כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אמו החליטה לא לעמוד בדרכו

בן המפקד הנערץ שנפל בלבנון יפקד בחטיבה עליה פיקד אביו

אמו החליטה לא לעמוד בדרכו: עומר גרשטיין, בנו של המפקד הנערץ תא"ל ארז גרשטיין, יפקד בחטיבה עליה פיקד אביו שנפל בלבנון

בן המפקד הנערץ שנפל בלבנון יפקד בחטיבה עליה פיקד אביו
אילוסטרציה צילום: אתר צהל

עומר גרשטיין היה רק בן שנה וחצי כשאביו, מפקד היק"ל הנערץ תא"ל ארז גרשטיין, נהרג ממטען צד בלבנון. הוא גדל בצל הסיפורים, הזיכרונות והתמונות של אביו שהפך לאגדה עוד בחייו והיה אחד הסמלים הבולטים של חטיבת גולני. כשהגיע לגיל 18, היה לו ברור שילך בדרכו ויתגייס לשירות קרבי. היום עומר יעמוד על רחבת המסדרים בבה"ד 1, ויקבל את דרגות הקצונה ויהפוך למפקד מחלקה בגדוד 13 של החטיבה החומה - החטיבה של אבא ז"ל.

עומר גרשטיין אמר כי הוא תמיד הרגיש מחובר לחטיבת גולני אפילו שעד כה לא שרת בה. כך הוא סיפר ליוסי יהושוע, הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות".

"כנראה בגלל הסיפורים שמלווים אותי מאז שאני ילד. אני מתרגש להגיע לחטיבה, ומתרגש אפילו יותר לפקד על החיילים שעתידים להתגייס אליה ולהצטרף למשפחת גולני, שאליה תמיד הרגשתי שייך".

תא"ל גרשטיין ז"ל, שבתפקידו האחרון שירת כמפקד עוצבת לבנון, הוא הקצין הבכיר ביותר שנפל בלבנון מאז סיום מבצע שלום הגליל. הוא נהרג בפברואר 1999 בפיצוץ ממטען שהטמינו מחבלי חיזבאללה, שבו נהרגו גם רס"ב עמאד אבו־ריש, סמל עמר אלקבץ וכתב קול ישראל בצפון שנלווה אליהם, אילן רועה זכרם לברכה.

יוסי יהושוע הכתב הצבאי מוסיף. כי בעיני רבים נחשב תא”ל גרשטיין ז”ל לאחד מטובי המפקדים של צה”ל ומהבולטים שבהם. עומר נולד שנה וחצי לפני כן, בספטמבר 1997, בזמן שאביו סיים את תפקיד מח"ט גולני והיה בעיצומה של חפיפה עם מחליפו, גדי איזנקוט לימים הרמטכ”ל. איזנקוט היה זה שהצליח לגרום לארז לחזור קצת יותר לחופשות בבית. מאז שהתגייס, בשנת 1979, כמעט ולא ראה את הבית. עומר לא הספיק ליהנות מחברת אביו. הוא גדל והתבגר לאורם של סיפורים וזכרונות. מדי שנה הגיע לאזכרות, לקברו של אבא.

אמא של עומר, הרטל, ניסתה לשכנע אותו לוותר, לבחור מסלול אחר שהוא לא קרבי, אבל עומר היה בשלו. הוא התנדב לשנת שירות, וכשנדרש לחתימה של אימו היא החליטה לא לעמוד בדרכו. כמו אביו, שהתגייס לשייטת 13, נפל בדרך ועבר לסיירת גולני, גם עומר עבר דרך ארוכה עד שהגיע לחטיבה החומה. הוא התגייס לשלדג, ואחרי שנה עבר ליחידת אגוז, משם יצא לקורס קצינים.

חטיבת גולני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד