ש פלאיי משגיח בישיבת חברון, בסיומם של הסיומים הקפיצה התזמורת את הקהל בשירי זמרה,  כשהקהל הרב עומד על רגליו ורוקד במשך זמן רב..

לאחר מכן כובד לשאת דברים הגאון רבי שלמה פלאיי משגיח בישיבת חברון, שפתח את דבריו בפסוק "ברוכים הבאים בשם ה' ברכנוכם מבית ה'" הגר"ש הסביר  את המהות של סיומים לאחר שמחת תורה, בה מסיימים את התורה כולה, וחשיבות קיום אירוע זה סמוך לתחילת זמן חורף המתקרב. בסיום דבריו ציין כי במשך עשרות רבות של שנים שהוא מכיר את השכונה, ואפשר לומר "אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה" איך שמקום שחששו לעבור בו בעבר, הפכה השכונה לפנינת חמד, עם מאות בחורי ישיבות נפלאים.

את הערב הנעימה תזמורתו של אמן הקלידים יואלי דיקמן יחד עם ענקי הזמר יוסי ברגר וזאנוויל ויינברגר כשהוא מלווה במקהלת מלכות בניצוחו של פנחס ביכלר.
 
בסיום האירוע הודה מנהל אגף בני הישיבות לחברי העיריה שעומדים לימין הציבור בשכונה תמיד, סגני ראש העיר אברהם בצלאל וצביקה כהן. וכן לרב ברוורמן שמנחה את פעולות האיגוד במסירות ובסבלנות, למרות עיסקיו הרבים, כשהבחורים מתפזרים לבתיהם בתחושה של רעננות לקראת הזמן החדש הבא ומתקרב, וסיפוק רב על המסכתות הרבות שנלמדו.

עוד השתתפו רבנים ואישי ציבור רבים, בהם, הגאון רבי יעקב כהן ראש ישיבת נזר התלמוד ביתר עילית, הגאון רבי נועם אלון ראש ישיבת מיר ברכפלד והגאון רבי ישראל יעקב וייספיש רבה של קריית מנחם.

 

שמואל הנביא הרב צבי ברוורמן הרב יצחק כהן בני הישיבות איגוד בני הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד