ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הזלזול, הביקורת וההתנצלות

השופט לפרקליטה בכירה: "את עושה צחוק? איזו מין בקשה זו?"

התבטאות חריגה של שופט לפרקליטה בכירה עוררה מיני בערה בעולם המשפט ולביקורת חריפה על צורת ההתנסחות • לאחר הביקורת - השופט התנצל על הדברים

השופט לפרקליטה בכירה: "את עושה צחוק? איזו מין בקשה זו?"
השופט שלמה פרידלנדר צילום: דוברות בתי המשפט

החלטה חריגה של שופט עוררה מיני סערה בקרב אנשי עולם המשפט, לא רק בשל ההחלטה עצמה אלא בשל הניסוח החריג של שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלמה פרידלנדר.

מדובר בהליך שמתנהל בין משרד באנרגיה והתשתיות באמצעות פרקליטות מחוז דרום, לבין "גזטיב", חברה להפצת גז טבעי.

המשנה לפרקליט מחוז דרום עו"ד טל שטיין, פרקליטה ותיקה עם ניסיון, הגישה בקשה לבית המשפט לפסוק הוצאות ושכר טרחת עורכי דין, אולם בקשתה לא הייתה מפורטת ומנומקת דיה, "כמקובל בתיקים אלה, בהתחשב בהיקף התיק, בעבודה המשפטית הרבה שהושקעה ובישיבות העבודה הרבות שהתקיימו בתיק זה" כתבה בקצרה.

"איזו מין בקשה זו?"

תגובת השופט פרידלנדר אתמול (שני) הייתה מפתיעה. "תגידי, אתה עושה צחוק? איזו מין בקשה זו? נראה לך שזה עוזר לי באיזושהי צורה? לו רציתי לפסוק כמה שבא לי הייתי פוסק זו במסגרת פסק הדין ולא מזמין בקשה נפרדת! למקרה שזה לא היה ברור התכוונתי לבקשה קונקרטית לפסוק סכום מסוים בצירוף הנמקה ואסמכתאות המצדיקות את הסכום הזה, לרבות תחשיב על פי התעריף המינימלי המומלץ לפי כללי לשכת עוה"ד ככל שמבוקש להסתמך עליו וקבלות על הוצאות בפועל אם היו והכל כמובן בהיקף מידתי שלא יעלה על שלושה עמודים ברוטו".

עוד הוסיף, לא בדיפלומטיות בכלל, כי "מכיוון שזו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בבקשה חסרת תועלת כזו מפמ"ד (אזרחי) - אציע כי המשנה לפרקליט המחוזי תנחה את פרקליטיה כיצד מגישים בקשה להוצאות ושכ"ט עו"ד" סיים השופט את דבריו.

"אין הצדקה להתנסחות כה לא שגרתית"

התגובה להתנסחות המזלזלת והפוגענית לא איחרה לבוא, מפרקליט מחוז דרום עו"ד ציון אילוז, וכן מהפרקליטה עו"ד טל שטיין. "גם אם טעתה הפרקליטות בהתנהלותה, אין הצדקה, לטעמינו, להתנסחות כה לא שגרתית", ופירטו על אי היכולת להציג קבלות על הוצאות של הפרקליטות ושעות עבודה על תיק ספציפי זה.

היום (שלישי), השופט התנצל על הדברים שכתב בפתקית על גבי דבריו. "אני מתנצל על ההתנסחות הלא שגרתית. החלטתי מאתמול ניתנה בפתקית, שסיווגה "חסוי לציבור, פתוח לצדדים", וכוונה להיות "תוכחת מסותרת". ההתנסחות הלא שגרתית נועדה לחדד את המסר" כתב השופט. "לו צפיתי שהיא תתגלגל לכדי הלבנת פנים, שעליה צר לי מאוד מאוד - הייתי נמנע מהתנסחות זו".

"אני מתנצל"

השופט פרידלנדר הוסיף בהתנצלותו כי "בדיעבד, ראוי היה להימנע ממנה בכל מקרה".

עו"ד ציון אילוז השופט שלמה פרידלנדר עו"ד טל שטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד