י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החברים מבכים על האבידה

אסון בסיום בין הזמנים: המתמיד מאלכסנדר נהרג בנפילה מצוק

יחידות החילוץ של המשטרה ומסוק של חיל האוויר חילצו הערב במדבר יהודה לאחר שעות, את הבחור הצעיר שנפל מגובה ומצא את מותו למגינת לב חבריו ובני משפחתו • החברים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי מדובר באבידה גדולה לעולם הישיבות וכי מדובר בבחור מתמיד עצום ובעל חסד

אסון בסיום בין הזמנים: המתמיד מאלכסנדר נהרג בנפילה מצוק
הבחור ז"ל על רקע זירת האסון צילום: אריק אבולוף, כב"ה/ באדיבות המשפחה

אסון בין הזמנים של חודש תשרי תש"פ, הערב בנחל סמאר במדבר יהודה: הותר לפרסום שמו של הבחור ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל בן 21, חסיד אלכסנדר, שנהרג לאחר שנפל מגובה רב בנחל, שם טייל עם חבריו במסגרת ימי בין הזמנים.

ירחמיאל ישעיהו ז"ל נפל מגובה של כ-30 מטר בנחל סמאר במדבר יהודה, סמוך למצפה שלם. מתנדבי יחידות החילוץ מגילות וים המלח של המשטרה, וכן מסוק של חיל האוויר הוקפצו למקום. כשלוש שעות לאחר שנפגע, הגיעו אליו צוותי רפואה אך למגינת לב נקבע מותו. 

מבדיקת צוות המחלצים, כך מהפרטים שנמסרו ל'בחדרי חרדים', עולה החשד הוא כי ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל, החליק במהלך גלישת סנפלינג, ונפל אל מותו מגובה רב של כ-30 מטרים.

שלושה מחבריו של המנוח, שנפצעו באורח קל, חולצו באמצעות חבלים ואלונקות על ידי מתנדבי יחידת החילוץ מגילות ומקבלים טיפול רפואי בשטח.

המנוח נולד בירושלים בי"ב סיון תשנ"ז, לאביו רבי דוד ברכר שיבלחט"א מחסידי ויז'ניץ בשכונת רמות בירושלים ולאמו מרת חנה שתחי'. 

בילדותו למד בשכונת רמות בירושלים, בישיבה קטנה למד בישיבה לצעירים טשכנוב אצל הרב בקרמן ולאחר מכן המשיך לישיבת אלכסנדר בבני ברק, שם התעלה במעלות התורה והיראה ולפני תקופה עבר ללמוד בישיבת מיר בירושלים. 

גופת המנוח ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל לאחר החילוץ. צילום: אריק אבולוף

חבריו לספסל הלימודים מספרים ל'בחדרי חרדים' על בחור מיוחד, במינו, "שעיה היה יושב שעות ולומד, גם את הלילות הוא היה מקדיש ללימוד, היה ניתן לראות אותו יוצא מהישיבה של אלכסנדר והולך ללמוד בכולל הסמוך בבית הכנסת הגדול בבני ברק, שם היה שקוע אל תוך הלילה בלימוד, כך המשיך גם כשעבר ללמוד במיר בשביל שיוכל ללמוד בשקט". חבריו מספרים על מעלה מיוחדת שהייתה בו, שהיה עוזר לאחרים בהיותו בעל לב זהב, שכל מטרתו איך לעזור לשני. 

לצד התמדתו הגדולה היה מארגן את הקעמפים באלכסנדר, לצד עזרה תמידית לבחורים בכל מה שקשור לארגון שבתות גיבוש במסגרת ארגון צעירי אלכסנדר. "הוא היה צדיק עם ראש אדיר, ישב ולמד הרבה, לב זהב ועוזר תמיד, חייכן ונחמד לכולם". מסכם חבר נוסף. 

מסע הלוויה ייצא הבוקר (שלישי), בשעה 11:00 מביהמ"ד 'אהל יוסף' ברמות פולין לעבר הר המנוחות, שם ייטמן למנוחת עולמים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מדבר יהודה חסידות אלכסנדר ירחמיאל ישעיהו ברכר יחידת חילוץ מגילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד