י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבוכה בימין > נתניהו מגנה

המרצה הבכיר עורר סערה: "יגאל עמיר לא רצח" והושעה

אלפים הגיעו אמש לפתח תקווה למפגן תמיכה ברה"מ בנימין נתניהו ונגד הפרקליטות והתקשורת • נאומו של מרדכי קידר באירוע ש"זיכה" את יגאל עמיר מאשמת רצח - עורר סערה • רה"מ גינה: "דברי הבל" • אוניברסיטת בר אילן השעתה אותו מעבודתו

המרצה הבכיר עורר סערה: "יגאל עמיר לא רצח" והושעה
ד"ר מרדכי קידר צילום: צילום מסך

תחת הכותרת “העם דורש צדק משפטי”, הגיעו אמש (שלישי) לכיכר גורן בפתח תקווה, אלפים מתומכי בנימין נתניהו להפגין נגד הפרקליטות.
 
"הפנינג של מחאה", כינו בפתח תקווה את ההפגנה, במהלכה הונפו שלטים בהם נכתב: "מוזס –מאפיה", "העם דורש לחקור את התופרים", "אני מאשים את הפרקליטות", קראו קריאות נגד התקשורת והשמיעו את השיר "איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן שלי".
 
במהלך העצרת עלה לנאום המזרחן ד"ר מרדכי קידר, שנשא נאום על... רצח רבין. לדבריו, "יגאל עמיר יושב בכלא בבידוד. למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת. גבירותיי ורבותיי, מכאן לחקירה האמיתית על רצח רבין. אדם שראשי התיבות שלו זה י"ר, לא יצחק רבין".

הוא הוסיף, כי "מי שעמד מאחורי העניין הזה כנראה פוליטיקאי מוביל שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו. אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית סודי ביותר מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין".

בשיחה שערך היום קידר עם חדשות 12 הוא הסביר, כי דבק בדעתו: "אם יבקשו התנצלות הם יקבלו התפטרות. אומר לך את זה באחריות".

לדבריו, "יום אחד הקשבתי להרצאה שלו בנושא הזה והחלטתי שיש דברים בגו", שיחזר. "ישבתי איתו 4 שעות, והוא פרס בפני עוול שלם. מאוד קוהרנטי. הוא הגיע למסקנות שהגיע ונתן לי תקציר מנהלים קטן".

בתשובה לשאלת החדשות האם הוא חושב שישנה אפשרות שיגאל עמיר הוא אינו הרוצח וכי אדם חף מפשע יושב בכלא - ענה בקידר בפשטות: "כן". בתשובה לשאלה - אז מי הוא חושב שהרוצח, ענה הפעם קידר: "אין תגובה". 

אז למה יגאל עמיר הודה ברצח? גם לזה יש לקידר תשובה. לדבריו, "אם יחקרו אותך חודש מבוקר עד בוקר בלי עורך דין אתה תודה גם ברצח הבל", אמר. "עמיר חי בבידוד ואתה לא יודע מה הוא חושב כי אין לו למי לומר את זה. למה הוא בבידוד? למה אתה לא יכול להגיע אליו? כל אסיר הוא נגיש, יש נוהל, טופס שאתה מסביר למה. חוץ ממנו, למה הוא לא?".

בנוסף לכך, הוא ביקר בחריפות רבה את ההחלטה לסווג חלק ממסמכי החקירה כסודיים ביותר. "עצם העובדה שמסמך מוגדר כסודי ביותר בלי שום סיבה למעט הסיבה שיש בו משהו שמצביע על כך שזה לא מתאים לאג'נדה זה לא סיבה לשים על זה סודי ביותר. מישהו רוצה להסתיר את זה", הוא אמר.

ואם שאלתם, הוא לא מתרגש מהביקורת. הוא אמר לחדשות 12 כי, "לא נבהלתי - היום יש יותר פתיחות לשאול שאלות שלא היה אפשר לפני 10 שנים. אני אדם חופשי וזכותי להביע את דעתי. האוניברסיטה יכולה לעמוד מאחורי זה או להתנער מזה. אני לא מייצג אותה". הוא חתם את הדברים בכך שיסרב גם בעתיד להתנצל: "אם יבקשו התנצלות הם יקבלו התפטרות - אני אומר לך את זה באחריות". 

 מטעמו של רה"מ נתניהו נמסר, כי "ראש הממשלה נתניהו מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז״ל".

בתגובה לדברים, רקטור אוניברסיטת בר-אילן, הפרופ׳ מרים פאוסט, זימנה את ד"ר מוטי קידר לוועדת משמעת בעקבות דבריו על רצח רבין.

מוקדם יותר קיבלה הנהלת האוניברסיטה החלטה להשעות את קידר מייצוג רשמי של האוניברסיטה בכנסים בחו"ל.

ד״ר קידר מסר לכאן חדשות: "אם האוניברסיטה תזמן אותי לוועדת משמעת - אגיש מכתב התפטרות באותו הרגע".

יגאל עמיר מרדכי קידר יצחק רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד