י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ישפיע על היחסים עם רוסיה

אלכסיי בורקוב יוסגר לארה"ב; מה יעלה בגורל נעמה?

למרות בקשתה של רוסיה להסגיר לידיה את ההאקר הרוסי, המבוקש בארה"ב, שר המשפטים אוחנה חתם הערב דווקא על הסגרתו לארה"ב | משפחתה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה מנסה למנוע את ההסגרה שלו לארה"ב שתשפיע על גורל הבת | בשגרירות הרוסית בישראל ועורך דינו של ההאקר, ממתינים למסמכים הרשמיים 

אלכסיי בורקוב יוסגר לארה"ב; מה יעלה בגורל נעמה?
המראת מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אמיר אוחנה, הודיע הערב (רביעי) כי חתם על צו ההסגרה של ההאקר אלכסיי בורקוב. החלטתו של אוחנה הגיעה לאחר שבית משפט המחוזי וגם בית המשפט העליון - אישרו את הסגרתו לארה"ב, שם הוא מבוקש על-ידי רשויות אכיפת החוק בחשד לעבירות סייבר.

בעקבות החלטה זו, עורכי הדין המייצגים את משפחתה של נעמה יששכר, מתכננים לעתור לבג"ץ בעתירה דחופה, כדי למנוע את הסגרת בורקוב לארצות הברית - זאת על במטרה להקל במצבה המשפטי של נעמה יששכר - שתלוי בגורלו של בורקוב. על פי הפרסום של תמר אלמוג ב'כאן 11', עורכי הדין ידרשו מבג"ץ, את הסגרתו של בורקוב לרוסיה ולא לארה"ב, או את עיכוב הסגרתו עד להסדרת עניינה של נעמה.

משגרירות רוסיה נמסר כי הם ממתינים להודעה רשמית מטעם הרשויות הישראליות ומקווים שיעודכנו בנושא. מטעמו של השר אמיר אוחנה נמסר כי "ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים שנערכו בשבועות האחרונים עם גורמים שונים, ובהם גורמים מדיניים ומשפטיים".

עו"ד מיכאל עירוני, שמייצג את בורקוב מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר בתגובה: "לאחר שנקבל את צו ההסגרה ונעיין בו, נשקול את צעדנו".

נעמה יששכר אלכסיי בורקוב הליך הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד