כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פייק ניוז

התמונה המזויפת שצייץ נשיא ארצות הברית

טראמפ העלה לחשבון הטוויטר שלו השבוע תמונה בה הוא נראה מעניק עיטור כבוד לכלב שסייע בחיסולו של אבו בכר אל בגדאדי מנהיג דאעש, אלא שמסתבר כי התמונה מזויפת לחלוטין

התמונה המזויפת שצייץ נשיא ארצות הברית
התמונה המזוייפת של טראמפ צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ תמונה ובה הוא נראה מעניק מדליה לכלב שנפצע במהלך הפשיטה שהובילה בסוף השבוע האחרון לחיסולו של אבו באכר אל בגדדי, מנהיג אל קעידה בעירק. תמונה יפה לכאורה. אלא כי היא מזויפת. כן כן, שמעתם נכון.

טראמפ באמת העניק מדליה למישהו, רק שזה לא לכלב אלא לג'יימס סי מקלוהן – חובש צבאי שהציל את חייהם של עשרה אנשים במהלך מלחמת וייטנאם. טראמפ העניק את המדליה למקלוהן לפני כשנתיים וחצי, והתמונה המפורסמת בכלל שייכת לסוכנות הידיעות AP. המדליה עצמה היא עיטור הכבוד הנחשב ביותר אשר מוענק לאנשי צבא עם הישגים יוצאי דופן. בכל אופן, לכלב הנחמד היא לא הוענקה.

טראמפ שממש אהב את קונאן הכלב, אמר במסיבת העיתונאים ביום ראשון, כי "ה-K9 שלנו, כמו שהם קוראים לו, אני קורא לו כלב, הוא כלב יפהפה, כלב מוכשר, והוא נפצע והובא חזרה". מהפנטגון נמסר כי קונאן עצמו נפצע במהלך המסיבה לאחר שבא במגע עם כבלים חשמליים, אך טופל וישוב בקרוב לשטח.

הציוץ והציוץ מחדש

ושלא תטעו, טראמפ לא זייף את התמונה.

זו אחת מכמה תמונות שטופלו באתר הימני האמריקאי The Daily Wire ושותפו ברשתות החברתיות. טראמפ פשוט לקחת אחת מהן,וכתב עליה "גיבור אמריקאי".

לאחר מכן צייץ טראמפ ציוץ נוסף אשר מרטווט את התמונה של עצמו, וכתב – "תודה דיילי וויר, שחזור מאוד חמוד. אבל הגירסה ה'חיה' של קונאן תעזוב את המזרח התיכון ותחזור לבית הלבן מתישהו בשבוע הבא". זאת לאחר שטען בציוצים קודמים כי שמו של הכלב מסווג, אך התמונה שלו אינה מסווגת.

ואם שאלתם, מקלוהן בן ה-73 נהנה מהעניין. כנשאל על כך על ידי הניו יורק טיימס הוא אמר, כי "זו הכרה בעובדה שהכלב הוא חלק מהצוות של האנשים האמיצים הללו. הכלבים האלה אכן מאוד אמיצים".

טראמפ טוויטר תמונה זיוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד