כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שובה של הקונספירציה

מומחה נוסף טוען: המסמכים מוכיחים כי יגאל עמיר לא רצח את רבין"

דבריו של המרצה ואיש הימין ד"ר מרדכי קידר כי יגאל עמיר אינו רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין עוררו סערה גדולה וגינויים משמאל ומימין • אמירתו של קידר מחזירה לקדמת הבמה את תאוריות הקונספירציה סביב רצח יצחק רבין

מומחה נוסף טוען: המסמכים מוכיחים כי יגאל עמיר לא רצח את רבין"
יגאל עמיר צילום: פלאש 90

דבריו אתמול (שלישי) של ד"ר מרדכי קידר על שיגאל עמיר לא רצח את ר"ה לשעבר יצחק רבין, מעוררים מחדש את תאוריות הקונספירציה השונות. ביומן ערוץ 7 שוחחו עם הפיסיקאי נחום שחף החוקר ומכיר את הפרשה לפרטיה, ומי שעל פי עדותו של קידר עצמו, כל ידיעותיו בנושא מסתמכות על מחקריו והרצאותיו. שחף עצמו טוען כבר שנים כי יגאל עמיר אינו זה שרצח את רבין.

בראיון לשמעון כהן הוא אומר, כי "חקרתי את הנושא לבקשת דליה רבין עוד בשנת 2000. הייתי אצלה ביולי 2000 בכנסת. היא ראתה את הממצאים שהפקתי ושיש לי בין השאר בעזרת נתן גפן, הראשון שחקר את הפרשה, וג'יי בושינסקי שהגיע מטעם גוף טלוויזיוני בכיר בארה"ב שישב עם הצוות שלו אצלי כמה שעות ומשם העניין התחיל להתגלגל".

יגאל עמיר במשפט. צילום: פלאש 90

שחף ממשיך לספר, כי "הצגתי בפגישה עם בושינסקי נתונים וחשפתי שבשיר השלום יש חור קליע אחד כשהדף היה מקופל לארבע, כלומר שהיו צריכים להיות ארבעה חורים. בנוסף איך הגיע קליע לשיר השלום כשהירי היה בגב?".

את סימני השאלה הללו ואחרים הציג שחף בפני דליה רבין שביקשה ממנו שלא להרפות ולא להרים ידיים מחקר הפרשה ובמקביל ביקשה מגנזך המדינה לאפשר לשחף להגיע לממצאים הנוגעים לחקר הפרשה. בגנזך מצא שחף את הדף ובו שיר השלום, אך חור הירי וסימני הרשף נעלמו ממנו. כאשר הפנה את תשומת ליבה של אחת התחקירניות לעובדה זו "היא אמרה שהכול בסדר, ולא קלטה שבעצם שיר השלום שונה. יש לי את הצילום מ'מעריב' שבו איתן הבר מחזיק את השיר מעל הקבר והנה רואים שהחור נעלם. כלומר מישהו בגנזך המדינה זייף ושינה ממצאים".

שאלת הירי בשיר השלום היא זו שפותחת למעשה את הדיון בנושא. "עכשיו, למה צריך לזייף? כדי שיהיה חור אחד צריך שקנה אקדח יוחדר בין קפלי בדף ואז יהיה חור וסימני רשף. הסקתי את הדברים האלה וממצאים נוספים בפני ברוך גלדשטיין, המומחה הגדול של המז"פ במשטרת ישראל, מי שפנינה גיא, התובעת במשפט עמיר, אמרה לי שהיא הסתמכה עליו במשפט. הוא הסכים איתי שמה שנראה מתאים לקנה אקדח שהוחדר בין הדפים", אומר שחף.

יגאל עמיר במשפט. צילום: פלאש 90

"הדברים המעניינים יותר, הוא הזמין את ד"ר אריה צייכנר שהיה ראש המז"פ לשבת על הממצאים. בין השאר ברוך גלדשטיין העיד במשפט שרבין נורה במותן השמאלית מאחור כתוצאה מירי מגע. הוא גם אמר שרבין הרגיש את קנה האקדח לפני שהרגיש את הקליע, אבל בסרט של רוני קמפלר האקדח ירה ממרחק של שלושים סנטימטרים, אז איך הגענו לירי מגע? הוכחתי להם שהירי לא יכול היה לבוא מקנה האקדח של יגאל עמיר. אז ד"ר צייכנר אמר 'קונספירציה' והעביר את הממצאים ליהודה וילק, מפכ"ל המשטרה. מהתגובה שלו הבנתי שוילק אמר לו לרדת מהעניין".

יגאל עמיר במשפט. צילום: פלאש 90

שחף מוסיף כי "כשהתחלתי לחקור התברר לי שזויפו מסמכים במשטרה שידעה שלא יגאל עמיר הוא היורה וזייפה ממצאים". עוד קובע שחף כי הסרטון שפורסם בתקשורת זויף ונערך חמש פעמים ולמעשה דמותו של יגאל עמיר עם צילום הירי הושתלו בסרטון. לדבריו בידיו נמצא הסרטון המקורי והמלא אותו צילם רוני קמפלר והשוואה בין הסרטונים מלמדת על הזיוף והעריכה.

על דבריו של ד"ר מוטי קידר אתמול אומר שחף לשמעון כהן בערוץ 7: "במסמך שהציג מוטי קידר מתברר שכבר בוועדת שמגר הוצגו כמה עדויות שצילומי הירי של עמיר מזויפים. מי שהייתה נוכחת באותו דיון היא רות דוד, שהייתה שותפה לחיפוי. העתק הגיע למיכאל בן יאיר, היועמ"ש באותם ימים, וגם חברי ועדת שמגר ידעו שלא עמיר הוא היורה והם הסתירו את זה. לקחו את העדות הפתוחה והסתירו אותה באמצעות 'סודי ביותר'. כלומר שמערכת שלמה הייתה שותפה להסתרה שיגאל עמיר הוא לא הרוצח", הוא מאשים.

יגאל עמיר במשפט. צילום: פלאש 90

"בזמנו ראיינתי את עמוס ברנס ושאלתי אותו איך אתה כאדם עם אופי חזק, שלא היה מוכן לצאת מהכלא עד שיכריזו על משפט חוזר, איך נכנעת בתוך שלושה ימים והוא תיאר איך זה קרה. כמה זמן אדם המוחזק בידי משטרה ושב"כ ייקח לו להודות ברצח ארלוזורוב וגם ברצח קין והבל...".

"כאשר יגאל עמיר העיד במשטרה ובוועדת האיסוף של ועדת שמגר הוא טען שאחרי שהוא ירה את הירייה הראשונה קפצו עליו ואז הוא ירה שתי יריות בלי שראה לאן הוא יורה, אבל ברגע שקפצו עליו הדבר הראשון הוא מכה על היד, כלומר לא ניתן לירות שוב. המשמעות היא שעצם העדות שלו בוועדת שמגר ובמשטרה מלמדת שהוא העיד שלא מרצונו".

יגאל עמיר במשפט. צילום: פלאש 90

"שוחחתי עם פנינה גיא, התובעת במשפט של עמיר, הצגתי בפניה את הראיות והיא הסכימה שרבין נורה ברכב בדרך לבית החולים. יש לי את הקלטת השיחה אתה", מספר שחף ומזכיר כי באותו לילה "תוכננה מסיבה אצל עורך מעריב. זה מה שאמרו גם ללאה רבין שלקחו אותה למטה השב"כ ולא לבית החולים כפי שהיה צפוי".

להבנתו של שחף "כל הסיפור הזה נועד להיות תרגיל. הרי רבין פיגר אחרי נתניהו בסקרים בין 7 ל-20 אחוז, ואז רבין הודיע שהוא מפסיק את הסכמי אוסלו. דליה רבין אמרה בראיון שאמרו לה שאבא שלה התכוון לעצור את אוסלו. כך גורמים נוספים כמו דרעי ומאיר פעיל ואחרים דיברו על זה. עבור פרס הנושא הזה הוא קזוס-בלי", דברי שחף הסבור כי "אנשי פרקליטות משטרה ותקשורת מחפים על הרוצח האמתי של ראש הממשלה".

בדבריו מוסיף שחף ומספר על ראיות ותהיות שונות ורבות המצטברות באמתחתו ומגלה כי בימים הקרובים בכוונתו לשגר ליועמ"ש, למבקר המדינה ולמשרד ראש הממשלה מכתב ובו עיקר הממצאים וההוכחה לזיופו של סרט הרצח כפי שהוצג בתקשורת. זאת בדרישה להעמדתם לדין של כל הגורמים המשפטיים והאחרים שהובילו להסתרת המידע והחיפוי על האמת כפי שהוא רואה אותה

יגאל עמיר רצח רבין מרדכי קידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד