א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יום ירושלים: הממשלה תשקיע 350 מיליון בפיתוח העיר

בישיבת ממשלה מיוחדת שהתקיימה ב'גבעת התחמושת' הבטיח ראש הממשלה: "יש לנו מחויבות לאיחוד ירושלים" • אושר תקציב עתק לפיתוח התיירות והמרחב הציבורי בעיר

הנפת הדגל בגבעת התחמושת. צילום: פלאש 90 ומורשת
הנפת הדגל בגבעת התחמושת. צילום: פלאש 90 ומורשת

היום ׁ(א), לרגל 45 שנה לאיחוד העיר ירושלים, נערכה ישיבת ממשלה מיוחדת בגבעת התחמושת בעיר.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "יש לנו מחויבות רבה לאיחודה ולפיתוחה של ירושלים. אנו מתרגמים זאת להרבה מאד כסף והשקעות מושכלות בתשתיות, בחינוך, בתיירות ובהחלטות שתקבל היום הממשלה".

לדברי נתניהו, מדובר ב"החלטות חשובות להבטחת עתידה של העיר, בירת ישראל לנצח. ירושלים עיר יפיפייה, נעשה אותה יפה יותר", נתניהו סיים את דבריו באיחולי חג שמח.

ראש העיר, ניר ברקת, שהשתתף אף הוא בישיבה, הודה לראש הממשלה ולממשלה "שמשקיעים משאבים חסרי תקדים המאפשרים להאיץ את פיתוחה של העיר. ההשקעה מתחילה לתת פירות, כך שסקרים מראים שהעיר הפכה להיות מקום שטוב לחיות בו".

במהלך הישיבה אישרה הממשלה שורת תוכניות לחיזוק העיר ולפיתוחה הכלכלי, התיירותי והחברתי. בין ההחלטות: הקמת תחומי מגורים למשרתי כוחות הבטחון על ידי הקצאת קרקע של מנהל מקרקעי ישראל, פטור ממכרז בשכונות ירושלים למשרתי צבא קבע ומשטרת ישראל. ההחלטה תקל על הקמת מתחמי המגורים ותסייע למשוך אוכלוסייה חזקה לעיר.

כמו כן אישרה הממשלה הקצאה של 350 מיליון שקל לפיתוח המרחב הציבורי-תיירותי של העיר במשך שש השנים הקרובות. הסכום יוקדש לפיתוח התשתיות, להרחבת הריאה הירוקה והשטחים הפתוחים בעיר וכן לשיקום אתרי תיירות מרכזיים בכל רחבי העיר.

לאחר אישור ההחלטות אמר ראש הממשלה כי ההחלטות הללו "ממשיכות את ההשקעות האדירות של הממשלה הזאת בירושלים בשנים האחרונות, שאנו כבר רואים כיום את תוצאותיהן. ההשקעות הללו יסייעו להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל העצום של ירושלים כמוקד תיירות עולמי ויתרמו רבות לפיתוחה ולחוסנה של בירת ישראל".
ישיבת ממשלה יום ירושלים ירושלים גבעת התחמושת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד