י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת הטרדת עד המדינה

יממה אחרי: יועץ נוסף של נתניהו יגיש תלונה

סערת הטרדת עד המדינה: יממה אחרי, גם עופר גולן דובר משפחת נתניהו יגיש היום תלונה במח"ש נגד חוקרי להב 433 - בגין חדירה לטלפון שלו בלי צו

יממה אחרי: יועץ נוסף של נתניהו יגיש תלונה
עופר גולן צילום: מתוך הפייסבוק

סערת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, ‏והחיטוט בטלפונים ללא היתר: יממה אחרי, גם עופר גולן דובר משפחת נתניהו יגיש היום תלונה במח"ש נגד חוקרי להב 433 - בגין חדירה לטלפון שלו בלי צו. אתמול (רביעי) עשה זאת יונתן אוריך יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הפרסום של רועי ינובסקי, התלונה תתבסס על החלטת השופט עלאא מסארווה מביהמ"ש השלום בתל אביב, שכתב שההתנהלות מול גולן משקפת "תכנית חקירה שכוונה מראש לחדירה לטלפון בלי צו"‏.

בנימוקים לתלונה במח"ש, ייטען כי מדובר ב"הפרה בוטה של זכויות נחקר, כפי שקבע בית המשפט, חיטוט ללא סמכות וצילום התכתבויות שחל עליהם גם חיסיון עיתונאי וגם חיסיון עו"ד לקוח, בלי צו בית משפט תוך הטעיה מכוונת ופגיעה בחמורה בזכויות יסוד בניגוד חמור לחוק ולפסיקה".

דורון הרמן, דרש הדסק הפלילי בערוץ 13 צייץ הבוקר כי "‏ראוי שמי שניהל את חקירת אוריך והפלאפונים בלהב, יקח אחריוות על הפגמים ויזוז לתחנת משטרה אחרת. אם רוצים סטנדרט חקירה גבוהה בלהב - פגמים כאלה בפרשות כאלה אינם יכולים להתקיים. יש לי תחושה שיגאל בן שלום ראש להב 433 יקבל כבר היום החלטות בעניין" כתב הרמן.

אתמול נעאך דיון במשך שעות, בסופו קיבל ‏השופט את בקשת המשטרה ונצחג הפרקליות לעיין בטלפונים של יועצי רה"מ.
השופט אישר "חיפוש כירורגי" של חומרים רלוונטים לחקירה על ידי חוקר שלא מהיחידה החוקרת. לצד זאת ביקר בחריפות רבה את התנהלות חוקרי המשטרה בתיק, בכל הנוגע לחיפושים בטלפונים של יונתן אוריך ועופר גולן - בלי צו.

שלמה פילבר עד מדינה הטרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד