י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת הטלפונים

עו"ד חדד בביהמ"ש: המטרה, גימיק תקשורתי שישודר אצל גיא פלג

סערת הטלפונים של מקורבי ראש הממשלה: היום נערך דיון בבית המשפט השלום בתל אביב בנוגע לבקשתם של חוקרי המשטרה לערוך חיפוש בטלפונים שהוחרמו לטובת חקירת הטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר • "המטרה הייתה שזה יהיה גימיק תקשורתי שישודר אצל גיא פלג"

עו"ד חדד בביהמ"ש: המטרה, גימיק תקשורתי שישודר אצל גיא פלג
יונתן אוריך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו נערך דיון בבית משפט השלום בתל אביב, בבקשה של חוקרי המשטרה לערוך חיפוש בטלפונים של מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מחקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

מי שהגיע לייצג את המשטרה, הוא מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, כאשר יחד איתו הגיעו גם חוקרי מלהב 433. יועצי ראש הממשלה חשודים בהטרדת עד בנסיבות מחמירות, עבירה שהעונש עליה הוא עד 7 שנות מאסר. "זו הטרדה, לא הטרלה בניגוד לטענת חבריי" אמר.

בתחילת הדיון אמר ד"ר ויסמונסקי כי עד כה נתפסו שישה טלפונים סלולריים, ושניים מהם כבר הוחזרו לבעליהם בתום החיפוש, לאחר שהחוקרים "מיצו את החומרים מהם". בבקשה שהגיש נציג הפרקליטות, ציין כי החיפוש בטלפונים במגבלות, הוא "על דעת פרקליט המדינה" שי ניצן.

לדבריו, "היועצים לא זוכים לחסינות כל שהיא, לא על פי החוק ולא על פי הפסיקה. אבל בגלל שמדובר ביועצים שהם בסביבתו של ראש הממשלה, שנהנה מחסינות פרלמנטרית, הם נוגעים בשולי החסינות", לכן ביקש שבית המשפט יאשר את החיפוש המוגבל.

כעולה מבקשת המדינה, עד המדינה שלמה פילבר כלל לא שהה בביתו בעת ההטרדה, כאשר הגיע רכב עם רמקולים אל סמוך לביתו וכרז בגנותו. הוא נחשף לכך רק בהמשך, כאשר הסרטון פורסם בטוויטר על ידי העיתונאי נתי טוקר.

נציג הפרקליטות אמר לשופט כי "הסכמת הנחקרים לעיין בפלאפונים מתועדת ומוקלטת". עוד הוסיף כי "לעיתים הם דפדפו בהודעות ולעיתים החוקרת. אוריך התייעץ עם עורכת דין לפני שהסכים לאפשר לחוקרת לעיין בפלאפון" אמר. בתגובה לכך, עו"ד נועה מילשטיין הגיבה "זה לא נכון".

בתגובה לכך אמר הנציג, כי "אכן לא מולא טופס אישור פורמלי על הסכמת הנחקרים לעיין בטלפונים, אבל גם אם יש פגם במובן המשפטי - ודאי שהוא לא יורד לשורש העניין. יש נחיצות משפטית לעיין בטלפון. מדובר על הטרדת עד מדינה בנסיבות מחמירות".

לשאלת השופט למה לא ביקשו צו מבית המשפט כדי לעיין בטלפונים של הנחקרים, השיב נציג הפרקליטות "הלכנו על קונסטרוקציה של הסכמה עם הנחקרים".

"טרם גילינו את כל הסיפור: מי שילם ומי הנחה" אמר נציג הפרקליטות, כאשר לכאורה איש לא שילם, כך עולה מדבריו של משה שמש שביצע את ההכרזה ובראיון לרדיו קול ברמה אמר שלא קיבל שום תשלום, למרות שסוכם איתו מראש.

לקראת סיום דבריו, ביקש נציג הפרקליטות ד"ר חיים ויסמונסקי, להשאיר בידי המשטרה עותק של הפלאפונים, "מתחייבים לא לעיין בשום דבר, למעט תכתובות בין התאריכים 28 ל-30 באוגוסט. מתחייבים לא לעיין בשום דבר אחר - כמו תיק 4000. אגב, אין דבר כזה השלמות בתיק 4000. מבקשים שבית המשפט יסנן עבורנו את החומרים או שיעשה זאת שוטר שבית המשפט יסמיך אותו" אמר.

עו"ד עמית חדד פרקליטו של עופר גולן, דובר משפחת נתניהו, אמר לחוקרי המשטרה בדיון, כי "לא היה לכם צו למצוא את הטלפון, לעיין בטלפון ולחדור לטלפון. למה לא פניתם לבית המשפט לפני החקירה של עופר ואוריך לבקש צו? היו לכם חודשיים". נציג להב 433, החוקר סנ"צ צחי בן חמו שחוקר את הפרשה, אמר כי "ברגע שהתגבשה אינדיקציה שקיים חומר שעשוי לשמש כראיה - הוא נתפס והתבקש צו".

לשאלת עו"ד חדד למה החוקרים לא אמרו לגולן כי הוא יכול לסרב לחיפוש בטלפון, "נאמר לו שהוא חייב לעשות זאת. הוא התבקש לפתוח את הטלפון", אישר סנ"צ בן חמו כי בחקירה אכן לא נאמר לעופר גולן, שהוא זכאי לסרב. באשר לתמונות שצילמה החוקרת מתוך מכשיר הטלפון, אישר החוקר כי היא אכן תיעדה "אבל את ההודעה הספיצית שקשורה לחקירה".

"אז בשביל מה אתה צריך צו לפלאפון, אם הראיה הקושרת את גולן כבר אצלך?!" שאל עו"ד עמית חדד את החוקר. עוד שאל, האם החוקרת עיינה בתכתובות עם יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. לאחר עיון בתמליל החקירה, נציג המשטרה אישר כי החוקרת אכן עיינה בתכתובת בין עופר גולן ליאיר נתניהו. בשלב כלשהוא היא שאלה את גולן, האם הוא אינו מסכים להמשך העיון בצ'ט - וגולן אמר שאינו מסכים, רק אז החיפוש פסק.

פרקליטו של גולן, עו"ד חדד, ביקש להדגיש כי החוקרת פתחה את ההתכתבות עם יאיר נתניהו, ורק כאשר הנחקר עופר גולן הבחין בכך, ביקש להפסיק את החיפוש. חוקר המשטרה אישר, אולם ציין כי היא נכנסה להתכתבות כדי לקרוא הודעות מהיום הרלוונטי, בו הוטרד פילבר.

בהמשך הדיון, נציג המשטרה אישר לעו"ד חדד כי אכן קיימת קבוצה בשם "השלמות 4000", אולם היא אינה ב-whatsapp או Telegram. "לא מדובר באפליקציית טלגרם אלא אפליקציה מסווגת של המשטרה".

לשאלת עו"ד חדד השיב נציג המשטרה שאינו זוכר איך קוראים לקבוצה מאחר והוא לא חבר בה. אולם חדד לא התייאש, פנה ושאל נציג אחר של המשטרה שנכח בדיון האם "יש כזו קבוצה?", וזה השיב "כן".

לאחר שקיבל את האישור, ביקש עו"ד עמית חדד מהחוקר שיציג בפניו השופט עלאא מסארווה, מה כתבה החוקרת במהלך החקירה בקבוצת העבודה באותה אפליקציה מסווגת.

ד"ר חיים ויסמונסקי מהפרקליטות התערב בשלב זה ואמר לעו"ד חדד "ישבתי בשקט ונתתי לחברי לטעון. הצגה יפה. עכשיו תתן לי. מנסים לעשות פה פרובוקציה". עו"ד חדד חדד השיב לו "נרשמו שם דברים שקשורים לחקירות ראש הממשלה ונמחקים באופן אוטומטי".

עו"ד עמית חדד אמר בדיון, כי "המטרה הייתה שזה יהיה גימיק תקשורתי שישודר אצל גיא פלג, הסרטון נשלח לכתבים בתקשורת".

נציג המשטרה הוסיף ואמר בדיון: "בידינו הודעות בצ'ט של החשודים, המראות כי הם היו מודעים להטרדה של עד המדינה, ולכן הזמינו את הרכב לביתו ולא למשרדו" עוד התייחס לטענה כי עד המדינה רק דיווח ולא 'התלונן' על ההטרדה, וציטט מתוך הודעתו של שלמה פילבר לחוקריו "באתי לפה להתלונן על הטרדה", בניגוד לדברי מקורבי פילבר.

נציג המשטרה בדיון - מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי סיכם את טענותיו בתום טיעוני עורכי הדין, ואמר: "נכון - לא עבדו לפי הנוהל. לא קיימו 2 מתוך 3 אבני היסוד שמופיעים בהלכת בן חיים - לא אמרו שאפשר לסרב ולא אמרו סרובך לא ישמש לחובתך. אז לא הלכו - האם יש כאן פגם משפטי ומה משקלו? אני אומר לבית המשפט - אין תקדים למצב שבו בשלב זה שוקלים פגם. תמיד עושים את זה בסוף המשפט", מה שאומר שהחקירה תימשך, ורק בסיומה, לאחר הגשת כתב האישום, ניתן יהיה להשתמש בטיעון על התקלה בחקירה.

בתום הדיון לא התקבלה החלטה של השופט, והיא תימסר לצדדים עוד הערב. לאחר הדיון הבהיר נציג הפרקליטות עו"ד חיים ויסמונסקי, כי "אין כל אינדיקציה למעורבות של רה"מ בפרשה", לאחר שמדבריו בדיון ניתן היה להבין אחרת.

יונתן אוריך עופר גולן חיפוש בטלפונים להב 433 שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד