כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מושיט יד לחרדים?

יו"ר כחול לבן: אקדם יישומו של מתווה הכותל

בנאום שנשא בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ לאתגרים הבטחוניים שעל הפרק ולא שכח להבטיח כי יפעל ליישומו של 'מתווה הכותל'

יו"ר כחול לבן: אקדם יישומו של מתווה הכותל
בני גנץ צילום: אופק אבשלום

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, התייחס היום בנאום בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לאתגרים הביטחוניים שעל הפרק ולצורך בממשלת אחדות ובהמשך דברים הבטיח כי יפעל ליישומו של 'מתווה הכותל'.

"כפי שאמר לאחרונה הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי" פתח גנץ "אנו נמצאים תחת איומים אמתיים, בראש ובראשונה מצד איראן שממשיכה לאיים על האזור ולפתח נשק גרעיני, וכן לבסס כוחות בסוריה".

"כמי שהכין את צה"ל לאתגר הגרעין האיראני" מספר הרמטכ"ל לשעבר "אני מודע לאתגר האסטרטגיים הקיימים ומדגיש, שישראל תמיד תעדיף את האופציה הדיפלומטית, אבל תמיד גם תציב על השולחן אופציה צבאית עצמאית בכדי להגן על עצמה. גם בשל האיומים האלו, ישראל זקוקה לממשלה יציבה, אחראית ומאוזנת. ממשלת אחדות רחבה וליברלית, כפי שאמרתי מרגע כניסתי לפוליטיקה. זו הממשלה שאזרחי ישראל צריכים, זו הממשלה שהם בחרו".

בהמשך דבריו התייחס גנץ לקשר בין ישראל ליהדות התפוצות ולאירועי האנטישמיות האחרונים ואמר כי בכוונתו לעבוד ולפעול ביחד עם כל המדינות הרלבנטיות בכדי להבטיח לשמור על ביטחון יהודים בעולם. גנץ הוסיף, כי כראש ממשלה הוא יהיה בקשר עם כל הזרמים ביהדות, וכי "יקדם את יישומו של מתווה הכותל".

כזכור, בכחול לבן העלו את הדרישה ברשימת הדרישות שהגישו בפני סיעת 'הליכוד' במסגרת משא ומתן שקיימו בעניין הקמת ממשלת אחדות, כאשר ב'כחול לבן' דרשו לאשר מחדש את מתווה הכותל וליישמו בפועל, וגם במצע שפרסמו במפלגה ערב הבחירות לכנסת ה-21 התייחסו במפלגה לנושא - שכאמור הוביל למשבר פוליטי ולקרע בין הממשלה בישראל ליהדות הרפורמית ברחבי העולם. ב'כחול לבן' התחייבו אז כי מפלגתם "תפעל לאימוץ מתווה הכותל, ותקדם הרחבת רחבה שלישית שתתאים לכלל הציבור הישראלי והיהודי על כל גווניו".  

בני גנץ מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד