י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
היו"ר הזדעזע > "נשמע חמור ביותר"

הח"כ החרדי: 70 נערים ונערות עצורים. צפו

ח"כ משה ארבל מש"ס, ניצל את הנאום שלו במסגרת 'נאומים בני דקה' במליאת הכנסת ועורר על התופעה הכאובה שבה נערים ונערות, רובם חרדים, מתפתים להבריח את צמח הגת לאירופה ולדבריו, 70 כאלה עצורים ועצורות בימים אלה | היו"ר אדלשטיין הזדעזע ואמר, "אני פעם ראשונה, למשל, שומע את הסיפור הזה, נשמע חמור ביותר" • צפו בנאום ובתגובה

הח"כ החרדי: 70 נערים ונערות עצורים. צפו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

במסגרת נאומים בני דקה במליאת הכנסת, העלה חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, סוגיה כאובה בה כנופיה מנצלת את תמימותם ותמימותן של נערים ונערות רבים בעיקר מקרב אוכלוסיות מוחלשות. ביניהם חרדים רבים ובני העדה האתיופית. ומציעה להם מימון טיול לחו"ל על חשבונם בתמורה לסחר בצמח הגת הנחשב לחוקי בישראל אך לא באותן מדינות אליהם נדרשים הנערים לייצא את הצמח.

"אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, מזה תקופה אנו עדים לכנופיה שמנצלת את תמימותם ותמימותן של נערים ונערות רבים, רובם מאוכלוסיות מוחלשות, שמוצע להם מימון כרטיס טיסה וטיול לחו"ל בתמורה לייצוא צמח הגת", פתח הח"כ את דבריו.

ארבל הוסיף וגילה לח"כים, "מנתונים שקיבלתי ממשרד החוץ עולה כי למעלה מ-70 נערים ונערות עצורים ברחבי העולם בגין סחר בגת שנחשב לסם מסוכן באותן מדינות. נציג משרד החוץ עמו שוחחתי בנושא עדכן אותי בדבר מאסרו של נער ישראלי ממוצא אתיופי בטורקיה, שנשפט לעשר שנות מאסר. שמו לא פורסם לבקשת משפחתו, לנוכח מצבה הרפואי של אמו. שוחחתי עם בני משפחתו שמסרו לי פרטים אודות מצבו".

"על אף העובדה שנציגי משרד החוץ הציגו בפני משטרת ישראל את שמות ופרטי ראשי הכנופיה", טוען ח"כ ארבל כי "נמנעת המשטרה מלטפל בנושא, בשל העובדה כי הסחר מותר בישראל".

"על כן, אבקש להעלות את הנושא למודעות חבריי חברי הכנסת, גורמי האכיפה הכלכלית בעניינם, על מנת למנוע מנערים ונערות תמימים לחוות עמידה לדין פלילי, ימי מעצר, עונשי מאסר כבדים, תוך שתיקה מוחלטת של המשפחות המוחלשות. אבקש בדקה זו להיות להם לפה, להזהיר גדולים על הקטנים, לשוחח עם הנערים, ולא לאפשר להם להתפתות אחר הצעות מפוקפקות מעין אלו לטיולים בחינם תמורת סחר בצמח הגת. תודה רבה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שניהל את הישיבה, הגיב לדבריו של הח"כ ואמר, "סליחה שאני מתערב בדיון, אבל זה כל כך חמור. אני פעם ראשונה, למשל, שומע את הסיפור הזה. אני הייתי מציע לך: אתמול הודעתי שאנחנו עוברים, גם כאילו אישרתי אתמול את השאילתות. אז אני מציע לך מאוד להגיש שאילתה, ואז נקבל גם תשובה מוסמכת בנושא הזה. נשמע חמור ביותר", סיכם היו"ר.

ח"כ משה ארבל השיב לאדלשטיין ואמר: "אשתמש בכלי הזה, בשמחה. תודה רבה".

משה ארבל יולי אדלשטיין הברחת גת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד