י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במשטרה מודים

במשטרה מודים: נפל פגם בהתנהלותה של חוקרת יונתן אוריך

החוקרת של יונתן אוריך לא החתימה אותו על מסמך בטרם הציצה לתכתובות הווצאפ שלו • על אוריך וטופז לוק נאסר ליצור קשר ישיר עם ראש הממשלה • מחר ייערך דיון בבקשת המשטרה לעיין בטלפונים של ארבעת מקורבי בנימין נתניהו

במשטרה מודים: נפל פגם בהתנהלותה של חוקרת יונתן אוריך
יונתן אוריך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר: המשטרה מודה כי חוקרת להב 433 לא ביצעה את כל הפעולות הנדרשות, בטרם עשתה שימוש בטלפון של יונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך פרסם לפני זמן קצר (שלישי) משה נוסבאום בחדשות 12.

בעקבות התלונה שהעביר אוריך באמצעות פרקליטתו עו"ד נועה מילשטיין ממשרדו של עמית חדד ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על כך שהחוקרת חרגה מסמכותה ועיינה בתכתובות בפלאפון שלו שאינם מעניין החקירה, נערכה בדיקת במשטרה.

מדובר בחקירה שמנהלת היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בחשד כי מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, עופר גולן, טופז לוק וישראל איינהורן, קשורים להטרדת שלמה (מומי) פילבר, עד המדינה בתיק 4000. הארבעה נחקרו ושוחררו, לא לפני שמכשירי הטלפון שלהם נתפסו.

בחדשות 12 פורסם לראשונה, כי בדיקת המשטרה העלתה שנמצא פגם אחד בלבד בהתנהלות החוקרת. לגבי יתר הטענות של יועצו של נתניהו ועורכת דינו – לא נמצאו תימוכין והצדקות. הפגם שעלה בבדיקת המשטרה העלה שהחוקרת לא הודיעה ליונתן אוריך, שהוא רשאי לסרב לחוקרת להציץ בתכתובות הטלפון הנייד ולא החתימה אותו על הסכמתו לעשות זאת - כמתחייב.

על פי המכתב שהעבירה פרקליטתו של אוריך, החוקרת יצאה מהחדר במהלך החקירה - עם מכשיר הטלפון, ולאחר שחזרה "התברר למרשי שהיא מעיינת בתכתובות שלא יכולות להיות קשורות לאירוע הנחקר, שכן מדובר היה בהתכתבויות מוקדמות ומאוחרות בזמן (כחודש לפני וכחודש אחרי). מדובר בתכתובות שחוסות תחת חיסיון ושממילא לא הותר לעיין בהן".

בפרסום של נוסבאום נכתב, כי התברר שכל החקירה של אוריך תועדה, ובדיקתה העלתה שאכן החוקרת נטלה את מכשיר הטלפון הנייד של אוריך במהלך החקירה ועמדה איתו ביציאה מחדר החקירות במשך 13 שניות ואז חזרה מיד אל תוך החדר. לגבי הטענה כי זו "מקלידה דברים שונים בטלפון האישי שלה בתוכנת הטלגרם, במסגרת קבוצה ששמה 'השלמות 4000'", לא נמצאו תימוכין והצדקות.

במקביל, פרסם עקיבא נוביק בחדשות 13 כי חוקרי המשטרה דרשו מיונתן אוריך ומטופז לוק, שלא לקיים שיחות ישירות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעקבות הביקורת על החרמת הטלפונים הניידים של המקורבים לראש הממשלה, משרד המשפטים והמשטרה פרסמו אתמול (שני) הודעה חריגה בה נכתב כי "בשל הרגישות המיוחדת המובנת, הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט".

"המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה" נכתב, עוד הוסיפו כי "בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

מחר (רביעי) צפוי בית משפט השלום בתל אביב לדון בבקשת המשטרה לעיין במכשירי הטלפון של ארבעת יועציו של ראש הממשלה. הבקשה לקיים את הדיון במעמד צד אחד בלבד, ללא נוכחות יועציו של בנימין נתניהו, נדחתה על ידי השופט עלאא מסארווה.

יונתן אוריך טופז לוק ישראל איינהורן שלמה פילבר עופר גולן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד