כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ביום פתיחת המשפט • נפטרה פצועת התאונה בחיפה

לפני כחודש נפצעה פאניה פייזילברג בתאונת פגע וברח בחיפה • היום היא הלכה לעולמה בבית חולים רמב"ם בחיפה • סעיף האישום נגד הדורסים צפוי להשתנות

כיסא הגלגלים לאחר התאונה; צילום חדשות ערוץ 2 באינטרנט
כיסא הגלגלים לאחר התאונה; צילום חדשות ערוץ 2 באינטרנט



בשבת אחר הצהרים, בערב ראש חודש ניסן אירעה תאונת הדרכים ברחוב העלייה בשכונת בת גלים בחיפה. רכב פגע בקשישה המרותקת לכסא גלגלים ובבתה, בזמן שהיו על המדרכה. פאניה פייזילברג בת ה-82 ניצולת שואה נפצעה באורח קשה, ובתה לריסה גולדנברג בת ה-62 נפצעה באורח בינוני. שתיהן פונו לבית החולים רמב"ם.

פאניה נפגעה בראש, בחזה ובאגן, והיא אושפזה בבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת. מבית החולים נמסר כי פאניה כי לא שבה להכרתה מאז התאונה, ולפנות בוקר נפטרה מפצעיה. בתה לריסה גולדנברג, אושפזה ביחידה לטיפול מוגבר ביחידה הכירורגית. מצבה בינוני והיא סובלת מפגיעות מרובות בגפיים וועברה מספר ניתוחים.

עוד בנושא:
הבת החרדית בוכה: "סבתא הייתה בתוך שלולית דם"

בסריקות שערכה המשטרה באזור, גילו השוטרים מכונית נטושה, ללא לוחיות זיהוי. במשטרה אמרו כי ברכב נמצאו מסמכים שונים שיתכן ובעזרתם יהיה ניתן לאתר את החשוד. בתוך הרכב נמצאו גם בקבוקי וודקה.

בהמשך הסגירו עצמם שלושת החשודים למשטרה, כולם תושבי חיפה.

בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום נגד הצעירים המעורבים בתאונה, שניים מהם – נהג הרכב, מורן מארון, בן 23, ואנטון עספור, בן 21, חברם רוז'ה גליאנוס בן 23, עומד לדין בבית משפט השלום בעיר. מעצרם הוארך עד תום ההליכים.

מארון הואשם בעבירות של התעלמות מחובת הנוסע לדווח על תאונה שבה היה מעורב, הפקרה לאחר פגיעה, נהיגה ברשלנות, נהיגה בזמן פסילה, שיבוש הליכי משפט ושינוי זהות של רכב.

עם מותה של פיינזילברג, ייתכן שסעיף האישום נגד השלושה יוחמר כעת, ובפרקליטות ישקלו להוסיף גם סעיף של גרימת מוות ברשלנות נגד הנאשם המרכזי בפרשה, שמשפטו יפתח היום.

הבת החרדית

אורלי רוזן, בתה החרדית של לריסה גולדנברג, ונכדתה של פאניה פייזילברג ע"ה סיפרה למחרת התאונה לכתב 'בחדרי חרדים' בקול חנוק מדמעות על רגע קבלת ההודעה: "עובדת סוציאלית של בית החולים התקשרה אלינו וסיפרה לי שאמא שלי וסבתא שלי מאושפזות בטיפול-נמרץ במצב אנוש. היא ביקשה שאבוא ואהיה לידן. הייתי בהלם".

• אתם כועסים על כך שהנהג ברח?

"זה אכזרי כל-כך לעשות זאת, הן הלכו על המדרכה, אמא שלי זוכרת שהיא עפה מרחק רב מסבתא, והיא ראתה אותה שרועה בתוך שלולית דם על הגב. זה זעזע אותנו. חשוב שגם המשטרה תדע יותר להקפיד עם אנשים כאלו.

"גם סבתא וגם אמא שלי הן נשים שסובלות ממחלות, ללא קשר לתאונת הדרכים. היום, זו הייתה הפעם הראשונה שהרשו לנו להיכנס לראות את סבתא בתוך טיפול נמרץ, יש לה פגיעה קשה בעמוד השדרה, ריאות ובכל חלקי הגוף.

"המסר שלי הוא שאף אחד לא ידע עוד צער, שאף אדם לא יצטרך לעבור צרה שכזו, אמנם הכל בידי שמים ומה שגזר עלינו הקב"ה אנחנו צריכים לקבל באהבה, אבל צריכים הרבה תפילות. תשובה ותפילה וצדקה - מעבירין את רוע הגזירה, ואנחנו מבקשים שמי שיכול להתפלל או לתרום כסף לצדקה שיעשה זאת עבור החלמתן המהירה".
חיפה פגע וברח בת גלים רמבם פייזילברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד