ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בקהל האלפים הושק קמפיין המאצ'ינג לזכר מרן

במהלך ההילולא המרכזית לזכר מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בבנייני האומה - הושק קמפיין גיוס תרומות למוסדות 'יחוה דעת' וחולקו תעודות 'יורה יורה' למאה מאברכי הכולל • חברי ה'מועצת' הגר"ד יוסף והגר"ר אלבז נשאו דברים והשר דרעי ניצח על מלאכת הרתימה • צפו

בקהל האלפים הושק קמפיין המאצ'ינג לזכר מרן
כנס האלפים בבנייני האומה צילום: ים לביא

אלפי אברכים ובחורי ישיבות גדשו אמש (א') את האולם המרכזי בבנייני האומה בירושלים במסגרת ההילולא המרכזית לזכרו הטהור של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שנערכה על ידי מוסדות 'יחוה דעת' בראשות בנו חבר ה'מועצת' ובעל ה'הלכה ברורה' הגר"ד יוסף.

תחת הסלוגן 'בדרכו' צפו המשתתפים בכמה קטעי וידאו נדירים ממרן זצ"ל, וכמו גם תיעוד מפעים של חשיבות 'יחוה דעת' בעיניו כנושאת הדגל של החזרת עטרת הפסיקה הספרדית לקדמותה.

במעמד השתתפו גם חברי מועצת החכמים הגר"ר אלבז והגר"מ מאיה וכמו גם נציגי ש"ס מכל רחבי הארץ בראשות השר דרעי וחברי הכנסת איציק כהן, נהרי, מלכיאלי, אבוטבול ובן צור.

גם אתם רוצים להצטרף למורשת מרן? הכנסו לכאן והשתתפו>>>

ראשון הנואמים היה ראש מוסדות 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז, שאמר בין השאר: "כל רצונו של הגאון הרב דוד יוסף זה שדרכו של מרן תמשיך ותפרח. יחווה דעת מכשירה את מנהיגי הדור הבא. רבי דוד מוסר נפש למען הכלל והפרט ויש חיוב על כל יהודי לסייע למוסדות יחווה דעת".

את המשא המרכזי נשא ראש המוסדות הגר"ד יוסף, שהופתע לגלות כי באירוע תשולב גם השקת קמפיין התרמה למען 'יחוה דעת': "נאמר לי שעושים פה ערב למען יחווה דעת, אני לא ראוי לכל הכבוד הזה", פתח.

"רבותי, אני רוצה לדבר על יחווה דעת. זכורני ימים מקדם, למדתי בישיבות אור ישראל, פוניבז' וחברון ובמקביל זכיתי ליצוק מים ע"י אבי מורי ובמשך שנים רבות למדנו שעות רבות כל יום בחברותא. הקפנו את כל הכרכים של יחווה דעת, בשנים הללו עולם הכוללים הספרדי היה קטן מאוד ואני התבוננתי בזאת, היו כוללים שלמדו מאחינו האשכנזים ולמדו שם בעיון גדול לאט לאט ללבן כל דבר בצורה יסודית. מאידך היו כוללים שרצו לדעת המון הלכה ולמדו הכל במהירות ובבקיאות גדולה. אני הרגשתי שזה וזה לא טוב.

"חז"ל שואלים מה עדיף סיני או עוקר הרים. ללמוד מבלי להקיף את כלל הפוסקים זה לא סיני ולא עוקר הרים משום שאי אפשר בדלות שכלנו להקיף את הכל. אחד שלומד בצורה מלמעלה זה לא בקיאות, ולכן שראיתי זאת חשבתי להקים כולל המשלב בתוכו עיון נכון ואמיתי ובקיאות בדברי הראשונים והאחרונים, לא מהר מידי לחשוב בכל דבר בעומק הסברא. הצגתי את זה בפני אבא זצוק"ל ואבא שמח מאוד.

"התחלנו ללמוד איסור והיתר וכעבור כמה חודשים אבא ביקש ממני להפסיק באמצע ולעבור ללמוד דיני טהרה. אבא הוציא אותי מהכולל וביקש ממני ללמוד טהרת הבית. אני לא אשכח את היום שאחד מטובי האברכים שלנו שפעם אבא אמר לו שלמדנו הלכות נידה ויש לו קושיה וקם האברך ותירץ אותה. אבא אחר כך קרא לו לבית ונתן לו 1000 דולר.

גם אתם רוצים להצטרף למורשת מרן? הכנסו לכאן והשתתפו>>>

"אני רואה פה את כלל האברכים ואני אומר זה החזון שלנו. אבא החליט שהשם יהיה יחווה דעת. המטרה שלנו להקים גדולי תורה אמיתיים שאצלם סיני יהיה סיני ועוקר הרים יהיה עוקר הרים. אנחנו הכרזנו מלחמה כנגד הבינוניות. אנחנו נשאיר את הבינונים תלויים ועומדים, אצלנו רוצים מצוינות. זכתה יחווה דעת ותחתיה יצאו מורי הוראה, ר"מים, דיינים וראשי ישיבות בכל הארץ והעולם. אנחנו רוצים להגדיל את המפעל של המצוינות ולכן הערב הגדול הזה נועד לזכרו של אבי מורי. כל מי שמכיר את הספרים שלו, כל מי שלומד יביע אומר וכל מי שלומד טהרת הבית רואה עמקות נפלאה בצורה ישרה מאוד מאוד. רואה את הגדלות העצומה של מרן.

"אנחנו רוצים ללכת בדרכו. ללכת בדרכו זה מצוינות חריפות ובקיאות. בשם ה' נעשה ונצליח".

מיד לאחר מכן הודיע מנחה האירוע איש התקשורת אבי מימרן על פתיחת קמפיין ההתרמה והשר דרעי נטל את המיקרופון והתגייס למען התורה ולומדיה.

יו"ר תנועת ש"ס הכריז כי "כל שקל שתורמים למוסדות יחוה דעת הולך נטו להרבצת תורה - על כולנו להתגייס בכדי להמשיך את המפעל האדיר הזה".

"יש המון מקומות של תורה בהר-נוף וחלקם בהקמתם הייתי שותף. אולם אין מקום כמו יחוה דעת שכולו מלא תורה 24 שעות ביממה כל שנה והכל בזכות ראש המוסדות רבי דוד יוסף שליט"א", שיתף דרעי את הקהל ובמשך שעה ארוכה ניצח על מלאכת ההתחייבות, כשהוא מעודד את המשתתפים לקחת על עצמם יעדים גדולים לגיוס תרומות. בסיום, הפתיע את כל המשתתפים כשהתחייב במשותף עם הרב עובדיה יוסף, בנו של הגר"ד, לגייס תרומות בסך חצי מיליון שקל עבור 'יחוה דעת'.

בסיום הערב חולקו תעודות 'יורה יורה' לכמאה מתלמידי בית המדרש שהצליחו בתלמודם והגיעו להישגים מופלאים, וכמו כן קיבל כל משתתף את ספרו האחרון של מרן זצ"ל שיצא לאחרונה ממכבש הדפוס ובו תשובות ופסקים שטרם פורסמו.

גם אתם רוצים להצטרף למורשת מרן? הכנסו לכאן והשתתפו>>>

יחוה דעת הילולא מאצ'ינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד