ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מפנה בפרשת אלאור חן: לא נישא לאם הילדים

אליאור חן הורשע בהתעללות בילדיה של אשה שנשא • עתה קבע בית הדין הרבני: חן לא נשא את אמם של הילדים והיא אינה אשתו • האם הפסיקה תסייע להמתיק את עונשו?

אליאור חן. צילום: פלאש 90
אליאור חן. צילום: פלאש 90

בית הדין הרבני האזורי בירושלים קבע, כי לא נמצאו ראיות לכך ש'הרב המתעלל' אליאור חן, התחתן עם אם הילדים שעברו את ההתעללות. הקביעה סותרת את האשמה שהוטחה בחן בבית המשפט, בה נטען כי חן, כחלק מהנהגת ה'כת' שיסד - נשא את האשה.

כזכור, בפסיקתו של השופט יורם נועם בבית המשפט נטען, כי ההשפעה ההרסנית של חן כמנהיג הכת הגיעה עד לנישואיו עם האם, היא מצידה השתמשה בעובדה זו כדי להמחיש את שליטתו עליה וחוסר היכולת שלה להתנגד להתעללות בילדים.

למרות הפסיקה, הודיע בית הדין כי בעקבות טענת האישה שמסרה הצהרה כי נישאה לחן, אינה יכולה להתחתן עד קבלת גט ממנו. וכהגדרת בית הדין: "גט לחומרא ללא קשר לקידושין שהיה ביניהם", כך על פי הפרסום ב'מעריב'.

לפני כחצי שנה הגיש אליאור חן ערעור לבית המשפט העליון נגד גזר דינו שנקבע על 24 שנות מאסר. חן טען בערעורו כי לא זכה למשפט הוגן בבית המשפט המחוזי, וכי עורך דינו, אריאל עטרי, פעל מתוך ניגוד עניינים.

עוד נטען בערעור, כי בית המשפט המחוזי התעלם מהראיות שהוצגו בפניו, וכן לא הוכח כי היה שותף למעשים שביצעו חסידיו. לדבריו, הוא לא השתייך לשום כת ובוודאי שלא עמד בראש כת כזו.

כעת, מקווים מקורביו כי פסק בית הדין הרבני יעמוד לנגד עיניו של בית המשפט העליון כשידון בערעור.
אליאור חן התעללות בית דין גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד