י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חולת נפש או מתחזה?

מלכה לייפר מסרבת לשתף פעולה עם פאנל המומחים

מלכה לייפר הודיעה לבית המשפט כי היא אינה מוכנה לשתף פעולה עם פאנל המומחים שמונה בכדי לבחון מחדש את כשירותה לעמוד לדין | עורכי דינה מבקשים שבית המשפט ייתן החלטה סופית בבקשה לחידוש הליכי ההסגרה

מלכה לייפר מסרבת לשתף פעולה עם פאנל המומחים
מלכה לייפר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למעלה מחמש שנים לאחר שמדינת ישראל החלה בהליכי הסגרתה של מלכה לייפר לבקשת אוסטרליה, וחודש לאחר שבית משפט המחוזי ביקש למנות פאנל מומחים שיקבע האם היא חולת נפש או מתחזה, עורכי הדין של לייפר ביקשו מבית המשפט להכריע כי היא לא התחזתה לחולת נפש, ללא בירור על ידי פאנל מומחים.

חולת נפש או מתחזה? בשנת 2016 קבעו מומחים כי מלכה לייפר אינה כשירה לעמוד לדין ובשל כך נפסק הליך הסגרתה לאוסטרליה, שם היא צפויה לעמוד לדין בחשד כי פגעה בתלמידותיה הקטינות בבית ספר החרדי "עדת ישראל" באוסטרליה וביצעה בהן עבירות חמורות בין השנים 2001-2008 בזמן ששימשה כמורה ומנהלת בבית ספר החרדי "עדת ישראל", תוך ניצול מעמדה ותמימותן.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בעקבות פניה של האינטרפול, במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי מלכה לייפר מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש על מנת להתחמק מהליך ההסגרה. היחידה המרכזית במחוז ש"י פתחה בחקירה וזו נעצרה בחודש שבט תשע"ח.

השופט רם וינוגרד מבית המשפט המחוזי בירושלים, החליט לשחררה ממעצר תחת השגחתו הרוחנית של הגרי"ד גרוסמן ממגדל העמק. הפרקליטות הגישה ערר לבית המשפט העליון, שם נקבע כי לייפר היא מתחזה לחולת נפש, והודגש כי מדובר באישה שהפרה באופן שיטתי את האמון שניתן בה, ולכן אין מנוס ממעצרה. מאז, המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה חידשה את הליך ההסגרה לאוסטרליה ומאז היא נמצאת במעצר מלא.

בשלהי חודש אלול תשע"ט, השופטת חנה מרים לומפ קבעה, כי "העותר לא הרים, בשלב זה, את הנטל להיעתר לבקשתו לחידוש הליכים בטענה שהמשיבה התחזתה" והחליטה לשחררה למעצר בית, אולם הפרקליטות הגישה ערר לבית משפט העליון, שם נקבע כי היא תישאר במעצר מלא עד להחלטה אחרת.

שופטת בית משפט העליון ענת ברון, התייחסה בדיון להחלטת בית המשפט המחוזי למנות פאנל מומחים, שיכריע אם מדובר במתחזה או שהיא לוקה בנפשה. "עצם ההחלטה למנות פאנל מומחים שייתן דעתו לעניין מצבה הנפשי של המשיבה מדברת בעד עצמה" אמרה.

עורכי הדין יהודי פריד וטל גבאי

היום (שלישי), פרקליטיה של מלכה לייפר פנו לשופטת לומפ בבקשה לבטל את מינוי פאנל המומחים ולהתקדם בהליך, עם הקביעה כי לייפר אינה כשירה לעמוד לדין. "לאחר חשיבה מעמיקה, בנסיבות שנוצרו.. מבקשים הח"מ להודיע לבית המשפט הנכבד, כי לא יוכלו להסכים לקיומו של הפאנל וכי לא יוכלו להסכים כי מרשתם, הגב' לייפר, תיקח חלק כלשהוא בבירור אשר עתיד להיערך על ידי הפאנל".

נוכח בקשה זו, ביקשו עורכי הדין לתת החלטה סופית בבקשת הפרקליטות לחידוש הליכי ההסגרה.

מלכה לייפר וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד