י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת המופע

שלמה ארצי: "אשכנע את הרב פירר שישנה את דעתו"

סערה תקשורתית בעקבות דיווח כי במופע שיכלול ערב התרמה עבור ארגון 'עזרה למרפא' ובו אמורים היו להשתתף בכירי האמנים בישראל, לא יופיעו נשים לבקשת הרב פירר • "אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו"

שלמה ארצי: "אשכנע את הרב פירר שישנה את דעתו"
פלאש 90

האם מופע ההתרמה של הרב פירר יכלול זמרות?

אמש (שלישי) דיווחנו, כי בחודש הבא, שבוע לפני יום הולדתו ה-70 של מי שנחשב אולי לזמר הגדול ביותר בישראל - שלמה ארצי, יתקיים מופע מחווה גדול לכבודו בהיכל התרבות בתל אביב ארצי, שחוגג בנוסף ליום ההולדת, יובל של קריירה עשירה יזכה לאורחים רבים באירוע ובהם התזמורת הפילהרמונית ובמעמד נשיא המדינה, רובי ריבלין.

האירוע יתקיים במסגרת ערב ההתרמה השנתי לאגודת "עזרה למרפא" של הרב אלימלך פירר.

בתכנית של גיא פינס ב'ערוץ 12' דווח, כי למרות שהאירוע לא מיועד לציבור הדתי או החרדי, אין אף לא זמרת אחת.

הרב אלימלך פירר

העיתונאית אורלי וילנאי שמנחה את האירוע ולא ידעה על כך אמרה לגיא פינס, כי "עכשיו כשאני שומעת על זה מן הסתם כאישה וכאדם זה לא דבר שאני יכולה להסכים לו, אני צריכה לדבר עם האנשים שפנו אליי". 

גם שאר הזמרים האמורים להופיע באירוע לא ידעו על כך שהוא יתקיים ללא שירת נשים, וחלקם אף מסרו לפינס כי הם ישקלו כעת את צעדיהם מחדש.

שלמה ארצי בהופעה. צילום: Yossi Zeliger/Flash90

למשל האמן ציון ברוך אמר ל'חדשות 12', כי "לא ידעתי מזה בכלל. צריך לדבר עם אסי ושלום ולהגיד למשרד שלנו מה עושים עם זה. אני שמח שאמרת לי את זה, נשקול את צעדינו מחדש". 

כעת נראה כי הפקת המופע החליטה לצרף גם זמרות לאירוע.

אמנם, בהפקת המופע עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין, ולא נעשתה פנייה רשמית לאף אמנית, אך המנהל האמנותי של האירוע - חיים שמש אמר לחדשות Online: "אנחנו בודקים כמה שיותר אופציות על מנת לאפשר לאירוע הזה להתקיים ולגייס את הכסף שדרוש לרב פירר על מנת שימשיך לעזור לאנשים - גברים, נשים וטף, ללא הבדל של דת, גזע ומין - להציל את החיים שלהם".

שלמה ארצי בהופעה. צילום: משה שי/פלאש 90

שלמה ארצי עצמו כתב בעמוד הפייסבוק שלו, כי "רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב ההתרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו..למעשה מדיר נשים. כל חיי שרתי והופעתי על במות עם נשים ואף כתבתי דואטים רבים אותם שרתי עם זמרות. אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כל אחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו".

מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב פירר מסר בתגובה לפרסום של פינס, כי "הרב אלימלך פירר ימשיך להעניק את שירותיו ושירותי אגודת עזרה למרפא, לכל הפונים לסיוע, ללא הבדל גזע דת או מין, כפי שפועל במסירות אינסופית בארבע העשורים האחרונים למאות אלפי פונים בהתנדבות מלאה. הרב פירר מכבד כל אדם וגאה בהיותו יהודי שומר תורה ומצוות". 

יו"ר אגודת ידידי עזרה למרפא, המארגנת את האירוע, מר אפי הרשקוביץ מסר בתגובה, כי "חברי האגודה מקיימים אירוע פתוח לציבור, שיש בו כדי להמשיך ולממן את פעולות האגודה הניתנים חינם לכל הפונים, נשים וגברים. צר לנו שיש המנסים לפגוע בפעילות קודש זו. אגודת הידידים מודעת לכך שללא זו דרך חייו האישית של הרב, כתבה זו לא הייתה משודרת.

אנחנו דוחים על הסף כל ניסיון ליצור שיח מפלג ופוגעני. האירוע הוא ביטוי לנתינה, לשותפות ולערבות הדדית בין כל רובדי האוכלוסייה בישראל. אנחנו מזמינים את הציבור להשתתף באירוע יוצא דופן, מהנה ומאחד". 

 

שלמה ארצי עזרה ומרפא הרב אלימלך פירר שירת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד