י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משרד המשפטים מגבה

המפגינים תקפו מילולית - הכנס של הלשכה נעצר

ראשת מח"ש קרן בר מנחם שהגיעה לכנס לשכת עורכי הדין שעסק בהתייחסות החברה הישראלית כלפי העדה האתיופית, הותקפה מילולית על יד מפגינים | בתגובה, ראש הלשכה עו"ד אבי חימי פרסם תמיכה בגברת והורה לעצור את הכנס | גם במשרד המשפטים פרסמו הודעת תמיכה

המפגינים תקפו מילולית - הכנס של הלשכה נעצר
עו"ד אבי חימי צילום: לשכת עורכי הדין

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, הורה לעצור את כנס של לשכת עורכי הדין, שעסק בהתייחסות החברה הישראלית לקהילה האתיופית, בעקבות התנהגות בלתי הולמת מצד חלק מהנוכחים באולם.

הכנס עסק בהתייחסות המשטרה וטיפול מח"ש בבני הקהילה האתיופית בישראל ותדמית הקהילה האתיופית בתקשורת ובחברה הישראלית.

המפגינים תקפו מילולית את ראשת מח"ש קרן בר מנחם. "עם כל הסימפטיה לצער בני הקהילה והמחאה מצידם, לא אתן יד לפגיעה מילולית באנשי ציבור שעושים את מלאכתם בצורה מסורה. הכנס התקיים כדי להציע פתרונות ולשפר את המצב הקיים כלפי הקהילה, אך לצערנו הדבר לא נסתייע", אמר ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי.

בעקבות האירוע, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן ביקשו להדגיש כי הם מגבים את עבודתה של ראשת מח"ש גב' קרן בר מנחם, ומחזקים את ידיה ואת ידיהם של כלל ציבור פרקליטי ישראל.

"התפרעויות, בריונות והשמצות למיניהן ברחוב או ברשתות החברתיות לא יסיטו איש מפרקליטינו מלפעול בדרך מקצועית, ישרה והגונה, ועפ"י הראיות בלבד" אמרו במשרד המשפטים. "זוהי המחויבות שלנו לאזרחי מדינת ישראל, לאינטרס הציבורי ולשלטון החוק שאך ורק עבורם אנו פועלים".

בהודעה שנמסרה על ידי משרד המשפטים נכתב כי "ציבור הפרקליטים, העוסקים לילות כימים באכיפת חוק ועשיית צדק, לא יירתעו משום לחץ בלתי ענייני. הפרקליטות בכלל, והמחלקה לחקירות שוטרים בפרט, תמשיך לעשות מלאכתה נאמנה בשירות הציבור, בלא מורא".

"חקירות תנוהלנה אך ורק במטרה להגיע לחקר האמת, ושיקולי התביעה בבואה להעמיד לדין חשוד כזה או אחר, יהיו לעולם מקצועיים בלבד, כפי שהיו עד כה" אמרו בפרקליטות.

לשכת עורכי הדין הפגנת אתיופים עו"ד אבי חימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד