כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאור המחאה הציבורית

דרמה בלבנון: ראש הממשלה סעד אל חרירי התפטר

לאחר שבימים האחרונים שטף את לבנון גל מחאה המוני, ראש הממשלה הודיע לפני זמן קצר על התפטרותו • כבר כמעט שבועיים שלבנון משותקת, הצירים המרכזיים חסומים, העימותים והחיכוכים גוברים, הבנקים סגורים, אין ממש לימודים והמדינה נמצאת בחוסר תפקוד

דרמה בלבנון: ראש הממשלה סעד אל חרירי התפטר
סעד אל חרירי צילום: רויטרס

כבר כמעט שבועיים שלבנון משותקת, הצירים המרכזיים חסומים, העימותים והחיכוכים גוברים, הבנקים סגורים, אין ממש לימודים והמדינה נמצאת בחוסר תפקוד. זה לא היה יכול להימשך כך לאורך זמן ולפני זמן קצר חרירי - ראש הממשלה - הודיע כי הוא מתפטר.

בלבנון ‏ההפגנות נמשכו, ואתמול המפגינים עמדו בשרשרת אנושית מרשימה של 170 ק"מ מהצפון לדרום. כך דווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

כלי תקשורת לבנוניים דווחו, כי מפגינים המשיכו לפקוד, גם אתמול, את מוקדי ההפגנות המרכזיים במדינה זה היום השנים-עשר ברציפות במחאה על המצב הכלכלי במדינה.

על פי הדיווחים, חלק מהמפגינים הבעירו צמיגים בכמה כבישים, בהם בבירה ביירות ובצידון, בניסיון לחסום אותם.

הצבא ניסה במקביל לפתוח את הכבישים שנחסמו. בתוך כך, מקורות המקורבים לנשיא לבנון מישל עון מסרו לאתר החדשות הלבנוני 'א-נשרה' כי גוברים הדיונים בארמון הנשיאות על ביצוע שינוי בהרכב הממשלה כמענה על דרישות המפגינים. עוד דווח, כי בלבנון חוששים ממצבה הכלכלי  של המדינה בשל סגירת הבנקים מאז פרוץ המחאות.

כזכור, הערוץ אל-חדת' הלבנוני דווח אתמול בלבנון, שממשלתו של סעד אל-חרירי צפויה להתפטר בתוך 24 שעות וכעת מתנהלים מגעים להקמת ממשלת מעבר של 14 שרים טכנוקרטים שאינם שייכים למפלגה פוליטית מסוימת.

על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה בפגישה אתמול בין נשיא לבנון, מישל עון, לרה"מ לבנון, אל-חרירי, ואחרי התייעצויות עם שותפים בינלאומיים ואזוריים.

לבנון סעד אל חרירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד