י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"היו לחוקרת כל הסיבות לעיין"

תלונה נוספת: החוקרת עיינה בתכתובות של גולן עם נתניהו

לאחר שהוגשה תלונה בשם יונתן אוריך, על כך שראה את החוקרת מחטטת בתכתובות הווצאפ שלו, מה שלבסוף התברר כמוצדק, הוגשה תלונה נוספת בגין אותן מעשים על ידי עופר גולן | מסמך התלונה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי למרות שגולן השאיר את הנייד ברכב הוא נדרש להביאו לשם בדיקה בניגוד לנוהל המצריך צו שיפוטי

תלונה נוספת: החוקרת עיינה בתכתובות של גולן עם נתניהו
אילוסטרציה צילום: unsplash

יממה לאחר התלונה על חוקרת להב 433 במשטרה, כי הציצה לתכתובות הווצאפ של יונתן אוריך, התלונה נמצאה מוצדקת, הוגשה תלונה דומה על שעיינה בתכתובות עופר גולן עם יאיר נתניהו.

כתב המשטרה משה נוסבאום פרסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית של 'חדשות 12', כי עורך הדין עמית חדד הגיש תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, כי בחקירתו של עופר גולן, דובר משפחת נתניהו, אותה החוקרת החלה לעיין בהתכתבויות של הנחקר עם יאיר נתניהו, בנו של בנימין נתניהו.

מהמסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי עופר גולן בהגיעו לחקירה, השאיר את הטלפון הנייד ברכבו, אולם מי מצוות החקירה "דרש שמרשי יביא את הטלפון הנייד שלו באופן מידי". לדבריו, "החוקרים לא מסרו לו כי יש לו זכות לסרב לכך, וכי הוא רשאי שלא להסכים לעריכת חיפוש בטלפון".

אחד החוקרים ליווה את עופר גולן לרכבו, ויחד הם לקחו את הטלפון הנייד. "בניגוד לחוק ולנהלי המשטרה, דרשה חוקרת המשטרה שמרשי יפתח את הטלפון הנייד שלו, וזאת מבלי שיש ברשות המשטרה צו שיפוטי כמתחייב בחוק" כתב עו"ד עמית חדד.

במהלך החקירה, כך הוא כותב ליועץ המשפטי לממשלה, "הבחין מרשי שהחוקרת מעיינת בתכתובות בינו לבין בנו של ראש הממשלה, מר יאיר נתניהו ובתכתובות נוספות, והכל ללא הרשאה ובניגוד לחוק, כשברור שאין קשר בין התכתובות בהן עיינה החוקרת לבין האירוע לשמו זומן מרשי לחקירה".

עופר גולן.

מהמשטרה מסרו בתגובה לפרסום ב'ערוץ 12' כי "היו לחוקרת כל הסיבות לעיין בהתכתבות עם יאיר נתניהו‎".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הממונה על המשטרה, לא נתן גיבוי למשטרה ואף תקף אותם. בטקס חנוכת תחנת המשטרה החדשה היום בטמרה ואמר כי "כאשר הדלפות מחקירות אינן נחקרות, למרות פניות רבות שלי ליועץ המשפטי לממשלה ואינני קובע מאיפה ההדלפות אם מהפרקליטות או מהמשטרה או מעורכי הדין, אך מחאה שולית מול ביתו של עד מדינה נחקרת פלילית ובאמצעים פולשניים, על גורמי אכיפת החוק להסביר לציבור את שיקול דעתם בהפעלת הכוח וחובתם לפרט את שיקול הדעת כדי שאמון הציבור לא ייפגע".

בשעות הערב, פרסם נוסבאום כי המשטרה מודה כי חוקרת להב 433 לא ביצעה את כל הפעולות הנדרשות, בטרם עשתה שימוש בטלפון של יונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות התלונה שהעביר אוריך, נערכה בדיקת במשטרה.

מדובר בחקירה שמנהלת היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בחשד כי מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, עופר גולן, טופז לוק וישראל איינהורן, קשורים להטרדת שלמה (מומי) פילבר, עד המדינה בתיק 4000. הארבעה נחקרו ושוחררו, לא לפני שמכשירי הטלפון שלהם נתפסו.

בחדשות 12 פורסם לראשונה, כי בדיקת המשטרה העלתה שנמצא פגם אחד בלבד בהתנהלות החוקרת. לגבי יתר הטענות של יועצו של נתניהו ועורכת דינו – לא נמצאו תימוכין והצדקות. הפגם שעלה בבדיקת המשטרה העלה שהחוקרת לא הודיעה ליונתן אוריך, שהוא רשאי לסרב לחוקרת להציץ בתכתובות הטלפון הנייד ולא החתימה אותו על הסכמתו לעשות זאת - כמתחייב.

בעקבות הביקורת על החרמת הטלפונים הניידים של המקורבים לראש הממשלה, משרד המשפטים והמשטרה פרסמו אתמול (שני) הודעה חריגה בה נכתב כי "בשל הרגישות המיוחדת המובנת, הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט".

"המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה" נכתב, עוד הוסיפו כי "בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

מחר (רביעי) צפוי בית משפט השלום בתל אביב לדון בבקשת המשטרה לעיין במכשירי הטלפון של ארבעת יועציו של ראש הממשלה. הבקשה לקיים את הדיון במעמד צד אחד בלבד, ללא נוכחות יועציו של בנימין נתניהו, נדחתה על ידי השופט עלאא מסארווה.

יאיר נתניהו עופר גולן יונתן אוריך שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד