י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מהלכים אימים על סביבתי הקרובה"

יונתן אוריך ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בגין חיטוט בטלפון שלא ברשות

הערב נחשף ב'ערוץ 12' כי דובר ראש הממשלה יונתן אוריך שנחקר אתמול בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר כששיגר אל מתחת לביתו רכב עם כרוז, שיגר מכתב ליועמ"ש באמצעות עורכת דינו, בו הוא מציין בפניו כי החוקרת חרגה מסמכותה ועיינה בתכתובות בפלאפון שלו שאינם מעניין החקירה | "מדובר באירוע חמור שמחייב את התייחסותו הבהולה של כבוד היועץ המשפטי לממשלה", כותב עורכת הדין

יונתן אוריך ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בגין חיטוט בטלפון שלא ברשות
אביחי מנדלבליט/יונתן אוריך צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

דובר 'הליכוד' יונתן אוריך פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, שם טען כי חוקרי המשטרה עיינו בהתכתבויות מהטלפון שלו גם בכאלה שאינן קשורות לפרשת פילבר.

המכתב שפורסם לראשונה במהדורה המרכזית של 'ערוץ 12', נושא את הכותרת "חדירה בלתי חוקרית לטלפון הנייד של יונתן אוריך", ונשלח ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט.

עו"ד נועה מילשטיין ממשרדו של עמית חדד, כתבה כי "אתמול 27.10.2019, נלקח מרשי לחקירה באזהרה במשרדי היאל"כ בלהב 433, בחשד להטרדת עד וקשירת קשר לביצוע עוון. הטענה היא שמרשי היה מעורב בשליחת רכב לאיזור מגוריו של עד המדינה שלמה פילבר, כשהוא משמיע קריאות בעניינו של עד המדינה" שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000.

"במהלך התשאול של מרשי" כותב עו"ד מילשטיין בשם אוריך, "דרשה ממנו החוקרת לקבל את קוד הכניסה לטלפון שלו. בשלב מסויים ביקשה ממנו לפתוח את הטלפון הנייד ולתת לה לעיין בתכתובות בינו לבין מנהל קמפיין הליכוד ודובר ראש הממשלה, מר עופר גולן". עו"ד מילשטיין מוסיפה כי החוקרת "הבהירה כי בכוונה לעיין אך ורק בשיחה שקיים מרשי עם מר גולן בקשר לחשדות בלבד, כשהיא מבקשת ממנו לגלול את השיחה ליום 29.08.2019".

אולם "בניגוד להלכה שנקבעה בעניין בן חיים" כותבת עורכת הדין, החוקרת "לא הבהירה למרשי שמותר לו לסרב לחיפוש ושאין בסירוב כדי להרע את מצבו. להיפך, נטעה אצל מרשי את התחושה שהוא חייב לעשות כן" כתבה.

אולם חמור מכך, החוקרת יצאה מהחדר, ולאחר שחזרה "התברר למרשי שהיא מעיינת בתכתובות שלא יכולות להיות קשורות לאירוע הנחקר, שכן מדובר היה בהתכתבויות מוקדמות ומאוחרות בזמן (כחודש לפני וכחודש אחרי). מדובר בתכתובות שחוסות תחת חיסיון ושממילא לא הותר לעיין בהן".

עוד הוסיפה עורכת הדין, כי יונתן אוריך ראה שהחוקרת תיעדה דברים שהיא ראתה בתכתובות, "כשהיא מקלידה דברים שונים בטלפון האישי שלה בתוכנת הטלגרם, במסגרת קבוצה ששמה 'השלמות 4000'".

כאשר הבין אוריך שהחוקרת מעיינת ללא רשות התכתובות שלא התיר לה, הוא סגר את הטלפון הנייד ודרש להתייעץ עם עורך דין. "מרשי מעולם לא ידע שמותר לו לסרב לחיפוש שכזה בטלפון; ובכל מקרה הוא לא נתן לפקד רשות לעיין במכשיר הטלפון כרצונה". לדברי עורכת הדין מילשטיין, "מדובר באירוע חמור שמחייב את התייחסותו הבהולה של כבוד היועץ המשפטי לממשלה".

יונתן אוריך נחקר בחשד להטרדת שלמה (מומי) פילבר, עד המדינה בתיק 4000. המקורבים הנוספים לראש הממשלה שנחקרו, הם עופר גולן דובר משפחת נתניהו, טופז לוק אחראי הניו-מדיה של ראש הממשלה וישראל איינהורן אסטרטג הקמפיין.

בתוך כך, ראש המשלה מגיב הערב בדף הפייסבוק שלו וכותב, "החרמת הטלפונים של יועצי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?", כך בנימין נתניהו.

יונתן אוריך בנימין נתניהו תיק 4000 שלמה פילבר אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד