י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המלווים התייאשו והתפזרו

הלוויית הבחור שנהרג בנפילה מצוק נדחתה להבוקר; חבריו נחקרו

הלוויתו של הבחור ישעי' ברכר ז"ל היhתה אמורה להתקיים אחר חצות הליל, אך ככל שנקפו השעות נראה היה כי אישור הקבורה מתעכב והמלווים הרבים שהגיעו התפזרו | ההלוויה תצא הבוקר, לאחר שייחתם אישור הקבורה | המשטרה חקרה הלילה את חבריו ושללה חשד לרשלנות או פלילים

הלוויית הבחור שנהרג בנפילה מצוק נדחתה להבוקר; חבריו נחקרו
זירת האסון/ הבחור ישעיהו ברכר ז"ל צילום: דוברות המשטרה / באדיבות המצלם

מאות מכרים ובני משפחה הגיעו הלילה (שלישי) בסמוך לחצות לבית הכנסת 'אוהל יוסף' בשכונת רמות פולין בירושלים, כדי להשתתף בהלוויית המנוח ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל, שנפל מגובה רב במהלך גלישת סנפלינג בנחל סמאר, ונהרג.

אולם אלה המתינו במשך שעה ארוכה, זאת מאחר ואישור הקבורה לא ניתן, כך שלא ניתן לשחרר את המנוח לקבורה ללא אישור זה. במשטרה ובפרקליטות ביקשו לחקור את חבריו של המנוח, אלו שטיילו יחד איתו וצפו בו נופל אל מותו מגובה של כ-30 מטרים. המטיילים עצמם שהו בשטח במשך שעות ארוכות ומורטות עצבים, כשחברם מוטל לא הרחק מהם ואין בידם לעשות דבר כדי להציל את חייו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בנצי אוירינג מפקד זק"א ירושלים והעסקן שמעון שישא מהעדה החרדית, פעלו כל אחד בנפרד כדי לזרז את ההליכים, כדי לקבל את האישור המיוחד במהרה, מבלי להלין את המת שהובא באמבולנס זק"א לבית ההלוויות ברחוב שמגר בירושלים. אולם ככל שהשעות נקפו, נראה היה שההלוויה כבר לא תתקיים בסמוך לשעה 00:00-1:00, והקהל שהמתין שעה ארוכה החל אט אט להתפזר.

רק לאחר השעה 1:00 בלילה הובאו המטיילים למטה משטרת מחוז ש"י במעלה אדומים, כדי לתחקר אותם על נסיבות הטרגדיה ואיך היא התרחשה. המשטרה מצידה מנהלת חקירת מוות, ורוצים לוודא מעל כל ספק שלא היתה כאן רשלנות של מי מחבריו.

בתום התשאול הלילי של חבריו לטיול שהסתיים באסון נוראי בו נקטף הבחור ירחמיאל ישעיהו ברכר ז"ל באופן טראגי, הם שבו לבתיהם לשינה חטופה, עם הערכה שבשעות הבוקר המוקדמות ייחתם אישור הקבורה.

ההלוויה נקבעה לשעה 11:00 מבית המדרש "אוהל יוסף" בשכונת רמות פולין, משם ילוו אותו בני משפחתו, מכרים, חברים ושכנים בדרכו האחרונה לבית העלמין הר המנוחות, שם ייטמן.

אסון קשה ירחמיאל ישעיהו ברכר חרדי נהרג מדבר יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד