י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מה לעשות כאשר מקבלים סירוב למשכנתא מהבנק?

שלום רב לכם, שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות אני נלחם מול הבנקים כדי להשיג משכנתאות לאנשים שעברו פשיטת רגל ובעיות מול הבנקים. טיפלתי כבר במאות משכנתאות של אנשים שעברו את כל סוגי הבעיות, אשמח לעשות זאת גם בשבילכם

מה לעשות כאשר מקבלים סירוב למשכנתא מהבנק?
לקיחת משכנתא צילום: pixsabay

אני רוצה לנצל את הכתבה הזו, כדי להסביר על תהליך של קבלת משכנתא אחרי שעוברים פשיטת רגל או בעיות אחרות. אז בואו נתחיל לדבר על הדברים.

הבהרה חשובה:

לאחר פשיטת רגל או לאחר תקופה של בעיות מול בנקים, נדרשת תקופת צינון של שנתיים לפחות ללא בעיות עם הבנק, כדי להראות לבנקים שהדברים חזרו לסדרם ועכשיו הכול תקין. אין הגיון ללכת לבקש משכנתא יומיים אחרי שהסתיימה הגבלה או חודש אחרי שהיה עיקול מול אחד הבנקים.

אורך תקופת הצינון הנדרשת תלוי בגודל הבעיות שהיו. תקופת צינון מומלצת היא בערך שנה וחצי אחרי סיום הבעיות, כאשר כמה שיותר- זה יותר טוב.

למה לא להגיש לבד משכנתא בעיות מול הבנקים:

הבעיה הכי גדולה היא מה שנקרא דו"ח נתוני אשראי. דו"ח נתוני האשראי הוא הצורה החדשה של BDI והוא מתעד את כל מה שקרה מול הבנקים בשנים האחרונות. כאשר הדגש הוא על התנהלות של הלוואות, מסגרות אשראי וכל מה שנוגע להוצאות לפועל ועיקולים.

כאשר מגיעים למצב של פשיטת רגל או בעיות מול הבנקים, בדרך כלל יש מצב שבו הרבה מאוד הלוואות או אשראי מול הבנקים שלא משולמות בזמן או נמצאות בפיגור ולא משולמות בזמן. כל זה כמובן מופיע בדו"ח נתוני אשראי שלכם, אבל אמור להימחק לאחר שהבעיה נפתרת.

אבל המציאות היא שהרבה מאוד פעמים נשאר מצב שבו הבנקים לא מחקו את החובות מתוך הספרים שלהם, למרות שהיו צריכים לעשות כך. מה שזה אומר שלא משנה כמה זמן עבר, אתם תמשיכו להיות חסומים בבנקים. לפני שמטפלים בזה, אין שום סיבה להגיש בקשות משכנתא. 

אז מה עושים?

שימו לב, אני רואה אנשים גם שבע שנים אחרי הפטר, שעדיין סובלים מבעיות בדו"ח נתוני אשראי ולא מסוגלים לקחת משכנתא או כל צורה אחרת של אשראי. אז מה שאני בסך הכול אומר זה שאם תגישו בקשות משכנתא לבנקים בלי לעשות עבודה מקדימה על דו"ח נתוני האשראי שלכם, זה לא יעבור בחיים.

אז איך נראה תהליך עבודה על משכנתא אחרי בעיות?

הדבר הראשון שאנחנו עושים זה פגישה של חצי שעה גדי לשבת יחד ולעבור על כל הנתונים, כלומר מה הדברים השליליים כמו איזה בנקים נשרפו, כמה זמן עבר מאז ודברים שליליים אחרים.

נעבור גם על הדברים שיכולים לעזור, כמו הכנסות גבוהות, סכום נמוך שנדרש במשכנתא וכל מה שנצליח להגדיר בתור דבר חיובי.

השלב הבא הוא בדיקת דו"ח נתוני אשראי, כלומר בדיקה האם לא נשארו דברים מיותרים אחרי פשיטת הרגל, דברים שצריך להשקיע במחיקתם או תיקונם. השלב הזה הוא קריטי ואין דרך להתגבר עליו.

רק אחרי ביצוע התיקונים הנדרשים, ניתן להתקדם לקראת תהליך המשכנתא. המשימה שלי תהיה לפנות לבנקים שאיתם מעולם לא היה לכם איתם בעיות ואיתם לנהל משא ומתן לא פשוט בכלל, על מנת להשיג משכנתא.

המטרה שלי היא לנצל את הידע שלי ואת הקשרים שלי מול המערכת הבנקאית כדי להפוך את העולם ולהשיג לכם משכנתא. מאות משכנתאות שהשגתי מעידות על כך שאני יודע מה אני אומר.

מה חשוב אחרי תקופה של בעיות?

הכנסות מסודרות- אחת הבעיות של אנשים שחוו תקופות של בעיות מול הבנקים היא חוסר סדר. כדי להצליח בקבלת משכנתא, אנחנו צריכים להראות הכנסות מסודרות מאוד. אם אתם שכירים, אנחנו רוצים לראות הפקדות מסודרות של התלושים לחשבון, אם אתם עצמאיים, אנחנו רוצים לראות הכנסות ודו"חות מסודרים של העסק לפחות שנה אחורה.

התנהלות בנקאית- חברים יקרים, קודם כל אנחנו רוצים שיהיה חשבון בנק. להפקיד את המשכורת אצל האישה, זה לא נחשב. אם יש הלוואות, אז אנחנו רוצים להראות שהן משולמות בזמן, ללא חריגות מהמסגרת. בקיצור אנחנו רוצים להראות התנהלות מסודרת ותקינה.

חשוב להבין, תהליך לקיחת משכנתא אחרי בעיות מול הבנקים הוא באמת ארוך מורכב, כאשר לא ניתן לוותר על אף אחד מהשלבים בהליך הזה. בדיוק מהסיבות האלו, כל מה שקראתם בכתבה עד היום, אני מציע בחום גדול שלא להגיש בקשות משכנתא לבד אחרי פשיטת רגל.

רוצים לדעת עוד על משנתא לפושטי רגל? נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 0723943892

מרטין בוקסדורף משכנתא יועצי משכנתאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד