י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרשת הטרדת עד המדינה

ביהמ"ש ידון בבקשת המשטרה לעיין בפלאפונים

פרשת הטרדת עד המדינה: בשעות הקרובות בית משפט השלום בתל אביב צפוי לדון בבקשת המשטרה לעיין במכשירי הטלפון של יועצי רה"מ

ביהמ"ש ידון בבקשת המשטרה לעיין בפלאפונים
אביחי מנדלבליט/יונתן אוריך צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר והחרמת הטלפונים ממקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו: בשעות הקרובות (רביעי), בשעה 12:30 צפוי בית משפט השלום בתל אביב לדון בבקשת המשטרה לעיין במכשירי הטלפון של יועצי ראש הממשלה.

הבקשה של המשטרה לקיים את הדיון במעמד צד אחד בלבד, ללא נוכחות יועציו של בנימין נתניהו - נדחתה אתמול. השופט עלאא מסארווה הסביר כי דיון במעמד צד אחד נועד למקרים בהם חשודים אינם יודעים על חקירה שמתנהלת נגדם, ובמידה ויוזמנו לבית המשפט הם עלולים לשבש את החקירה, כאשר הסיכוי גבוה יותר במקרה ומדובר בצו להאזנת סתר. בשלב בו החקירה גלויה, אין הצדקה לקיים דיון שלא במעמד שני הצדדים.

מדובר בחקירה שמנהלת היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, בחשד כי מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך, עופר גולן, טופז לוק וישראל איינהורן, קשורים להטרדת שלמה (מומי) פילבר, עד המדינה בתיק 4000. הארבעה נחקרו ושוחררו, לא לפני שמכשירי הטלפון שלהם נתפסו. על פי הדיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", במשטרה חקרו בנתיים 10 חשודים. בהם היועץ יוסי שלום ובכיר נוסף בצמרת הליכוד שעל פי החשד פעלו על מנת להשפיע על פילבר.

על פי הדיווח של אלי סניור, גובר החשד כי לא מדובר היה ב"תרגיל יח"צ" כחלק מקמפיין הבחירות, אלא במהלך מתואם שנועד להפעיל לחץ על פילבר. "ההטרדה הזאת היא לא משהו סתמי, זה אירוע שתוכנן היטב", ציטט גורם במשטרה.

בחדשות 12 פורסם לראשונה, כי בדיקת המשטרה העלתה שנמצא פגם אחד בלבד בהתנהלות החוקרת שחקרה את יונתן אוריך - לא הודיעה לו שהוא רשאי לסרב לחוקרת להציץ בתכתובות הטלפון הנייד ולא החתימה אותו על הסכמתו לעשות זאת - כמתחייב. אמש (שלישי) העביר עו"ד עמית חדד תלונה בשם עופר גולן, על אותה החוקרת, שבמהלך החקירה "מעיינת בתכתובות בינו לבין בנו של ראש הממשלה, מר יאיר נתניהו ובתכתובות נוספות, והכל ללא הרשאה ובניגוד לחוק".

על הנחקרים בחשד למעורבות בהטרדה, נאסר ליצור קשר אחד עם השני כמו בכל חקירה אחרת, אולם בניגוד לפרסום אתמול בחדשות 13, דווח הבוקר ב'ידיעות' כי כלל לא נאסר עליהם להיות בקשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו או להשתתף בפעילות המפלגה.

על פי הדיווח ב'ידיעות', ההערכה היא כי יונתן אוריך מעצמו החליט להוריד פרופיל, כאשר המשמעות היא שנתניהו נותר ללא דוברו ואיש אמונו. עוד נכתב כי ניטרולם של יועציו הקרובים ביותר של נתניהו דווקא בזמן המשא ומתן הקואליציוני, מותיר אותו במצב בעייתי: החקירה של מקורביו מקשה עליו לנהל קמפיין תקשורתי עקבי ולייצג את עמדותיו מול ההאשמות של כחול לבן על טרפוד המו"מ.

פלאפונים יונתן אוריך בית משפט השלום עופר גולן שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד