י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"טראמפ הגיע אלינו לקידוש"

קושנר בראיון ראשון בישראל: "כשביבי היה מגיע, הייתי הולך לישון במרתף"

ג'ארד קושנר חתנו ואיש סודו הקרוב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, העניק ראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי - לערוץ 13 • על המועמד לראשות הממשלה: "בני (גנץ) היה מפקד נהדר בצה"ל והוא עשה עבודה נהדרת" • המזרח התיכון, הפוליטיקה הישראלית ומתי חמיו הגיע לקידוש?

קושנר בראיון ראשון בישראל: "כשביבי היה מגיע, הייתי הולך לישון במרתף"
ג'ארד קושנר בישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ג'ארד קושנר יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, חתנו ואיש סודו, שהגיע אתמול (שני) לישראל, העניק ראיון מיוחד ל'ערוץ 13' - ראיון ראשון שהוא מעניק אי פעם לכלי תקשורת ישראלי.

בראיון אמר בין הייתר כי הוא מקווה שיו"ר 'כחול לבן' בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו ישתפו פעולה וימצאו פתרון לפלונטר הפוליטי שנוצר עם אי ההצלחה להרכבת הממשלה. לדבריו, לפי התרשמותו גם גנץ וגם נתניהו משתוקקים להתקדם לכיוון ממשלת אחדות.

הוא נפגש אתמול עם רה"מ בנימין נתניהו, ולאחריו עם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ שמחזיק כעת במנדט להרכבת הממשלה, עליו הוא אמר "בני היה מפקד נהדר בצה"ל והוא עשה עבודה נהדרת ושירת את ישראל בצורה כבירה". הוא הוסיף, כי "התרשמתי שיש לגנץ כוונות טובות ושהוא ינסה לעשות דברים טובים עבור ישראל. אני מקווה שהוא יהיה מסוגל לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו ולמצוא דרך להתקדם (להרכבת הממשלה). אני חושב ששני המנהיגים אותם פגשתי משתוקקים להתקדם", הוא אמר.

בהמשך הראיון קושנר מדבר בהרחבה על מצב הפוליטי בישראל, על הניסיונות להקמת הממשלה והמועמדים לראשות הממשלה, על תכנית השלום של הנשיא טראמפ, ועל הצהרות נתניהו לגבי סיפוח בקעת הירדן.

הוא גם דיבר על נושאים פנים אמריקאיים, כגון מהלך ההדחה של הדמוקרטים בקונגרס נגד טראמפ, הנסיגה האמריקנית מסוריה וחיסולו של מנהיג דאע"ש אבו-באכר אל-בגדאדי לפני יומיים.

על דאע"ש והמצב בסוריה אמר קושנר, כי "כשנכנסנו לבית הלבן המצב בסוריה היה נוראי על רקע מלחמת האזרחים". לדבריו, "הצלחנו לקחת מדאע"ש את השטחים של החליפות שלו והעבודה שהנשיא הוביל יחד עם הצבא, עם הכוחות המיוחדים ועם קהילת המודיעין ושהביאה לחיסולו של מנהיג דאע"ש הינה צעד גדול קדימה – אבל יש עוד הרבה עבודה לעשות".

בראיון המיוחד ל'ערוץ 13', מתייחס קושנר גם לנושאים אישיים כגון היחסים בינו ובין רעייתו איוונקה טראמפ לבין אביה הנשיא דונלד טראמפ. הוא סיפר בראיון כי טראמפ התארח כמה פעמים בביתם לקידוש וסעודה בליל שבת. גם על הקשרים בין משפחתו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מדבר, ומספר כי לפני 30 שנה, עת הוא היה נער צעיר, נהג ראש הממשלה נתניהו להתארח בבית משפחתו בניו-יורק, וכשהיה נשאר לישון, קושנר הצעיר היה מפנה את חדרו לטובת נתניהו. "במקרים כאלה אני עברתי לישון במרתף", הוא אמר.

קושנר בכותל

נזכיר, כי לפני מספר חודשים נחשפה תוכנית השלום של טראמפ, בראיון מיוחד שהעניק קושנר לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

לפי המתווה אותו מציעים האמריקנים, תוקם קרן כלכלית בסך 50 מיליארד דולר, מתוכה 28 מיליארד יוקדשו לשטחי הרשות ועזה. 7.5 מיליארד יוקדשו לירדן, 9 מיליארד למצרים ו-6.5 מיליארד ללבנון. הבית הלבן שואף שמדינות המפרץ העשירות יהיו התורמות העיקריות לקרן הכלכלית. לדבריו, גם ארה"ב תשתתף במימון.

מי שיטפל בניהול הקרן יהיה בנק פיתוח בינלאומי, באמצעות חבר מנהלים שיקבל החלטות על הקצאת סכומי הקרן לפרויקטים אזוריים. כ-15 מיליארד דולר מן הסכום ימסרו כמענקים, 25 מיליארד באמצעות הלוואות ו-11 מיליארד יתבססו על קרנות הון פרטיות.

בנוסף למימון, כ-179 פרויקטים בגדה המערבית ובעזה, יפותחו וימומנו פרויקטים בירדן, מצרים ולבנון. בין הפרויקטים המדוברים יכללו שיפור תשתיות, תוכניות מים, אנרגיה, תקשורת, תיירות ומבנים רפואיים. בין השאר יקושרו סיני ודרום הרצועה לצורך העברת סחורות ועוד.

בנוסף לכך, התשתיות של אנרגיות החשמל בין עזה למצרים ישודרגו, וכן אזור התעשייה המחבר בין עזה, מצרים, הגדה המערבית וישראל - ישופר. חלק מההצעה מדבר גם על הרחבת פעילות נמל ואיזורי סחר סביב תעלת סואץ לצד פיתוח תשתית התיירות בסיני ובים האדום.

כמו כן הם מציעים את חיבור בין עזה לגדה המערבית לשם הקלה על העברת סחורות וחיבור החלקים של העם הפלסטיני. התוכנית תמומן על ידי מענקים ותושלם בתוך כשנתיים.

במאמר של שלמה שמיר שפורסם ב'מעריב', תקף הלה את תוכנית השלום של ג'ארד קושנר, אותו כינה "מתחזה לדיפלומט", וכן "התערבותו ומעורבותו של קושנר בתחום קידום שלום נחשפו עד עתה לא רק כעקרות וכחסרי כל ערך משמעותי - אלא כבזיון אחד גדול וחרפה למערב".

הוא הוסיף כי "אדם שמתחזה לרופא, יעצר ויועמד לדין. מי שנחשף כמגדיר עצמו בשקר כמהנדס צפוי לעונש. אבל פוליטיקה, דיפלומטיה הם שטח הפקר. חשיפה תקשורתית מכסה על הכל. ג'ארד קושנר שמתחזה כדיפלומט, שיצר לעצמו תדמית של מדינאי, שהכתיר עצמו כיוזם תכנית שלום, זכה בירושלים לכבוד מלכים".

לדבריו, "לא חשוב מתי ואם בכלל תפורסם תוכנית השלום. מהפרטים על תוכנה שדלפו לאמצעי התקשורת, הסיכויים להתקבלותה על ידי הצדדים המעורבים שואפים לאפס. דיפלומטים ערביים בכירים במרכז האו"ם בניו יורק בשיחות שלא לייחוס מדברים בגנות התוכנית מהסיבה היחידה שהיא איננה כוללת ואיננה מזכירה בכלל את הפתרון המדיני של שתי מדינות לשני עמים".

ג'ארד קושנר בנימין נתניהו דונלד טראמפ בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד