ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"לא בדקו את כל הילדים"

פרשת ההתעללות שזעזעה את המדינה: האב תובע

אב לילד שהיה בן ארבע בזמן חשיפת פרשת ההתעללות בכת הסדיסטית של אליאור חן ונותר צמח עד עצם היום הזה, הגיש תביעה נגד משרד הרווחה וממחלקת הרווחה של עיריית ירושלים בגין רשלנותם: "לא בדקו את כל הילדים, ילד אחד היה פצוע קשה ואותו לקחו לבית החולים אבל את השאר השאירו", טוען האב

פרשת ההתעללות שזעזעה את המדינה: האב תובע
אליאור חן באחד הדיונים בביהמ"ש צילום: אביר סולטן, פלאש 90

למעלה מעשור לאחר שנחשפה פרשת ההתעללות בכת הסדיסטית שניהל אליאור חן, אביו של הילד הקטן ביותר שספג את ההתעללות עת היה רק בגיל ארבע שנים, הוכה עד שאיבד הכרתו והפך לצמח ומאז לא התאושש, תובע את רשויות הרווחה שהיו מעורבות באותו מקרה מזעזע ולא זיהו את המצב הקשה בו היה נתון בנו שכיום הינו כבר נער בשנות העֶשְׂרֵה לחייו, כך מדווחת הכתבת מיה איידן ב'חדשות 13'.

בדיווח הראשוני על הפרשה, תוארה מציאתם של שני ילדים, בניה של אחת מהנשים שנחשבה לחסידה של 'הרב' אליאור חן, כשהם עם חבלות וכוויות לגופם. האם נעצרה ובהמשך הפרשה הסכימה לשתף פעולה והעידה תחת הסכם טיעון.

ברבות השנים, חסידים של מנהיג הכת אליאור חן נעצרו והוא עצמו נמלט לחו"ל, אך נתפס בשנת 2008 בסאו פאולו שבברזיל והוא הוסגר לישראל.

אבי הילדים המצולקים שהורחק מהם על ידי אליאור חן, חזר כעבור שנים לחייהם ונאלץ להתמודד עם המציאות הקשה שהותירה הפגיעה הבלתי הפיכה בבנו שהפך לצמח. כעשור שנים אחרי, כשהמצב קצת התייצב, הוא מתפנה לתבוע את משרד הרווחה ומחלקת הרווחה של עיריית ירושלים בגין רשלנותם.

על פי גרסת האב בתביעתו, אותה פרסמה הכתבת ב'חדשות 13', לילה לפני שבנו א' הוכה עד אובדן הכרה, הגיעו לבית שבו שהו הילדים עם חסידיו של חן עובדות סוציאליות מלוות בשוטרים בגין חשדות להתעללות.

האב סיפר כי "לא בדקו את כל הילדים, ילד אחד היה פצוע קשה ואותו לקחו לבית החולים אבל את השאר השאירו. ראו את המצב שלו והיו צריכים לבדוק גם את השאר הילדים. באותו לילה א' היה עדיין בהכרה, לקראת הבוקר – כבר לא. בבוקר הוא כבר היה זקוק להחייאה", טוען האב.

בשל מצבו הנוכחי של הבן, המוגדר כצמח עד סוף חייו, עולים סימני שאלה רבים, בהם, מה היה קורה אילו היו אותן עובדות סוציאליות פועלות אחרת והיו ערניות יותר למצבו של הילד בן הארבע. האם הוא היה כיום נער בוגר ומתפקד כשאר בני גילו?

האב אומר כי הוא חש תמיד "רגשות אשם" וכי "גם עכשיו, מבחינת מה שאני יכול לעשות בשבילו ומה שאני לא יכול, אין לי רווח אישי בתביעה, זה כדי לעזור לו במה שהוא צריך, בכל הצרכים שלו".

ממשרד הרווחה מסרו בתגובה ל'חדשות 13' כי מדובר בתביעה תלויה ועומדת בבית המשפט, ואנו מנועים מהלגיב על הטענות.

תביעת פיצויים אליאור חן התעללות בילדים משרד הרווחה עובדים סוציאליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד