י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יתרון קל אך משמעותי

הפרשה שתלווה אותנו במערכת הבחירות הקרובה

לקיחת הפלאפון היא דבר שלא היה צריך לקרות. למרות זאת, אני לא משפטן, ואיני יכול לקבוע. בקרב רוב הימניים, האהדה לנתניהו ענקית. 32 מנדטים לראש ממשלה שחשוד בשוחד, זה דבר בלתי נתפס

הפרשה שתלווה אותנו במערכת הבחירות הקרובה
פעילי ליכוד ברחובות. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יתרון קל, אך משמעותי. ביממה האחרונה פורסם כי משטרת ישראל לקחה בצדק או בלי צדק (תלוי את מי שואלים) את מכשיר הטלפון של יונתן אוריך יועצו של ראש הממשלה. הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו ככל הנראה ב-17 במארס, עוד כארבעה חודשים וחצי. חמש שנים אחרי הבחירות לכנסת ה-20, וחצי שנה בדיוק אחרי הבחירות לכנסת ה-22. פרשה זו היא פרשה שתלווה אותנו במשך כל מערכת הבחירות שתתחיל בעוד חודש וחצי.

מסיבה פשוטה: הפרשה הזו, מוכיחה לעיני רבים את האכיפה הבררנית כנגד נתניהו וסביבתו. בנוסף, הפרשה הזאת מאוד מוזרה. שלא תבינו אותי לא נכון, ניסיון הטרדת עד מדינה הוא מעשה חמור שלא צריך לקרות במדינתנו. אבל, עורך דינו של עד המדינה פילבר בעצמו אמר שהדבר לא הטריד כלל את פילבר.

עקב כך, לכאורה, לקיחת הפלאפון היא דבר שלא היה צריך לקרות. למרות זאת, אני לא משפטן, ואיני יכול לקבוע. בקרב רוב הימניים, האהדה לנתניהו ענקית. 32 מנדטים לראש ממשלה שחשוד בשוחד, זה דבר בלתי נתפס. כאמור, הפרשה הזו, תהיה בראש קמפיין הליכוד בבחירות הקודמות. ואלה, חדשות אדירות לליכוד. אם הימני הליברלי האולטימטיבי שלא כל כך אוהד את נתניהו, יראה יומם ולילה את הקמפיין שהליכוד יעשו כנגד המשטרה והפרקליטות, כשברקע ''גניבת'' (לטענתם) מכשיר הטלפון של אוריך, הדבר ישכנע את האדם לתמוך בליכוד עד הקצה.

כמובן שהדבר אינו חד משמעי וכמובן שיש ימניים שלאו דווקא תומכים נתניהו. כמובן, עד שיכריזו על בחירות ייקח זמן מה, ואולי אפילו תוקם כאן ממשלה בינתיים. אבל כרגע, זה נראה לא הגיוני. אני לא אומר כאן בריש גלי שהליכוד יקבלו בבחירות הבאות 40 מנדטים. כלל לא. אבל, הליכוד כרגע, ייפתחו את מערכת הבחירות שרחוקה עדיין מלהיפתח, ביתרון קל, אך משמעותי.

יונתן אוריך תנועת הליכוד בחירות 2019 החרמת טלפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד