י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שיטה חדשה או מקרה חריג

לא רק במשטרה: בצה"ל מחטטים בטלפונים של צעירות

שיטה חדשה לאתר מתחזות לדתיות בכדי לקבל פטור משירות צבאי? היום דווח בגלי צה"ל כי חיילת מראיינת בלשכת גיוס דרשה מבנות דתיות את הטלפון שלהן בכדי לעלעל בו ולראות אם סגנון לבושן ודיבורם תואם להצהרתן | דו"צ: "מיועדת לשירות שעלו חששות בנוגע לאמיתות בקשתה לפטור, רשאית להציג מסמכים או תמונות התומכים בבקשתה"

לא רק במשטרה: בצה"ל מחטטים בטלפונים של צעירות
אפליקציית whatsapp צילום: בחדרי חרדים

צעירות דתיות שזומנו ללשכת הגיוס בבאר שבע, במסגרת הליך בקשת פטור מטעמי דת, על מנת לוודא שהן אכן עומדות בתנאים לקבל פטור מגיוס.

על פי הפרסום של הכתב הצבאי צחי דבוש ברדיו גלי צה"ל, חיילת מראיינת דרשה מבנות דתיות לפתוח את קוד הגישה במכשיר הטלפון שלהן, על מנת שתוכל לעיין באפליקציות החברתיות השונות אינסטגרם, פייסבוק וכדו', בהודעות ה-SMS ובתמונות האישיות שלהן.

בדיקה זו נדרשה מהן על מנת לבחון עד כמה הן אכן דתיות ועומדות בתנאים לקבלת פטור משירות צבאי מטעמי דת. בעבר פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי צה"ל עוקב אחר הרשתות החברתיות לצורך זה, אך המעקב נעשה במרשתת ולא בטלפונים האישיים של המלש"בים. דבוש ציין כי מספר בנות חזרו על אותה הטענה על חיטוט בטלפון, דבר שמנוגד לחוק.

כמו במקרה של עובדי משרד ראש הממשלה שנחקרו במשרדי להב 433 בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר, לא אמרו לבנות כי הן יכולות לסרב לבקשה. אחת מהן סירבה מיוזמתה - אולם לדבריה מאז התעלמו מפניותיה וסירבו לאשר את הפטור שביקשה.

"אחרי שהסתיים הראיון היא מילאה עלי דו"ח מפורט של איזה שמונה דפים" סיפרה הנערה לירון ששי, "ואז היא אומרת לי, 'עכשיו תביאי לי את הטלפון שלך'. מה? שאלתי אותה 'למה את צריכה את זה?', ואז היא אמרה לי 'כדי לראות את הטלפון שלך, את הדברים שלך, את הרשתות החברתיות וכו'. אמרתי לה 'לא', סירבתי. ואז היא הסתכלה עלי במבט כזה, ומאז אני מתקשרת ואמרים לי תתקשרי מחר, והגעתי פחות משבוע לפני הגיוס - בלי תשובה".

כבר אתמול (שלישי) פנה דבוש לדובר צה"ל על מנת לברר על העניין הזה, אך רק מעט זמן לפני הראיון, לירן קיבלה את התשובה לה ייחלה, כי הפטור מטעמי דת - אושר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מיועדות לשירות המבקשות פטור מטעמי דת לא נדרשות למסור את הטלפון הנייד שלהן בלשכות הגיוס לשם בחינת תוכנו. מיועדת לשירות שעלו חששות בנוגע לאמיתות בקשתה לפטור, רשאית להציג מסמכים או תמונות התומכים בבקשתה".

"המלש"בית המוזכרת בכתבה הציגה תמונות התומכות בבקשתה, ובחרה לעשות זאת באמצעות הטלפון הנייד שלה. בעקבות הראיון והממצאים השונים שעלו ממנו ובמהלכו, הוחלט לאשר את הבקשה", לשון התגובה.

רשתות חברתיות גיוס בנות דתיות לשכת גיוס חיטוט בטלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד