א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
העימותים עם ראש העיר

תלמידי הרב קוק: "אם הרב יעזוב, נלך איתו" • צפו

לאחר שהודיע היום הרב קוק כי הוא עוזב את טבריה בעקבות ההתעמרות של ראש העיר רון קובי, התאספו מאות מתלמידיו להפגנת מחאה נגד קובי • אחד מהתלמידים ל'בחדרי': "אם הרב יעזוב, נעזוב יחד איתו לאיפה שילך" • צפו בהפגנה

תלמידי הרב קוק: "אם הרב יעזוב, נלך איתו" • צפו
ההפגנה נגד רון קובי צילום: צילום מסך

לאחר מסע התעמרות מתמשך של ראש עיריית טבריה רון קובי ברב קוק, הודיע היום הרב כי הוא עוזב את עיר הקודש טבריה.

לדבריו, "נוכח הגזרות והיחס של המן הרשע, זה ממש המן הרשע, בריאה שלא ראיתי כמוה מעולם" התבטא הרב והוסיף, "דם שעשוי מרשעות ומשנאה נוראה אלי, שנאת עם ישראל, תהומית, מפחידה, הוא רצה לשנוא אותי, לשנוא אותי, לשנוא את בני יוסף, לשנוא, לשנוא, אני בורח מטבריה, אני לא יכול להשאר פה, אני בורח, אי אפשר להשאר פה, השם יעזור לי, השם יעזור לנו שנעבור את הגזירה הנוראה של אנטיוכוס הזה".

בעקבות הדברים של הרב, התארגנה הפגנה ענקית של תלמידיו בטבריה נגד רון קובי, הפגנה שאליה הגיעו המונים מכל רחבי הארץ.

בהפגנה נשא דברים אחד מתלמידיו של הרב קוק, שזעק: "דתיים, חילונים, חרדים, גברים נשים וטף, אנחנו מודיעים זאת, שאם מורינו ורבינו עטרת ראשנו, קודש הקודשים, עמוד התפילה, שר התורה, מורה דרכנו, האיש על העדה, רבה של טבריה, אם הוא עוזב את טבריה כולנו אחריו. העיר הזאת תחרב. לא יישאר בעיר הזאת אף יהודי".

אחד מתלמידי הרב שהשתתף בהפגנה מסר ל'בחדרי', "אנחנו עדיין לא יודעים אם הרב אכן יעזוב את העיר. במידה ורון קובי יחדל מההצקות שלו אנחנו מאמינים ומקווים שהרב יישאר, אך כרגע זה נראה כי אכן הרב יעזוב, אנחנו עדיין לא יודעים לאן".

לשאלת 'בחדרי' הוא השיב כי "אם הרב יעזוב כולנו ניקח את המשפחות ונעזוב יחד אתו".

בעקבות הסערה, פנינו לראש עיריית טבריה וביקשנו את תגובתו. רון קובי כמנהגו, שיגר לנו וידאו ובו הוא אומר: "יש הרבה מאוד שאלות בקשר למה שקורה עם הרב קוק והחצר שלו".

"הרב קוק הצדיק נמצא הרבה שנים בעיר ואין לנו בעיה איתו" מסביר קובי, "אין לנו בעיה עם לומדי התורה בישיבה. אבל יש לנו בעיה עם גורמים עבריינים שנמצאים שם. הם מקללים ומאיימים ברצח. יחד עם זאת, אנחנו חיים בעיר מעורבת וחיים פה הרבה שנים יחד והכל ימשיך אותו הדבר." אומר ראש העיר.

"טבריה היא עיר חשובה ליהדות" מדגיש קובי ומוסיף, "תפנימו. לא נסבול פה אלימות. מי שרוצה לדבר איתי שיבוא. מי שרוצה לאיים, שידע שיש לוחם בצד השני".

רון קובי הרב קוק טבריה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד