י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כישלון הימין החדש

מתפצלים סופית? איילת שקד בדרך לקאמבק - נפתלי בנט לליכוד

אחרי שעזבו את 'הבית היהודי' והקימו את 'הימין החדש', הפסידו וחזרו עם 'ימינה' - צמד הפוליטיקאים הבכירים לשעבר מחשב מסלול מחדש | על פי דיווח ב'ישראל היום' שקד עושה דרכה חזרה לבית היהודי ואילו בנט למפלגת השלטון | סביבת שקד: "עורכת פגישות עם כל הגורמים בימין"

מתפצלים סופית? איילת שקד בדרך לקאמבק - נפתלי בנט לליכוד
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שנה אחרי שעזבו בקול רעש גדול את 'הבית היהודי' והודיעו על הקמת 'הימין החדש' - מיזם שלא ממש צלח בלשון המעטה, השרים הבכירים לשעבר איילת שקד ונפתלי בנט מחפשים דרך להתברג מחדש במערכת הפוליטית.

על פי דיווחו הבוקר (חמישי) של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', איילת שקד מגששת את דרכה בחזרה למפלגת 'הבית היהודי' לאחר שהבינה כי לליכוד יהיה לי קשה להכנס כל עוד נתניהו שולט בתנועה. מה גם שתקופת הצינון הנדרשת בכדי להתמודד בפריימריז היא חברות במשך שלוש שנים לפחות והיחיד שיכול לקצר זאת הוא היו"ר כפי שעושה למי שהוא חפץ ביקרו, למשל השר יואב גלנט שערק בין ליל מ'כולנו' לליכוד.

שקד מתכננת להתמודד בפריימריז של 'הבית היהודי' - שם תקופת הצינון קצרה בחצי מזו של הליכוד - שנה וחצי בלבד. היא לא תולה תקוות בכך שהיו"ר הרב רפי פרץ יקצר לה את התקופה בכדי לא לקרב את המועד בו היא תוכל להתמודד על הראשות ולהדיח אותו. שני אישים במפלגה ח"כ מוטי יוגב והמזכ"ל ניר אורבך מסייעים לה בפילוס הדרך חזרה.

במקביל, שותפה הפוליטי נפתלי בנט, מי שהיה עד לא מכבר אחד מאויביה המושבעים של משפחת נתניהו, מאז טריקת הדלת ועזיבת הלשכה יחד עם שקד, מהדק באופן מפתיע קשרים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ןעל פי דיווחים עיתונאיים הוא נפגש עמו לשיחות בארבע עיניים כמה פעמים מאז הבחירות. זאת לצד פוסט ארוך שפרסם בשבוע שעבר בפייסבוק בו יצא להגנת נתניהו בנושא התיקים בהן הוא חשוד בשוחד והפרת אמונים.

נזכיר כי השניים פרשו מ'הבית היהודי' בראשית מערכת הבחירות לכנסת ה-21 והקימו יחדיו את מפלגת 'הימין החדש', בליל הבחירות חשכו עיניהם כשגילו כי לא עברו את אחוז החסימה בפער של מאות קולות בלבד. בבחירות לכנסת ה-22 התאחדו לרשימה אחת עם 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' תחת המותג 'ימינה' בראשות איילת שקד כשבנט מוצב במקום הרביעי אחרי פרץ וסמוטריץ' וזו הביאה שבעה מנדטים בלבד.

בסביבתה של שקד מגיבים לפרסום ב'ישראל היום', וטוענים כי היא לא דיברה על חזרה ל'בית היהודי': "שקד עורכת פגישות עם כל הגורמים הפוליטיים בימין, כדי לגבש תוכניות פוליטיות לקראת העתיד", לשון התגובה.

‏יו"ר 'האיחוד הלאומי' שר התחבורה ‎בצלאל יואל סמוטריץ' הגיב הבוקר בגל"צ לפרסום ב'ישראל היום' לפיו ‎איילת שקד מתכננת לרוץ לראשות 'הבית היהודי' ואמר: "כל מי שמאמין בדרך הציונות הדתית צריך לקבל את מקומו. לא חושב שמישהו מערער על מנהיגות הרב ‎רפי פרץ כרגע. אם תהיינה בחירות, נצטרך להיות מפלגה אחת גדולה וחזקה".

 

נפתלי בנט איילת שקד הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד