י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חצי מיליון אזרחים ללא חשמל

שריפות הענק בקליפורניה: ספרי התורה פונו למקום בטוח

להבות אש אדירות משתוללות בימים האחרונים בקליפורניה, אלה אילצו 200 אלף אזרחים, לעזוב הכל מאחור ולהימלט לחוף מבטחים | בין המתפנים, בית כנסת בעיר סנטה רוזה, שפונו ממנו ספרי התורה למקום מבטחים

שריפות הענק בקליפורניה: ספרי התורה פונו למקום בטוח
שריפת ענק בקליפורניה צילום: באדיבות המצלם

שריפות ענק פוקדות את קליפורניה שבארה"ב. בתי כנסת, בתי ספר יהודיים ותושבים יהודים מתמודדים עם שריפות יער ענקיות המשתרעות על פני עשרות אלפי דונמים שנשרפו בימים האחרונים.

בצפון קליפורניה פונו ספרי התורה מבית הכנסת, 'בית עמי' בסנטה רוזה. בשבת, כאשר רוחות חזקות הביאו ללהבות ענקיות וקירבו את סכנת האש לעיר כשהשריפות התפשטו מאזורים מיוערים לשכונות מגורים.

נכון לאתמול בשעות הבוקר, השריפה כילתה כ-66,000 דונם והובילה לפינוי של כ-200,000 איש, לפחות 94 מבנים נהרסו. מושל קליפורניה גאווין ניוסום, הכריז על מצב חירום. מיליון וחצי בני אדם ללא חשמל או מים זורמים.

"היינו אתמול בתפילות שבת כאשר קיבלנו את הידיעות על כך שפונו קהילות שמצפון לנו", כך סיפר הרב מרדכי מילר מ"בית עמי" בסנטה רוזה. "סיימנו את התפילות ועשינו קידוש כי לא היינו חייבים להתפנות, אחר כך לקחנו את ספרי התורה מהבניין והעברנו אותם, בית הספר העברי של יום ראשון בוטל", כך פורסם באתר Jewish Press.

גל שריפות קליפורניה פינוי ספרי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד