כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המצבה שהקומה ברמת השרון הגיע לפתחו של רב העיר

המצבה שהקומה ברמת השרון הגיע לפתחו של רב העיר

הקמת מצבה. צילום: אילסטורציה
הקמת מצבה. צילום: אילסטורציה

שאלה הלכתית יוצאת דופן הונחה השבוע על שולחנו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין רבה של רמת השרון וטרם השיב עליה.

תושבת רמת השרון החליטה להקים מצבה על קברה בעודה בחיים, בשבוע האחרון גילו עובדי החברא קדישא מצבה על שמה של אשה שעל פי השמועה מסתובבת בעיר כאחד האדם.

מתברר כי מדובר בציירת מוכרת בת 72 שהקימה מצבה ענקית על קבר בעלה ועל קבר הסמוך שרכשה לעצמה, כשהיא תצטרך לעזוב את העולם אחרי ה120 יסירו המצבה למספר שעות על ידי קבלן שנשכר לכך יבצעו את הקבורה וישיבו את המצבה למקומה.

תושבי רמת השרון פנו למועצה הדתית בשל תמונה שאינה ראויה על הקבר המוזר עקב מספר בעיות הלכתיות המועצה הדתית פנתה לרב העיר הגאון רבי יעקב אילשטיין שטרם השיב על השאלה הסבוכה.

המילים שנכתבו על הקבר:

אמנו וסבתנו היקרה

נולדה בבודפשט הונגריה 9.5.1939

ציירת ופסלת בינלאומית

פרפקציוניסטית ללא גבולות

אלופה בשחייה והתעמלות

מורה מחנכת אישה סוערת ואמיצה

למדה להטיס מטוסים וקפצה במצנח

אשת ברזל נאמנה לבעלה ולילדיה

בגיל שלוש שרדה לבד כיתומה

אישה ואם מסורה סבתא מיוחדת.

המילים האלו נכתבו על קברה של אווה פרקש בת (72) שעדיין בחיים והכינה מצבה באומנות מיוחדת בגובה 2.5 מטר עם פיסול אומנותי ותמונתה ותמונת בעלה על גבי חרסינה ואבן לטענתה היא אינה סומכת על אף אדם באשר להכנת המצבה.

מהמועצה הדתית רמת השרון נסמר לנו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "פנינו ליועץ המשפטי על מנת לקבל חוות דעת בעניין המצבה וכן פנינו לרב העיר לרבל פסיקה הילכתית האם לאפשר הצבת קבר לאדם חי, מה שיכול להביא בעתיד לבעיות רבות באם תהיה פירצה בנושא, בין היתר יש לחשוש לנישואין גירושין ודיני הגונה הנקבעים גם על פי מצבות וקברים, הגורמים טרם העבירו את פסיקתם בנושא, עוד בעיה בשל גובה המצבה ותלונות נוספות על תמונות שאינם מתאימות לבית עלמין יבדקו גם הם.

אווה פרקש אמרה בתגובה לעיתון מקומי ב'רמת השרון': "לכל אדם יש הזכות לעשות כרצונו במצבה שלו או של יקירו, המצבה הזו היא מפעל חיי לזיכרון האהבה הגדולה ביני לבין ג'ורג'

"בבית העלמין ברמת השרון יש מצבות גבוהות יותר וגדולות יותר, ומעולם לא שמעתי שלמישהו יש בעיה עם המצבה שלנו. בינתיים אני מקבלת רק מחמאות על המצבה. בזכות המצבה ובעיקר בזכות התמונה שלי, כבר היום ג'ורג' לא מרגיש לבד".

"אני סומכת על עצמי ורק על עצמי, וזה עוד מאז שהייתי ילדה בתקופת השואה. לילדים שלי לא היתה בעיה עם בניית המצבה.
מצבה רמת השרון קבר מועצה דתית אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד