כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

יו"ר חדש לוועדת הביקורת: ח"כ אורי אריאל

בתמיכת הקואליציה ובהתנגדות חריפה של האופוזיציה - נבחר ח"כ אורי אריאל ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה • ח"כ רוני בראון נבחר ליו"ר ועדת חוץ ובטחון

אורי אריאל. צילום: קובי הר-צבי
אורי אריאל. צילום: קובי הר-צבי

ועדת הכנסת התכנסה היום (ג) לדון בבקשת יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין להמליץ לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לבחור בח"כ רוני בר-און לכהן בתפקיד יו"ר הועדה, ובח"כ אורי אריאל לכהן בתפקיד יו"ר הועדה לביקורת המדינה.

נציגי האופוזיציה התנגדו נחרצות למינוי אריאל, בטענה כי אל לה לקואליציה להחליט עבור האופוזיציה, מי יכהן בתפקיד יו"ר הוועדה לביקורת המדינה.

ח"כ עמיר פרץ אמר בדיון כי הוא "מעריך מאוד את פעילותו של ח"כ אורי אריאל". אולם, המשיך ואמר, "הוא גורם לעומתי ופועל כסוס טרויאני באופוזיציה. אם ח"כ ראלב מג'אדלה או ח"כ אחמד טיבי היו החברים היחידים מהאופוזיציה בוועדה לביקורת המדינה, הייתם מרעישים עולמות נגד מינוים לתפקיד יו"ר הועדה".

פרץ פנה לחברי הועדה ואמר: "אל תעשו צחוק מהדמוקרטיה. לא יעלה על הדעת שבוועדה לביקורת המדינה יהיה רק נציג אחד לאופוזיציה".

ח"כ פרץ פנה לח"כ זאב אלקין ואמר לו "זאב ביער, רוצה לטרוף כל מה שבא מולו. אבל גם זאב שטורף הכל, בסוף הוא שבע. אם הוא לא יפסיק לטרוף, היו ייחנק. במהלכים שלכם, טרפתם את האופוזיציה. אני מציע שתבחרו את ח"כ אריאל למ"מ יו"ר ולא ליו"ר במינוי של קבע".

ח"כ דב חנין אמר "המהלך חמור ומסוכן. אולם אני לא מופתע, כיון שזו אינה הפעם הראשונה. בחרתם אותו לנציג הכנסת לועדה למינוי שופטים. לא במקרה, יו"ר הקואליציה מציג את מועמדותו".

ח"כ ישראל איכלר אמר כי "צורם" לו שח"כ אריאל אף שהינו חבר אופוזיציה, הוא פסול, "עקב היותו איש ימין וחובש כיפה. האם איש ימין לא נחשב איש אופוזיציה?"- תהה.

ח"כ אורי אורבך הסכים עם דברי האופוזיציה כי יש טעם לפגם בכך שרק חבר כנסת אחד מהאופוזיציה חבר בועדה לביקורת המדינה.

ח"כ זאב אלקין השיב למבקריו ואמר: "אני מביא לועדה את ההמלצה, מתוקף ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לסיעת קדימה שהודיעה כי ח"כ רוני בר-און יכהן מטעמה בראשות ועדת החוץ והביטחון. המינוי נדרש בדחיפות כתוצאה מעזיבתו את ראשות הוועדה לביקורת המדינה. כרגע בוועדה יש נציג יחיד מהאופוזיציה ורק הוא יכול להתמנות ליו"ר.

"לקואליציה אין שום יומרות לנהל את הוועדה לביקורת המדינה. אך האופוזיציה נותרה עם נציג אחד, כיון שסיעת העבודה ויתרה על מקומה לטובת סיעת העצמאות".

אלקין אמר כי בוועדה המסדרת שהוקמה בתחילת הקואליציה, סיעת ה'בית היהודי', הייתה הסיעה היחידה שביקשה את ראשות הוועדה. אלקין גילה כי מתנהל מו"מ מול ח"כ יצחק הרצוג במעורבות יו"ר הכנסת, בבקשות האופוזיציה לשנות את התקנון ולבצע חילופי גברי בוועדות.

כאמור, ועדת הכנסת החליטה, להמליץ לועדת חוץ וביטחון לבחור בח"כ רוני בר-און לתפקיד יו"ר הועדה פה אחד. ובח"כ אורי אריאל לתפקיד יו"ר הועדה לביקורת המדינה, בתמיכת 10 חברי כנסת מהקואליציה מול התנגדות ח"כ אילן גלאון ועמיר פרץ.

ח"כ עמיר פרץ ביקש לקיים הצבעה חוזרת (רביזיה) על ההחלטה להמליץ על ח"כ אריאל לתפקיד יו"ר הועדה. הרביזיה תתקיים מחר בבוקר.
הוועדה לביקורת המדינה אורי אריאל ישראל איכלר זאב אלקין יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד