י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חיסולו של ראש הנחש

מי קיבל את הפרס בסך 25,000,000 דולר על לכידת אל בגדדי?

יממה לאחר היוודע דבר חיסולו של מנהיג המדינה האסלאמית דאעש  אבו באכר אל בגדדי, מתברר גם מי הוביל לחיסולו וזכה בפרס עתק שהכריזה ארה"ב למי שיוביל ללכידתו 

מי קיבל את הפרס בסך 25,000,000 דולר על לכידת אל בגדדי?
ערימות של דולרים צילום: רויטרס

לאחר שנים של ניסיונות לשווא, להשיג מידע בזמן אמת על מיקומו של אל-בגדאדי, התפיסה הגדולה לא הגיעה מהחלל ולא ממוצב ציתות אסטרטגי, אלא מאשתו של עוזר של אל-בגדדי ואחד הבלדרים שהוא העסיק כדי להימנע משימוש בטלפונים ניידים ובמחשבים שהיו יכולים להקל עליו במעקב. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי השניים נלכדו במערב עירק ומי שקיבלה את הפרס על התפיסה - פרס ע"ס 25,000,000 דולר, היא האישה, כך דווח ב'טיים'.

תוך שימוש בשמות ובמיקומים שמסרו להם האישה והבלדר, אמרו שני גורמים אמריקאים ביום ראשון כי ה-CIA וקציני המודיעין העירקיים והכורדים החלו בגיוס סוכנים בנתיבים שנסע בהם אל בגדאדי במדבר על גבול סוריה-עירק. גורמים רשמיים החלו לסקור דרכים בהן השתמש, מקומות בהם עצר וחיפשו דפוסים לנסיעתו, כולל השהות הקצרה שלו בכפרים קטנים כמו זה בו נהרג לבסוף.

"אני לא חושב שהיינו יכולים לעשות זאת ללא העזרה שקיבלנו מהכורדים הסורים והעירקים, שהמשיכו אחרי שהתחלנו את נסיגת הכוחות", אמר אחד הפקידים ל'טיים', והוסיף כי קציני צבא ומודיעין בעירק "בעטו בכל העניין". 

בנוסף נחשף, כי כאשר התוקפים התקרבו לאזור הנחיתה שלהם מחוץ לבניין בו שכן אל-בגדאדי, שהיה בדיוק כפי שתיארו המרגלים ואשר צילמו מטוסי מעקב ולוויינים לא מאוישים של ארה"ב, מסוקי אפאצ'י ומטוסי קרב ריססו מטח מיסוך.

בעקבות נוהל תקני, ניסה הכוח תחילה לשכנע את התושבים לעזוב את המתחם, אך ללא הצלחה, ואז פוצץ חורים בקירות במקום להשתמש בדלתות או בחלונות.

באיזשהו שלב נמלט אל-בגדאדי במנהרה שמתחת למתחם, כאשר כוחות ארה"ב רודפים אחריו.

בהכרזה הרשמית על מותו של אל-בגדאדי, תיאר אותו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כ"בוכה, מייבב, וצורח בזמן שנלכד במנהרה ללא מוצא ופוצץ אפוד נפץ". איש מהגורמים הצבאיים לא אישר את הדיווח הזה.

שר ההגנה מארק אספר אמר ל-CNN, כי חיילים ניסו לשכנע את אל-בגדאדי להסגיר על עצמו. "ניסינו לקרוא לו וביקשנו לו להיכנע. הוא סירב", אמר אספר.

במקום זאת, אל-בגדדי פוצץ את עצמו יחד עם שלושה ילדים שהביא למנהרה, אמרו הרשמיים.

אל בגדדי צבא ארצות הברית דונאלד טראמפ חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד