י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרב לובין הגיע ותמך

החסידים הישנים התכנסו והכריזו: "החינוך העצמאי מת"

תחת הכותרת "אידיש - חסידיש - פארצייטיש", התכנסו חסידים שרוצים חינוך על טהרת הקודש כמו פעם | אורח מפתיע: חתנו של פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצ"ל • 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותיעוד מהמקום

החסידים הישנים התכנסו והכריזו: "החינוך העצמאי מת"
כינוס רשפי אש לחסידים הישנים צילום: באדיבות המצלם

למעלה מאלף חסידים ואנשי מעשה מתוככי חצרות הקודש הנקראים "חברי אגודת החסידים בארה"ק", ומכונים ברחוב "החסידים הישנים" השתתפו אמש (ראשון) בכינוס 'ועידת החינוך - רשפי אש' שהתקיים באולמי 'היכלי מלכות' בבני ברק. 

לדברי המארגנים מדובר בהמונים שמרגישים על בשר בניהם ובנותיהם את החורבן המתחולל במוסדות החינוך, לאחר שהמדינה השתלטה כליל על החינוך, וכעת הבינו שחייבים לעשות למעשה. 

במהלך הכינוס נשאו הרבנים והעסקנים דברים ואמרו, "פנינו אל הרבנים ומנהיגים בציבור החסידי, סגנון התשובות היו אחידות שאין לאל ידם לעשות כלום לולא התעוררות ציבורית, מאחר ומנהלי המוסדות שבויים בידי משרד החינוך. הקהל שהתאסף כאן היום מבין שהחינוך העצמאי מת!!! אין דרך אחרת לחנך את צאצאינו כי אם בפתיחת מוסדות חסידיים לבנים ובנות על טהרת הקודש". 

בכינוס השתתפו אדמו"רים, רבנים, דיינים, ראשי ישיבות ואנשי חינוך מקרב הציבור החסידי. 

הגאון רבי מנחם מנדל לובין אב"ד רמת אהרן בני ברק, הקריא מתוך שו"ת 'חוט שני' של חמיו מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצוק"ל בתוך ימי השבעה על פטירתו, בו הוא מעורר ומזהיר על שינויים במסורת החינוך המקובלת מדור דור.

לדברי המארגנים, "המטרה שלנו להמשיך את החינוך במסורת אידיש - חסידיש - פארצייטיש". 

 

החסידים הישנים הרב מנחם מנדל לובין חסידים טהרת הקודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד